برنامه ملی اختلالات حافظه تدوین می شود/ اجرای پایلوت در ۲ استان

برنامه ملی اختلالات حافظه تدوین می شود/ اجرای پایلوت در ۲ استان

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی گفت: در حال حاضر برنامه ملی، عملیاتی اختلالات حافظه در حال تدوین است تا بیماری افرادی که در معرض این اختلال هستند کنترل شوند.

محمد تقی جغتایی در گفتگو با مهر اظهار داشت: تدوین برنامه ملی و عملیاتی اختلالات حافظه یک کار مشترکی بین معاونت بهداشتی، درمان و اجتماعی وزارت بهداشت و همچنین انجمن آلزایمر و بهزیستی بوده است.

وی با اشاره به هدف تدوین این برنامه ملی خاطر نشان کرد: شناسایی سالمندان و افرادی که در معرض اختلالات حافظه قرار می گیرند و روز به روز پیشرفت می کند از اهداف این برنامه به شمار می رود.

جغتایی افزود: در این برنامه شناسایی بیمارانی که در معرض اختلالات مغزی هستند، در نظر گرفته شده تا به کلینیک های حافظه معرفی و از گسترش اختلالات فراموشی در آنها جلوگیری شود. آنها در نهایت تحت کنترل قرار می گیرند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه تدوین این برنامه در مرحله نهایی است، اظهار داشت: بنا داریم این برنامه را در سطح کشور و دانشگاههای علوم پزشکی گسترش دهیم؛ برای شروع کار از استان های تهران و شیراز شروع کرده ایم.

به گفته جغتایی، قرار است این برنامه در چندین استان پایلوت شود و به تدریج در سایر استان ها گسترش یابد.

وی با بیان اینکه اختلالات حافظه بیشتر در سنین بالای ۶۰ سال در افراد دیده می شود، عنوان کرد: ولی گاها در افرادی که میان سال هستند نیز به وجود می آید. این اختلالات به الزایمر، پارکینسون و ... منجر می شود، از این رو لازم است برای جلوگیری از پیشرفت این اختلال، افراد مستعد به این بیماری را مورد ارزیابی و تحت کنترل قرار دهیم.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر