دلیل صدایی که آیفون7 تولید می کند چیست؟

دلیل صدایی که آیفون7 تولید می کند چیست؟

گزارش شده که بعضی از آیفون 7 ها صدایی کم اما قابل شنیدن تولید می کنند. اما دلیل این صدا چیست؟

امکان ندارد که مدلی از آیفون منتشر شود و حاشیه ساز نباشد. احتمالا در مورد این مشکل نیز شنیده اید. استفن هکت، پادکستر معروف درمورد مشکل خاص آیفون 7 پلاس در وبلاگ خود نوشت. گوشی او صدایی کم اما قابل شنیدن ایجاد می کند، به خصوص وقتی که در حال انجام کارهای سنگین است. ویدئوی او در این مورد از زمان انتشارش تا به حال بیش از یک میلیون بار دیده شده است. عده دیگری نیز از کسانی که این گوشی را خریده اند با هشتگ hissgate# از مشکلی مشابه خبر داده اند. 
اپل هنوز توضیح درستی در مورد این مشکل نداده است، و نمی توانیم صد درصد مطمئن باشیم چه چیزی باعث بروز این مشکل شده است. شواهد نشان می دهد که مشکل از سخت افزار این دستگاه ، البته نه در تراشه فیوژن A10 اپل، بلکه در اجزای اضافی آن می باشد. 

دلیل این صدای تولید شده توسط آیفون چیست؟ 
در اینجا نگاهی به داخل آیفون 7 پلاس می اندازیم. تصویری که می بینید کلید داخلی را که روی یک تخته مدار نشان می دهد. 


بخش های بزرگ تر که علامت گذاری شده اند چیزی است که ما به آن تراشه می گوییم. این قطعات بسیار پیچیده هستند و برای دلایل خاصی ساخته شده اند. برای مثال، مربعی که با رنگ قرمز نشان داده شده است A10 فیوژن است که مانند مغز آیفون عمل می کند و همه محاسبات را بر عهده دارد. تراشه کنار آن یک مودم است که امکان اتصال گوشی را فراهم می کند. تراشه های کوچک تر که در قسمت پایین نشان داده شده اند برای تقویت سیگنال های مختلف به کار می روند. 
این تراشه ها، در اینجا بخش های مستطیل شکل قهوه ای و مشکی، نمی توانند خودشان به تنهایی کار کنند. بلکه عوامل خارجی به آن ها کمک می کنند. البته نمی توان با اطمینان گفت ولی احتمالا یک یا چند تا از آن ها عوامل تولید صدا باشند. 

چگونه یک قطعه الکتریکی ساده تولید صدا کند؟ 
همانطور که در تصویر می بینید در پشت مادربورد هزاران خازن وجود دارد. خازن ها شکل ها و اندازه های مختلفی دارند. بیشتر آن ها صدایی تولید نمی کنند چرا که طوری طراحی شده اند که به هیچ وجه ممکن نیست صدایی تولید کنند. 


با این حال، گونه ای از خازن، که خازن سرامیکی کلاس 2 می باشند نیزوجود دارد که لرزش تولید می کنند. این اتفاق وقتی رخ می دهد که برق با سرعت خاصی در آن ها جریان داشته باشد. اگر جریان برق شدید باشد این لرزش ها آنقدر شدید می شوند که با گوش انسان شنیده شوند و احتمالا به همین دلیل است آیفون ها وقتی کاری سنگین  انجام می دهند صدای بیشتری تولید می کنند. 

اگر آیفونتان پر سر و صداست چکار می توانید بکنید؟ 
البته مطمئن نیستیم که که دلیل این صدا (hissgate#) خازن کیفیت پایین باشد. نظریه ای که به آن اشاره کردیم بر اساس مدارک و گفته های کسانی است که آیفون 7 دارند. 
اما اگر این نظریه درست باشد خبر بدی برای دارندگان آیفون 7 پر سر و صداست. چرا که این مشکل سخت افزاری است و به روز رسانی نرم افزاری آن را درست نخواهد کرد. یک کیس ضخیم باید بیشتر صدا را بگیرد، اما هنوز هم میکروفون های داخلی این صدا را دریافت می کنند که باعث می شود این صدا روی تماس های تلفنی، ضبط صدا و فیلم نیز تاثیر بگذارد. 
خوشبختانه شرکت اپل آیفون7 های مشکل دار را تعویض می کند پس اگر شما با این مشکل رو به رو هستید حتما آن را به محلی که گوشی خود را از آن خریده اید باز گردانید . 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

pouya 619

چهارشنبه, 14 مهر 1395

پس اگر شما با این مشکل رو به رو هستید حتما آن را به محلی که گوشی خود را از آن خریده اید باز گردانید .
چشم ، حتما
تو ایران ماست بخری 5 دیقه بعدش مغازه دار پس نمیگیره چه برسه به آیفون
و به احتمال 100 درصد هم میگه که ایراد از گوشای شماست ، ما که چیزی نمیشنویم و این حرفا..
تازه اگه نگن دیونه ای :)

پاسخ

somneine

چهارشنبه, 14 مهر 1395

در اینجا نگاهی به داخل ویندوز 7 پلاس می اندازیم ؟!

پاسخ

ثبت نظر