علی رغم این موضوع که 90 درصد کاربران گوشی گلکسی نوت 7 تصمیم گرفته اند که به جای خرید یک گوشی جدید نوت 7 های معیوب خود را تعویض کنند ، باز هم اعتماد این افراد نسبت به سازنده کره ای سرد شده است .
برندینگ برند ( Branding Brand ) یکی از بزرگ ترین پلت فرم های تجارت الکترونیکی موبایل جهان در یک نظر سنجی از 1000 کاربر خریدار گوشی های هوشمند سامسونگ پرسیده است که آیا هنوز این کاربران بعد از فراخوانی گلکسی نوت 7 توسط سازنده کره ای به این سازنده وفادار هستند یا خیر ؟
این نظرسنجی بعد از تاریخ 15 سپتامبر ( 25 شهریور ) انجام شده و تنها دو سوال داشته است : آیا کاربران به سامسونگ وفادار می مانند و یا اینکه برند خود را با یک برند دیگر جایگزین می کنند ؟
در این نظر سنجی مشخص شد که 34 درصد کاربران طرفدار سامسونگ دیگر از این سازنده گوشی هوشمند خریداری نمی کنند . 81 درصد از این تعداد همیشه از گوشی های سامسونگ و یا اندروید استفاده می کرده اند .
مابقی 76 درصد کاربران تصمیم گرفته اند که همچنان به برند سازنده کره ای پایبند بمانند زیرا ظاهرا به عادت کردن به یک گوشی دیگر علاقه ای ندارند . از این 76 درصد ، 52 درصد کاربران دلیل پایبندی خود را سبک سامسونگ ، 44 درصد کاربران دلیل پایبندی خود را قابل تنظیم بودن سیستم عامل ، 39 درصد کاربران دلیل پایبندی خود را عمر باتری ، 35 درصد کاربران دلیل پایبندی خود را هزینه و 28 درصد کاربران دلیل پایبندی خود را عدم علاقمندی به یک برند دیگر بیان کرده اند .
از آن درصد از کاربرانی که گفته اند به سمت یک برند دیگر می روند 57 درصد گوشی های اندروید و 34 درصد گوشی های iOS را انتخاب کرده اند . قابل ذکر است که 21 درصد کاربران کنونی سازنده کره ای در گذشته گوشی های آیفون اپل را نیز در دست داشته اند .
کاربران سامسونگ گفته اند که عمر باتری دلیل اصلی پایبندی آن ها به محصولات این سازنده کره ای بوده ، هرچند که همین قطعه باعث تغییر گرایش مابقی کاربران شده است . کریس میسون ، مدیر اجرایی و یکی از موسسان برندینگ برند ، می گوید : " قدرت باتری و عمر آن یک فاکتور بزرگ در صنعت ساخت گوشی های هوشمند می باشد و همچنان خواهد بود . "
منبع خبر: phonearena
ثبت نظر