مایکروسافت از انرژی های تجدید پذیر استفاده خواهد کرد

مایکروسافت از انرژی های تجدید پذیر استفاده خواهد کرد

مایکروسافت قصد دارد تا سال 2018 در جهت حفظ محیط زیست تا 50 درصد از انرژی های تجدید پذیر استفاده کند.این تصمیم یک اقدام مناسب است زیرا علاوه بر جنبه ی اقتصادی برای این کمپانی، در جهت مبارزه با گرمایش زمین است اگرچه چندان تاثیری نخواهد داشت.اما امکان دارد ، باعث توجه کمپانی ها و شرکت های مختلف جلب شده و در میان کمپانی ها و حتی کارخانه ها و مردم گسترش یابد.

 

به نقل از وب سایت خبری “Neowin” مایکروسافت این روزها سرگرم بازگشایی و طرح ریزی مراکز جدید دیتا سنتر خود می باشد و بیش از هر زمانی متوجه انرژی پاک شده است و تصمیم دارد تا سال 2018 تا 50 درصد از انرژی های مصرفی خود را تجدید پذیر کند و این تعهد نیاز به اقدامات زیر ساختی خواهد داشت که از همین سال پایه ریزی می شود.مایکروسافت وعده داده است که تا سال 2020 انرزی مصرفی تجدید پذیر این کمپانی به 60 درصد خواهد رسید.پیش بینی می شود به احتمال زیاد افزایش میزان استفاده از انرژی های تجدید پذیر موجب کاهش هزینه های انرژی در کسب و کار مایکروسافت گردد به ویژه در دیتا سنتر آژور و دفاتر مختلفش در سراسر جهان. با وجود کاهش هزینه ها، این حرکت برای محیط زیست خوب خواهد بود.مایکروسافت در وبلاگ مایکروسافت سبز " Microsoft Green " در مورد این تعهد اعلام کرده است ،به بهبود ترکیب انرژی متعهد خواهد بود و این بدین معنا است که از انرژی های بادی ، خورشیدی و برق آبی (هیدروپاور) استفاده خواهند کرد و پس از سال 2018 تا سال 2020 میزان انرژی مصرفی تجدید پذیر را تا 60 درصد خواهند رساند و در سال های آتی این روند موفق نخواهد شد و ادامه می یابد.در حال حاضر مایکروسافت 40 درصد از انرژی های تجدید پذیر استفاده می کند و با امضای قرارداد جدید در اوایل سال جاری انجام شده بود ،20 مگاوات انرژی خورشیدی وارد شبکه ها خواهد شد.این تعهد موجب می شود این برند (مایکروسافت) به یکی از بزرگترین برندهای سبز تبدیل شود و ردپای تاثیر گذاری در حفظ و تبلیغ محیط سبز داشته باشد.

انرژی تجدید پذیر Renewable energy که انرژی برگشت‌پذیر نیز نامیده می‌شود، به انواعی از انرژی می‌گویند که منبع تولید آن نوع انرژی، بر خلاف انرژی‌های تجدیدناپذیر (فسیلی)، قابلیت آن را دارد که توسط طبیعت در یک بازه زمانی کوتاه مجدداً به وجود آمده یا به عبارتی تجدید شود.در سال‌های اخیر با توجه به این که منابع انرژی تجدید ناپذیر رو به اتمام هستند این منابع مورد توجه قرار گرفته‌اند. در سال 2006 حدود 18 درصد از انرژی مصرفی جهانی از راه انرژی‌های تجدید پذیر بدست آمد. 

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر