ورژن جدید TypeScript منتشر شد

ورژن جدید TypeScript منتشر شد

ساعاتی پیش ورژن جدید تایپ اسکریپت منتشر شد.این ورژن TypeScript 2.0 نسخه ی نهایی این برنامه است که چندی پیش مایکروسافت آن را به کاربران و علاقه مندان وعده داده بود

.

با گسترش روز افزون زبان برنامه نویسی Javascript و استفاده هر چه بیشتر آن در تولید برنامه‌های تحت وب این زبان به یکی از قدرت‌های بزرگ در تولید برنامه‌های مبتنی بر وب تبدیل شده است.کم تر از یک ماه از زمان انتشار نسخه ی پیش نمایش تایپ اسکریپت 2.0 گذشته است و امروز مایکروسافت نسخه ی نهایی این زبان برنامه نویسی را در دسترس عموم قرار داد.تایپ اسکریپت نخستین بار دو سال پیش توسط مایکروسافت برای توسعه ی جاوا اسکریپت با ویژگی های جدید و کارایی بالا و بهبود آن منتشر شد. مایکروسافت را می‌ توان از جمله شرکت‌ هایی به حساب آورد که همیشه در خط مقدم خلق و عرضه زبان‌های برنامه‌ نویسی جدید پیشگام بوده است. سی شارپ، ویژوال بیسیک و اف شارپ را می‌ توان به‌عنوان نمونه‌ هایی از موفق‌ ترین زبان‌ های معرفی شده این شرکت نام برد. جاوا اسکریپت در ابتدا برای اسکریپت نویسی سمت کلاینت Client-side Scripting برای صفحات وب ایجاد شد و برای سال‌ها به‌عنوان ابزاری برای مدیریت کردن رویدادهای صفحات وب محدود شده بود و در نتیجه بسیاری از امکانات لازم برای برنامه‌نویسی برنامه‌های مقایس بزرگ را به‌همراه نداشت. همزمان با ارائه ویندوز 8 و ارائه گزینه‌های بسیاری برای برنامه‌ نویسی برنامه‌ های مبتنی بر این پلتفرم از سوی مایکروسافت، نام جاوا اسکریپت در دنیای برنامه‌ نویسی برنامه‌ های کاربردی در مقیاس بزرگ مطرح گردید و کاستی‌ های موجود در جاوا اسکریپت مایکروسافت را بر آن داشت که آستین‌ها را بالا بزند و کشتی تجربیات ارزشمند خود را در زمینه خلق زبان های برنامه‌نویسی به دریای جاوا اسکریپت بیاندازد و در نهایت جزیره‌ای با نام TypeScript را کشف کند. یک نکته مهم این است که این زبان به خوبی در Visual Studio پشتیبانی می‌شود و قابلیت Intellisense نوشتن برنامه به این زبان را دلپذیرتر خواهد کرد و از طرفی دیگر یکی از مهم‌ ترین مزیت هایی که TypeScript  در اختیار ما قرار می‌ دهد این است که می‌ توانیم به صورت Syntax  شی گرایی کد نویسی کنیم و خیلی راحت‌ تر کد‌های خود را سازمان دهی کرده و از نوشتن کد‌های تکراری اجتناب کنیم. به دلیل این که کد‌های TypeScript ابتدا کامپایل شده و بعد تبدیل به کد‌های JavaScript می‌ شوند در نتیجه قبل از رسیدن به مرحله اجرای پروژه، ما از خطاهای موجود در کد خود مطلع خواهیم شد.

نسخه ی نهایی منتشر شده بیش ترین سازگاری با استاندارد ECMAScript را دارد که پشتیبانی گسترده ای برای کتابخانه جاوا اسکریپت و ابزارهایش محسوب می شود.همچنین پشتیبانی ویرایشگر نیز بهبود چشمگیری یافته است. انجمن سازندگان اروپایی رایانه (ECMA) یک سازمان است که رسما در سال 1961 تاسیس شده تا نیازهای استانداردسازی قالب های عملیاتی رایانه از جمله زبان های برنامه نویسی و کدهای ورودی/خروجی را برآورده کند. ECMA Script یک زبان برنامه نویسی استاندارد شده است که تا حد زیادی بر مبنای JavaScript از Netscape و JScript از Microsoft است. ECMA Script توسط هیئت فنی 39 از ECMA تعریف شده است.

کاربرد اصلی ECMA Script ، که یک زبان مبتنی بر شیئی است ، اداره اشیائی است که در صفحات وب توسط الگوی شیئی سند (DOM) مشخص شده اند. این اشیاء (به طور موثر، عناصری که صفحات وب یا صفحات کامل وب را می سازند) می‌ توانند اضافه شده، حذف شده، جابه جا شده و یا از لحاظ خصوصیات تغییر کنند. این به توسعه دهندگان وب اجازه می‌ دهد اثراتی مانند متن متحرک، کلیدهای گرافیکی و صفحاتی که بر اساس ورودی کاربر بدون نیاز به بارگذاری مجدد تغییر می‌ کنند، ایجاد کنند.

توسعه دهندگان می توانند آخرین نسخه ی نهایی تایپ اسکریپت را با استفاده از نرم افزار Node Package Manager این نسخه را دریافت کنند.برای دریافت این ورژن باید دستور npm install -g typescript@2.0 وارد شود.

به زودی نسخه ی پیش نمایش آتی ویژوال استدویو 15 منتشر خواهد شد که از تایپ اسکریپت 2.0 پشتیبانی می کند. 

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر