تفاوت بین ۴G، ۳G و ۵G در اینترنت تلفن همراه

تفاوت بین ۴G، ۳G و ۵G در اینترنت تلفن همراه

اگر شما هم از اینترنت موبایل خود استفاده می کنید، قطعا واژه هایی همچون ۴G، GPRS، EDGE، HSPA+ به گوش تان خورده است. در این قسمت معانی هر یک از این کلمات را می گوییم و سرعت انواع مختلف اینترنت موبایل را مقایسه می کنیم.

ه گزارش راسخون به  نقل ازکلیک، فرق بین ۳G، ۴G و ۵G چیست؟ در چه مواقعی می توانیم از اینترنت  ۵g استفاده کنیم؟ در این بخش به شما خواهیم گفت چه موقع گوشی شما از نهایت سرعت اینترنت استفاده خواهد کرد و چگونه سرعت اینترنت گوشی خود را افزایش دهید.

گوشی های هوشمند به طریق مختلفی می توانند به اینترنت متصل شوند. نمایشگر های بالای صفحه گوشی شما نه تنها میزان قوی بودن و ضعیف بودن سیگنال ها را به شما نشان می دهند، بلکه نوع اتصال اینترنت شما را هم نشان خواهند داد و از این طریق به سرعت اینترنت خود پی خواهید برد. هرچه سرعت اینترنت گوشی شما بیشتر باشد، فایل ها را زود تر دانلود و یا آپلود خواهید کرد.

 

حالت Airplane

در این حالت تصویر هواپیمای کوچکی در بالای گوشی شما ظاهر می شود که نشان دهنده این است که تمام اتصالات گوشی شما مثل بلوتوث و وای فای، همگی خاموش هستند. در این حالت فقط می توانید از نرم افزار هایی استفاده کنید که نیاز به اتصال اینترنت نداشته باشند یا به عبارتی به صورت افلاین کار کنند.

 

GPRS چیست؟

GPRS مخفف General Packed Radio Service است و به معنی خدمات رادیویی بسته های اطلاعاتی می باشد و در تلفن های همراه با علامت G در بالای صفحه نشان داده می شود که کند ترین نوع اینترنت در تلفن های همراه به حساب می آید (۱۱۴kbps).

 

EDGE چیست؟

معمولا به صورت حرف E در کنار آنتن گوشی شما قرار دارد و همچنین به صورت eGPRS هم از آن یاد می شود. این نوع اینترنت تقریبا بین اینترنت های ۲G و ۳G قرار دارد و سرعت آن ۴۰۰kbps است که معمولا شما قادر به استفاده از نصف این سرعت هستید.

 

۳G چیست؟

۳G مخفف ۳rd Generation و به معنی نسل سوم است و به شکل ۳G در بالای صفحه نمایش گوشی شما قرار دارد. سرعت این نوع اینترنت تقریبا دو برابر اینترنت EDGE است. این نوع اینترنت به عنوان اینترنت پایه گوشی های تلفن همراه در انگلستان بود که اکنون جای خود را به اینترنت ۴G داده است.

 

HSPA+ چیست؟

این نوع از اینترنت به صورت حرف H در بالای صفحه نمایش شما قرار می گیرد که به عنوان آخرین شکل از اینترنت ۳G در گوشی های همراه به حساب می آید و با توجه به دستگاه و موقعیت شما سرعت آن متغییر است و از ۱۴Mbps تا ۴۲Mbps متغییر است.

 

۴G چیست؟

۴G به معنای نسل چهارم اینترنت همراه است که سرعت آن تقریبا ۱۰برابر HSPA+ است و به عنوان اینترنت پایه در کشور هایی همچون انگلستان استفاده می شود.

 

(۴٫۵G (LTE-A چیست؟

این نوع اینترنت از حدود دو سال پیش در انگلستان راه اندازی شد و سرعت آن تا ۳۰۰Mbps می رسد و می تواند کاربران بیشتری را بدون افت سرعت ساپورت کند که از ویژگی های مهم این نوع از اینترنت هم به حساب می آید.

 

۵G چیست؟

گام بعدی در اینترنت گوشی های همراه ۵G خواهد بود که سرعتی معادل ۱Tbps خواهد داشت. یعنی ۱۰۰۰ گیگ اطلاعات را در هر ثانیه می توانید دانلود کنید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر