راهنمای استفاده از خدمات اینترنتی Amazon برای کسب و کار های کوچک

راهنمای استفاده از خدمات اینترنتی Amazon برای کسب و کار های کوچک

راهنمای استفاده از خدمات اینترنتی Amazon برای کسب و کار های کوچک


فرای مسائل مربوط به هزینه و ارزش محصول ، انتقال دهنده های رایج Cloud،قابلیتهای بسیار مناسبی برای ارتقا و انعطاف پذیری از خود نشان داده اند . مهمتر از این امر این است که کاربران می توانند با استفاده از Cloudزیر ساخت هایی را که معمولا در بازه زمانی چند هفته ای یا ماهیانه به انجام می رسد را در یک دقیقه انجام بدهند . این کار بیشتر بر روی زیر ساخت های فیزیکی کاربرد دارد .
در این قسمت به منظور نقد و بررسی کارایی Amazon Web Service (AWS)( خدمات اینترنتی آمازون )، که این روز ها یکی از محبوب ترین سرورهایCloud به شمار می رود ، نگاهی خواهیم داشت به کاربرد دقیق این سرور در کسب و کار های کوچک و بررسی می کنیم که واقعا این سرور چه نفعی برای این کسب و کار ها دارد .

محیط ( خدمات اینترنتی آمازون ) AWSوپیش نیازهای اساسی
درست است که آرایش Cloud در سطح پایه ای آن شاهکار خیلی بزرگی نیست و به قول خودمان آپولو هوا کردن به حساب نمی آید ، اماهر چه باشد برای کار با آن باید یک سری اطلاعات و پیش زمینه های ذهنی در مورد IT ( تکنولوژی اطلاعات ) داشته باشید و همچنین اگر یک تسلط جزئی هم به اصطلاحات فنی داشته باشید می تواند شما را در پیکربندی صحیح تنظیمات آن یاری کند . برایایجادیکوبسایتمبتنیبرPHP یا  CMS،فردی که از قبل با نحوه تنظیم LAMP یا همان (Linux Apache MySQL PHP ) آشنایی داشته باشد ، قادر خواهد بود با این محصول نیز به راحتی کار بکند و در واقع بهترین گزینه برای این کار محسوب می شود .
باید بدانید کهAWSبه خوبی جوابگوی تمامی نیاز های ریز و درشت موجود در بازار بوده است .با این که برخیازمفاهیم به کار گرفته شده می تواند دقیقا با محصولات عرضه شده توسطCloudتفاوت داشته باشد اما کار حرفه ای بر روی AWS چیزی نیست که بتوان عین همان کار را با استفاده  ازAzure شرکت مایکروسافت یا Compute Engine گوگل انجام داد و این انتقال نرم افزاری بعید به نظر می رسد .

مطالب مرتبط: چگونگی ایجاد یک نسخه پشتیبان قوی با خدمات Cloud
AWS راهکارهایی ارائه می کند که به کسب و کار های کوچک یاری می دهد تا با روش های بسیار رایج به سرعت شروع به کار بکنند و پیشرفت سریعی هم داشته باشند .درواقع،اغلب بیش ازیک راهبرای پیاده سازی یک راه حل ویژه وجوددارد . در صفحات وب لیست کوتاهی از پر کاربرد ترین اجزای استفاده شده توسط کاربران ارائه شده است و این فقط به این خاطر این خاطر است که به کاربراندر به دست آوردن درک بهتری ازAWSکمک شود .

برخی ابزار های کلیدی راه اندازی وب سایت
سرورهایمجازیEC2 (Elastic Compute Cloud) ستوناصلی گسترش Cloud بر روی AWSراتشکیلمیدهند. این سرورهای مجازی درانواع تنظیمات ( پیکربندی ها )ی مختلف دردسترس هستند، که هرکدام در مولفه هایی مانند حجم پردازنده ها ،حافظه ها ،ذخیره سازی های متنوع وعملکرد های متفاوت شبکه ای از همدیگر قابل تشخیص هستند و بر اساس مقیاس زمانی تولید شده اند .توجه داشته باشید که برخی از انواع نمونه های قدیمی ترممکن است درطول زمان کارایی خود را از دست داده و در نتیجه کنار گذاشته شوند .
S3( خدمات ذخیرهسازیآسان )  یک سیستم ذخیره سازی دستی است که قادر است عمل ذخیره سازی بر روی یک حافظه ساده را تا سقف 5TB انجام بدهد به ویژه اینکه در همه جای اینترنت در دسترس می باشند و از طریق اپراتور های مجری آن می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید حتی تماس های API و یا برنامه های کاربردی خاصی در بازار وجود دارند که برای کار با این وب سایت ها ایجاد شده  اند .
EBS (Elastic Block Store)ارائه دهنده انواع امکانات در بخش فایل های قدیمی سیستمی می باشد که البته گران تر نیز هست.فایل های پیوست شده به سرور مثل حجم هایEBSکاربردی که شبیه یک هارد دیسک و یا یک درایو ذخیره سازی هم هستند بعد از انجام محاسبات جایگزین باز هم باقی می مانند و سپس سیستم به آرامی خاموش می شود . (توجه داشته باشید که نمونهEC2می تواند به گونه ای پیکربندی شود که پس از خاموش کردن کامل سیستم سبب حذف حجمEBS نیز بشود .)
RDS(ارتباط خدمات پایگاه داده ها) یا (Relationship Database Service) یکی دیگر از خدمات اینترنتی می باشد که باعث هر چه آسان تر شدن راه اندازی سیستم می شود و کار آن انجام دادن و همچنین اندازه گیری یک سیستم مدیریت ارتباط داده ای(RDBMS) می باشد .یک موتور داده ای مطمئن می تواند از بین یکی از سیستم های سرورMySQL, Oracle, SQL ، PostgreSQL یا Amazon Aurora مورد گزینش قرار بگیرد .

Route 53برای ثبت DNSونام دامنه کاربرد دارد.Route 53 در رقابت با سایر سیستم های ثبت دامنه نرخ هایی ارزان ترو به صرفه تر ارائه می کند .ازسوی دیگر،شرکتهای میزبانی وب متنوعی نیز وجود دارند که خدمات خود را به صورت بسته های ترکیبی ارائه می دهند و برخی اوقات شامل نام رایگان دامنه و یا تخفیفی چند ساله برای هزینه های آن می باشند .
خلاصه مطلب اینکه ،اگرشما واقعا به دنبال کار کردن با AWS Cloud هستید این مطلب را هم در ذهن داشته باشید که AWSهم همانند محصولات و یا سرور های ارائه خدمات متنوع، تعدادی خدمات رایگان شامل محاسبه زمان جایگزین تا سقف یک سال را هم در لیست خدمات خود گنجانده است .

awsmfahardware-100590795-medium.idge

شروع با یک تصویر روی دستگاه و سپس انتخاب منطقه
AWSطیف گسترده ای ازAMIها یا همان تصاویر سیستمی بهینه سازی شده آمازون را ارائه می کند که شما را قادر می سازد تا به آسانی فایل های دلخواه خود را بر روی یک نمونه جدید بار گذاری نمایید . یک فروشگاه AWS پر رفت و آمد و پرجنبوجوشAWSنیز همواره برایبرای فردی که تصاویر را طراحی می کند وجود داردتصاویروجوددارد،و معمولا این مجموعه AWS است که AMS ها را طراحی و وارد بازار می کند .
شما قبل ازتنظیم زیرساخت های Cloud،بایدیک مکانیا "منطقه" ای را از لیست انتخاب کنید تا تنظیمات زیرساخت های مجازی شما بر پایه آن منطقه پیکربندی شوند . توصیه می شود این مکان را طوری انتخاب کنید که نزدیک به بخشی باشد که بیشترین تعداد کاربران شما در آن منطقه باشند یا حداقل جایی را انتخاب کنید که توسعه دهندگان کارهای شما از نظر فیزیکی در نزدیکترین فاصله با آن باشند .همچنین می توان گفت که نتیجه این کار طوری خواهد بود که شما با مشاهده سرعت بالای بار گذاری اطلاعات به هنگام توسعه وب سایت خود و همچنین کیفیت خوب این بارگذاری ها به تاثیر آشکار آن پی خواهید برد . توسعه دهندگان و مدیران پایگاه های داده ای در نهایت پی خواهند برد که همتاسازی دوره ای داده ها در نقاط مختلف یک منطقه به صورت یکسان مورد پشتیبانی قرار نمی گیرد اما با وجود این هم همتاسازی دوره ای چیزی نیست که بتوان وجود آن را انکار کرد .درنهایت،برخیازخدمات،به خصوص که اگرآنها نوپا و یا نسخه بتا باشند ،فقط ممکن است در برخی مناطق خاص در دسترس باشند .
البته استفاده از خدماتCDNیا همان شبکه تحویل محتوا نیز بسته به اینکه وب سایت شما چگونه طراحی شده باشد می تواند در بسیاری از موارد تعیین کننده میزان استفاده از آن مورد در منطقه تان باشد .با وجود این که گزینه های دیگری نیز برای انتخاب وجود دارند ، اماشما می توانید ازAWS CloudFront CDNهم استفاده کنید . به علاوه AWS ابزاری را برای کاربران خود فراهم می کند که آنها بتوانند به راحتی از یک منطقه به منطقه دیگر نقل مکان بکنند .
درپایان گفتن این مطلب خالی از لطف نیست که با وجود یکسان بودن هزینه های خدمات AWS در مناطق مختلف ، استفاده از آن خیلی هم رایج نیست . برای بررسی  بیشتر توضیحات کاربران در مورد هزینه های ساختار های AWSبه قسمت "نظارت بر هزینه های خود " که در پایین صفحه آمده است مراجعه نمایید .

راهنمای استفاده ازخدمات اینترنتیAmazonبرای کسب وکارهای کوچک
با خواندن مطالبی در خصوص کیفیت خدماتCloudدرآینده،نگاهی دقیق تر به چگونگی استفاده کاربردی تر خدمات اینترنتی شرکت آمازون خواهیم داشت . خدماتی که ازطریق آن بتوان یک وبسایت پر ازدحام را مدیریت نمود .


طراحی مخصوص آپ تایم ( کار زمان )
اگرفکر می کنید که محاسبات Cloud هیچوقت هیچ اشتباهی نخواهد داشت ، بهتراست در طرز فکر خود تجدید نظر کنید چون اینطور نیست . با وجود اینکه خدمات بسیاری درداخلAWSوجود دارند و بسیارهم قابل اعتماد هستند و علیرغم اینکهAWSقابلیتهای خاصی را برای استفاده هر چه آسان تر از آن به هنگام قطع برق ارائه می نماید ، باز هم  کاربر باید مهندسی و برنامه ریزی در استفاده از این ابزار بسیار با اهمیت را بخشی از برنامه خود بداند .
به عنوان مثال،به تازگی اشکالاتی درHypervisorXenاستفاده شده توسط AWSمشاهده شده است و حتی برخی ماشین آلاتAWSتابه حال به علت ایرادات متعدد به عنوان بخشی از روند تکمیلی کار بازگردانده شده اند .همین امر در مورد سرور های فیزیکی که مسئول انجام کار های اصلی پشت خطوط هستند نیز صادق می باشد .بدون محفاظت های اتوماتیک درون سیستم ، وب سایت هایی که با استفاده از سرور AWS کار می کنند ممکن است بعد ها دچار مشکلات جدی و جبران ناپذیری بشوند و حتی این امکان هم وجود دارد که وب سایت به طور کامل از دسترس خارج شود و این مورد زمانی رخ می دهد که سرور های اصلی پشت خط آسیب ببینند و یا از اول راه اندازی بشوند .
به طورکلی،شماباید اطمینان حاصل کنید که سایتهای مهم این توانایی را در خود دارند که ازبیش ازیک منطقه دردسترس (AZ) اجرا بشوند یعنی دقت کنید که این سایت ها از چندین منطقه قابلیت اجرایی داشته باشند . بهطورمعمول،این امرمستلزم این است که خطوط اصلی یک پایگاه داده ای قابلیت نصب و اجرای هم زمان از چند منطقه را داشته باشند.درست مثل داشتن زیرساخت یگانه ، شرایطی که برای داشتن زیرساخت لازم برای استقرار چندین سرور داده ای هم زمان وجود دارد ، مقداری گران است البته استثنا هم دارد و آن موقعی است که شما به علت انتخاب گزینه " چند منطقه ای " باید هزینه بیشتری بپردازید .
رایج ترین و شایع ترین شیوه این کار مستلزم راه اندازیی کم تعادل کننده الاستیک(ELB) یا همان (Elastic Load Balancer )برای توزیع ترافیک ورودی درنمونه بررسی های چند گانه می باشد .ترافیک می تواند به طورخودکارازموارد ناسالم به قسمت های سالم،سرایت بکند و این عمل میتواند درصورت بروز یک مشکل بزرگ در یک AZ خاص درسراسرAZهای ( نقاط دسترسی ) چندگانه ایجاد بشود .

امنیت را فراموش نکنید
AWSمسائل امنیتی را بسیار جدی می گیرد پس جای تعجب نخواهد بود که شما به معنای واقعی کلمه قادر باشید که با یک کلیک ماوس هزاران محصول متنوع از سرور های متفاوت را به راحتی نصب کنید یا حداقل قسمتی از این کار ها را انجام دهید .به عنوان مثال،پس از آنکه اطلاعات بسیاری به علت ورود هکر به پانل کنترل سیستم Amazon EC2و از بین بردن تمامی اطلاعات زیربنایی آن حذف شد ، این شرکت برای حل مشکل امنیتی شروعی بسیار امیدوار کننده داشت .

برای مدیریت بهترامنیت سیستم ،AWSتوصیه می کند که کاربران با اختیارات مدیریتی محدود و با مسئولیت خودشان وارد کار بشوند و اختیار تام تنظیمات سیستم در دست آنها نباشد و به این ترتیب AWSمخالف دسترسی کامل یا همان " دسترسی ریشه ای " کاربران به امکانات وب سایت می باشد . درست مانند یک سیستم لینوکس معمولی،کاربران می توانند به گروه های مشخصی تقسیم بشوند و همزمان با این عمل نقش های دیگری نیز می تواند به گروه ها یا افراد خاصی اختصاص داده شود .
علاوه براین،AWSنوعی سندیت چندعاملی (MFA=multifactor authentication ) ارائه کرده است ، که هم در قسمت سخت افزاری و هم در بخش مجازی یا نرم افزاری در دسترس است .برای سخت افزارMFA وAWS دام های امنیتی پشتیبانی وجود دارند که توسط Gemalto ایجاد شده اند و خود Glemorارائه دهنده سوم محسوب می شود .یک روش جایگزین هم وجود دارد :برنامه مجازیMFAهمانند Android و IPhone و Blackberryو همچنین برنامه کاربردی MFA ، AWS مجازی در دستگاه اندروید توسط تایید کننده گوگل پشتیبانی می شود .
AWS مطابق تصاویر موجود هم از لحاظ سخت افزاری و هم از لحاظ نرم افزاری و مجازی MFA ها را پشتیبانی می کند .

مدیریت هزینه ها
درنهایت باید بگوییم که مهمترین جنبه محاسباتCloud که حتما چیزهایی در مورد آن شنیده اید ، قابلیت آن در کاهش هزینه های زیربنایی می باشد . حتی ممکن است با وجود عادی بودن روال کسب و کار در برخی شرایط خاص هزینه های اپراتور ها بیش از هزینه متداول کار در مدت زمانی نسبتا کوتاه باشد .
به منظورراهنمایی کاربران در به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های استقرارCloudخود ،AWSیک ماشین حساب ماهانه ابداع کرده است که کاربران میتوانند با استفاده از این دستگاه به محاسبه هزینه های استقرارCloudخود بر اساس خدماتی که از آن استفاده می کنند ، بپردازند . این هزینه ها با توجه به سطح استفاده از اینترنت و یا با بررسی دیسک استفاده شده توسط کاربر قابل محاسبه می باشد .این امرمیتواند به کسبوکار شما این آزادی را بدهد که اگر این سیستم توانایی ارائه خدمات در همه سطوح کاربری و در هر نوع خدماتی را داشته باشد آن را انتخاب بکند .
همه کسب وکار های موجود به دنبال این هستند که با بهینه سازی ،هزینه های خود را براساس سطح فعالیت شان ،ونیز میزان اینترنتی که مورد استفاده قرار می دهند ، کاهش بدهند و حتی برخی از آنها برای انجام این مهم حاضر هستند یک نمونه حسابگر ذخیره یا یک محل ( نقطه ) را نیز بخرند . خلاصه اینکه نمونه قبلی این امکان را برای کسب و کار ها فراهم می نماید که قسمت دست نخورده و استفاده نشده ظرفیت محاسباتی خود را با هزینه کمی به کار بیاندازند و این در حالی است که نمونه اخیر حتی امکان رزرو کردن و یا پیش پرداخت را نیز برای همین کار فراهم ساخته است .

شما می توانید با پرداخت پول پیش این محصول را برای سه سال آینده رزرو کنید و این فرصت را نیز دارید که مبالغ مختلفی را به عنوان پیش پرداخت بپردازید و در نهایت بهترین آنها را با توجه به ارزش محصول به گزین کنید .
خودAWSهم یک سرویس مشاوره مورداعتماد (Trusted Advisor service ) ارائه می کند که برای کمک به ایجاد تغییرات جزئی در جنبه های مختلف یک AWS کارایی خوبی دارد و شامل امنیت سیستم و همچنین حفظ ارزش واقعی آن می شود .با این حال،یک برنامه پشتیبانی خریداری شده باید تمامی سفارش ها را پشتیبانی نماید .
با وجود ارائه این خدمات از طریق AWS ، باز هم کار های انجام نشده فراوانی وجود دارد ، اما همین حد از امکانات هم باید شما را در انتخاب AWSیاری بکند که آیا می خواهید با این سیستم شروع به کار بکنید و یا اینکه تصمیم شما برای ادامه کار چیست؟ AWS یا...


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر