همکاری با ۳ کشور در زمینه صادرات محصولات گیاهان دارویی

همکاری با ۳ کشور در زمینه صادرات محصولات گیاهان دارویی

مسئول کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از انعقاد تفاهم نامه با ۳ کشور در زمینه صادرات محصولات حوزه گیاهان دارویی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مالک سعیدی، درباره فعالیت‌ها در سومین نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی که در اواسط شهریور ماه ۹۵ در مصلی امام خمینی(ره)برگزار شد، اظهار کرد: ایران به علت تنوع بسیار زیاد تعداد گونه‌های گیاهی، بازار صادراتی خوبی برای بسیاری از کشورها می‌تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این خصوص، صادرات این نوع محصولات به کشورهای پاکستان، امارات، چین، ژاپن و آلمان سالها در حال انجام است، اظهار داشت: البته وجود سابقه طولانی استفاده از گیاهان داروئی در کشور، نشان دهنده وجود علم و دانش قدیمی در این حوزه است بنابراین با ارتقاء و بهبود نوع بسته بندی این گیاهان و نیز توجه مناسب به استانداردهای بازار هدف، می‌توان به توسعه صادرات این حوزه بسیار امیدوار بود.

مسئول کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی با اشاره به اقدامات این کریدور برای توسعه بازار صادرات محصولات گیاهان دارویی عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم صورت گرفته توسط کریدور، دعوت از هیأت‌های تجاری کشورهای خارجی نظیر سنگاپور، عراق و افغانستان و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان برتر در حوزه داروهای گیاهی به آنها بود.

وی افزود: در این راستا، تفاهم‌نامه‌های همکاری بین برخی هیأت‌های تجاری و تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی منعقد شد.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر