نشست هم اندیشی بانوان فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

نشست هم اندیشی بانوان فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

جلسه ی نشست هم اندیشی و شناسایی بانوان فعال در استان فارس که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش فیسیت، بحثی که در این جلسه با حضور نماینده امور زنان و وزارت ارتباطات و فناوری سرکار خانم محمدی مورد بحث قرار گرفت در این راستا بود که چگونه میتوان از فضای فکری بانوان در زمینه های اشتغال، افزایش مشارکت اقتصادی اجتماعی فرهنگی و علم و فناوری روز استفاده کرد؟

جناب آقای ستار هاشمی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در خصوص این مطالب صحبت کردند و گفتند:

همه ی ما می دانیم که نیروی انسانی مهم ترین عامل توسعه در جوامع مختلف بشر است. طبیعتاً کشور ما هم از این قاعده مثتثنی نیست و نخواهد بود. اما جمعیت ما را بخش قابل توجهی از بانوان تشکیل داده اند که بانوان در جامعه ی ما دو نقش محوری را ایفا می کنند:

1- خانواده : جایگاه خانواده بر کسی پوشیده نیست و نگاه دین به خانواده نگاهی ویژه است.

2- جامعه : ورود به حوزه های مختلف و فعالیت هایی در عرصه های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و تلاش هایی که متقبل می شوند.

به واسطه ی زحمات مسئولین در دوره های مختلف، تغییرات قابل توجهی را شاهد هستیم و جامعه ی ما جامعه ای شده است که بدون حضور بانوان معنی دار نخواهد بود.

نکته ی مهمی که در این میان وجود دارد این است که:  ما وظیفه داریم جایگاه و حضور بانوان را تقویت کنیم و تا آنجایی که می توانیم کمک کنیم و گامی در این راستا برداریم.

در ادامه ایشان راجع به ICT صحبت به میان آوردند و در این خصوص گفتند که آینده ازآن حوزه ی فناوری اطلاعات است و قطب تولید فناوری در حوزه ICT است. از طرفی بحث اشتغال یکی از مباحث بسیار مهم و استراتژیک در کشور است که منوط به این بحث گفتند:

یکی از مهمترین نقش هایی که وزارت ارتباطات در این راستا دارد، فراهم کردن زیر ساخت ها برای اینکه بتوانیم روی این زیر ساخت ها عملاً فعالیت هایی که منجر به بحث اشتغال است را انجام دهیم.

در ادامه این مباحث سرکار خانم محمدی، بعنوان نماینده ی امور بانوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه صحبت به میان آوردند:

همانطور که مستحضر هستید مهم ترین و پر رنگ ترین شعاری که در دولت یازدهم، جناب آقای روحانی روی آن نیز تاکید داشتند مسئله ی رسیدگی به زنان بود و قرار شد که جزو دستورکار هیئت دولت قرار گیرد. در این راستا معاونت امور زنان و خانواده ی ریاست جمهوری پیگیری های بسیاری کردند تا لایحه ای که در دولت نهم در خصوص استفاده از توانمندسازی زنان در رده های مدیریتی ناتمام مانده بود در مرداد ماه امسال تصویب رساندند و به هیئت دولت ابلاغ شد.

ما بعد از مصوبه ای که در خصوص استفاده از زنان توانمند در هیئت دولت ابلاغ شد یک لایحه ی دیگر در خصوص عدالت جنسیتی داریم که این لایحه تصویب شده است و مفهوم عدالت جنسیتی ما را بر این می دارد که مفهوم عدالت جنسیتی را با برابری جنسیتی تفکیک کنیم.

عدالت جنسیتی، عدالتی است که همیشه حق است اما برابری جنسیتی گاهی حق و گاهی باطل است .

ما نظرمان این است که عدالت جنسیتی در تمام مکان های دولتی که بانوان مشغول به فعالیت هستند و با توجه به توان و تخصصشان و بدون نگاه به جنسیتشان مورد استفاده قرار گیرد.

ایشان در خصوص کارآفرینی نیز گفتند که، کارآفرینی از قرن 16 میلادی آغاز شده است و در کشور ما چندسالی است که نقش مهمی به خود گرفته است و یک کسب و کار ارزشمند ایجاد کرده است.

در آخر گفته هایشان ذکر کردند که آنچیزی که ما را در این راستا هدایت میکند ایجاد شبکه ای توانمند از زنان در کل کشور و نفوذ در اینترنت و شبکه های اجتماعی در راستای کسب و کار و کارآفرینی است .

 

در این جلسه چند تن ار بانوان فعال در این عرصه نیز نظرات و پیشنهادات خود را در میان گذاشتند.

و در آخر جناب آقای پژوهش، معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس، سخن را کوتاه کردند و گفتند:

آن چیزی که مهم و ضروری است تلاش و فعالیت خود ماست. فرصت ها را نباید از دست داد و باید ار آن ها استفاده کرد.

نباید به انتظار دولت بشینیم !

وظیفه ی دولت بسترسازی است. بستر که فراهم شود باید حرکت کنیم و برای تغییر و تحول کشور نیاز به فکر، اندیشه، نظر و تلاش است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر