ترفند افزایش طول عمر باتری لپتاپ

ترفند افزایش طول عمر باتری لپتاپ

روش های مختلفی برای افزایش عمر باتری لپ تاپ و همچنین احیا کردن باتری های خراب وجود دارد که در این مطلب چند مورد از آن ها را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 باتری لپ تاپ قیمت بالایی دارد. ممکن است لپ تاپ شما هیچ مشکلی نداشته است، اما باتری آن خراب شده است و مجبور باشید برای خرید باتری جدید، پول زیادی بپردازید. در این مطلب قصد داریم شما را با روش های مختلفی آشنا کنیم که می تواند به باتری خراب لپ تاپ شما جانی دوباره ببخشد. یکی از این روش ها قرار دادن باتری خراب در فریزر است. برای قرار دادن باتری در فریزر مراحل زیر را دنبال کنید.

 قرار دادن باتری در فریزر

باتری را در یک پلاستیک فریزر زیپ دار قرار دهید و زیپ آن را محکم ببندید. سپس باتری را به مدت ۱۱ تا ۱۲ ساعت در فریزر نگه دارید. سپس باتری را پس از مدت زمان مذکور از فریزر خارج کنید و اجازه دهید که دمای آن به دمای اتاق برسد. به یاد داشته باشید این کار بسیار مهم است. در صورتی که باتری هنوز مرطوب است، آن را با یک پارچه خشک با احتیاط از پلاستیک فریزر خارج کنید. سپس باتری را به لپ تاپ متصل کنید و آن را شارژ کنید و پس از آن اجازه دهید باتری به طور کامل تخلیه شود و این کار را ۶ تا ۷ مرتبه تکرار کنید.

متاسفانه این ترفند فقط در مورد باتری های نیکل کادمیوم و یا باتری های نیکل متال هیدرید جواب می دهد و متاسفانه هیچ راهی برای احیا کردن باتری لیتیومی وجود ندارد.

استفاده از فن خنک کننده

در صورتی که از باتری لیتیومی استفاده می کنید، باید از فن های خنک کننده استفاده کنید تا دمای لپ تاپ شما تا حد ممکن کاهش پیدا کند؛ البته استفاده از فن های خنک کننده را برای هر نوع باتری توصیه می کنیم.

 کالیبره کردن باتری

کالیبره کردن باتری نیز از راه های دیگر افزایش طول عمر است. استفاده از این روش در صورتی لازم است که لپ تاپ شما همیشه به برق متصل باشد و یا شارژ باتری هرگز به طور کامل تخلیه نشود. چنانچه باتری لپ تاپ شما کاملا شارژ شده باشد و شارژ آن ظرف مدت ۳۰ دقیقه یا کمتر به طور کامل تخلیه شود، نشان دهنده این است که باتری شما نیازمند کالیبره کردن است و این روش بهترین روش برای تشخیص نیاز باتری لپ تاپ به کالیبره شدن است. شرکت های سازنده لپ تاپ ابزارهایی برای کالیبره شدن باتری به صورت خودکار ایجاد کرده اند.

کالیبره کردن باتری به صورت دستی به صورت زیر انجام می شود:

    ابتدا باتری را به طور کامل شارژ کنید و حتی مدت کوتاهی پس از اینکه کاملا شارژ شد، روند شارژ را ادامه دهید و سپس سیم برق را از لپ تاپ جدا کنید.
    لپ تاپ را تا زمانی که شارژ باتری به طور کامل تخلیه شود، روشن نگه دارید و سپس آن را برای ۴ تا ۵ ساعت خاموش کنید.
    سپس باتری را دوباره تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید. شما به این صورت می توانید باتری خود را به صورت دستی کالیبره کنید.

 

جدا کردن باتری در هنگام اتصال لپ تاپ به برق

روش دیگری که می تواند در عمر باتری تاثیر داشته باشد، این است که زمانی که لپ تاپ شما مستقیما به برق متصل است، باتری آن را جدا کنید. البته ممکن است برخی از لپ تاپ ها هنگامی که باتری از آن ها جدا می شود، عملکرد خوبی نداشته باشند. این روش برای لپتاپ های امروزی پیشنهاد نمیشود.

 

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر