جشن تولد دروغین شرکت گوگل!!!!

جشن تولد دروغین شرکت گوگل!!!!

گوگل تولد ۱۸ سالگی خود را جشن گرفته است. تنها مسأله این است که امروز اصلاً تولد گوگل نیست!!

همان‌طور که می دانید، ساعاتی پیش شرکت گوگل، دودل جدیدی را عرضه کرده است که نشان می‌دهد این تغییر لوگو به مناسبت جشن ۱۸ سالگی این کمپانی است. امروز کمپانی گوگل، یک لوگوی بامزه را به نمایش گذاشته است که در آن، حرف انگلیسی G، بادکنکی را باد می‌کند تا بقیه حروف Google را به نمایش بگذارد.

اما قضیه این است که اگر بخواهیم دقیق نگاه کنیم، ۲۷ سپتامبر تا کنون تاریخ خاصی برای گوگل نبوده است! حداقل ۶ تاریخ دیگر هم وجود دارد که گوگل در آن روزها جشن تولد خود را اعلام کرده است، اما در‌واقع هیچ مفهوم خاصی نداشته اند!

در حقیقت، گوگل امروز ۱۸ ساله نشده است! اگر بخواهیم اولین روزی که دامنه google.com ثبت شد را بررسی کنیم، می‌توان گفت در ۱۵ سپتامبر سال جاری (۱۲ روز پیش)، گوگل ۱۹ ساله (نه ۱۸ ساله!) شده است! 

گوگل قبلاً هم از این اشتباهات کرده است و زمانی که با سند و مدرک، مورد نقد رسانه‌ها قرار گرفت، اعتراف کرد که تولد واقعی خود را نمی‌داند (در سال ۲۰۱۳)!!!!!

کمپانی گوگل معمولاً در روز ۲۷ سپتامبر برای خودش جشن تولد می‌گیرد و لوگوی جدیدی منتشر می کند. البته در سال ۲۰۰۵، لوگوی خود را در ۲۶ سپتامبر، سال ۲۰۰۴ در تاریخ ۷ سپتامبر، و سال ۲۰۰۳ در تاریخ ۸ سپتامبر دودل جدیدی را عرضه کرده است. با نگاهی به تاریخ پایه گذاری و تاسیس شرکت گوگل، می‌توان گفت تاریخ دقیق ثبت دامنه، ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ مشخص شده است.

گوگل قبلاً هم در روزهای ۷، ۸، ۲۶ و ۲۷ سپتامبر، جشن تولدهای مختلفی برای خودش ترتیب داده است. اما به نظر می‌رسد قصد دارد به همان تاریخ ۲۷ سپتامبر (که برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ جشن ۴ سالگی گوگل را جشن گرفتند) پایبند شود.

قضیه از این هم پیچیده‌تر است!!!!! مسأله جالب توجه اینجاست که گوگل دودل (به انگلیسی: Google Doodle) به طور رسمی قدیمی تر از خود گوگل می باشد!  این کمپانی، اولین دودل خود را در ۳۰ آگوست منتشر کرد حال آنکه تولد تقریبی خود شرکت گوگل، حداقل یک هفته (با در نظر گرفتن ۴ سپتامبر به عنوان تولد گوگل) بعد از این اتفاق صورت گرفته است.

منبع خبر: independent

مریم بهزادی

مریم بهزادی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و رباتیک، علاقمند به فناوری و دنیای توسعه نرم افزار.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر