حال که دریافت رایگان ویندوز 10 پایان یافته است چه می شود؟

حال که دریافت رایگان ویندوز 10 پایان یافته است چه می شود؟

تا حدود یک سال ارتقا به ویندوز 10 به عنوان بخشی از به روز رسانی ویندوز 7 و 8.1 بود. اپلیکیشن GWX.exe حافظه زیادی استفاده نمی کرد و مشکلی نیز ایجاد نمی کرد، اما مدام از شما می خواست که به روز رسانی کنید که می توانست آزار دهنده باشد. با تمام شدن به روز رسانی رایگان به ویندوز 10، تعداد افرادی که کلافه شده بودند روز به روز بیشتر شد. این اپلیکیشن شروع کرد به رفتار کردن مانند یک بدافزار و انقدر مقاوم بود که مایکروسافت تصمیم گرفت تغییراتی در آن ایجاد کند. 
حال که زمان به روز رسانی رایگان ویندوز 10 تمام شده است، مایکروسافت اپلیکیشن GWX.exe را به طور کلی حذف می کند. یک به روز رسانی اختیاری جدید به نام (KB3184143) برای حذف نرم افزار به روز رسانی ویندوز 10 ایجاد شده است. لیست فایل های حذف شده به صورت زیر می باشد: 
•    KB 3035583: به روز رسانی نصب شده اپلیکیشن " گت ویندوز10" در ویندوز 8.1 و ویندوز 7 SP1
•    KB 3064683: اصلاحات ویندوز 8.1 OOBE برای رزرو ویندوز 10
•    KB 3072318 :به روز رسانی به ویندوز 8.1 OOBE برای ارتقا به ویندوز 10
•    KB 3090045: به روز رسانی ویندوز برای دستگاه های ویندوز 8.1 یا ویندوز 7 SP1
•    KB 3123862: قابلیت های به روز رسانی شده برای ارتقا ویندوز 8.1 و ویندوز 7
•    KB 3173040: اطلاعیه پایان امکان ارتقا ویندوز 8.1 و ویندوز 7 SP1
•    KB 3146449: قابلیت های اینترنت اکسپلورر 11 برای ارتقا ویندوز 8.1 و ویندوز 7 
همه به روز رسانی های بالا حرف شده و KB3184143 جایگزین آن ها شده است. 

ویندوز 10 فعلا رایگان است
به صورت رسمی دیگر از تاریخ 29 جولای 2016 ارائه ویندوز10 رایگان به پایان رسید اما به صورت غیر رسمی هنوز هم نخسه رایگان آن موجود است. بسیاری از سایت ها از جمله  Paul Thurrott گفته اند که ویندوز 7 و ویندوز 8.1 هنوز می توانند ویندوز 10 را نصب کنند و این سیستم عامل برای هر کسی که از اسکرین ریدر استفاده می کند و یا نقص عضو دیگری دارد موجود می باشد. 


مایکروسافت در این مورد سکوت کرده است اما قانونا به روز رسانی به پایان رسیده است. البته به نظر می رسد که همه این ها نقشه است و روشی است برای مایکروسافت تا به مردم اجازه دهد اگر می خواهند به ویندوز 10 ارتقا یابند، بدون این که به نظر برسد که از قانون یک ساله خود صرف نظر کرده باشند. 
مایکروسافت برای مجبور کردن کاربران خود به ارتقا به ویندوز 10 بسیار هجوم آمیز عمل کرد. اما این شرکت سعی داشت یک مشکل بزرگ را حل کند. در پنج سال گذشته بازار کامپیوترهای شخصی بسیار افت داشته است. هیچ کس نمی داند چه زمانی این وضع ممکن است تغییر کند . مدل سنتی تجارت مایکروسافت روی این ایده که مردم سخت افزار جدید خریداری کنند و این که هر سه یا چهار سال سخت افزار و نرم افزار خود را تغییر دهند پایبند بود. حال دیگر مساله این نیست. 


مایکروسافت 8 اولین تلاش مایکروسافت برای حل این مشکل بود. این شرکت سعی داشت سیستم عاملی بسازد که روی بازار تبلت سرمایه گذاری می کند و برای کاربران کامپیوتری که می خواهند به جای کامپیوتر از لپتاپ استفاده کنند اما هنوز هم به دنبال یک سیستم عامل مایکروسافت آشنا هستند ساخته شده بود. وقتی که ویندوز8 با وجود دارندگان کامپیوترهای شخصی که تصمیم گرفتند دستگاه های اندروید و iOS بخرند، باعث شد که مایکروسافت حس کند در حال رو به رو شدن با شکست است. کاهش در بازار کامپیوترهای شخصی به این معنی است که افراد کمتری از محصولات جدیدی که روی آخرین نسخه سیستم عامل مایکروسافت اجرا می شود استفاده می کنند. 
در گذشته حق انتخاب زیادی وجود نداشت. اما حال یک کاربر کامپیوتر شخصی ویندوز 7 وقتی که می بیند 14 iOS یا اندروید 11 قابلیت هایی دارد که لپ تاپ یا دسکتاپ خودش ندارند ، آن ها را انتخاب می کند. این کاربر فرضی دستگاه خود را به یکی از این دو سیستم عامل ارتقا می دهد بدون آن که بفهمد مایکروسافت این قابلیت ها را در چهار سال گذشته اضافه کرده است، چرا که هیچ گاه کاربر به سیستم عامل جدید دستیابی نداشته است. 
شاید ارائه رایگان ویندوز 10 و نحوه ارائه آن کمی عجیب به نظر می رسید اما کاملا نتیجه داد. مجبور کردن 350 میلیون دستگاه به ارتقا به ویندوز 10 مایکروسافت را از وضعیتی که در آن گرفتار شد نجات داد. حال با وجود میلیون ها نفر که از این سیستم عامل ها استفاده می کنند، در یک سیکل خاص به روز رسانی می شوند مایکروسافت می تواند قابلیت ها، اشکال زدایی، به روز رسانی های امنیتی و دیگر موارد ارتقا را تضمین کند و دوباره خود را بالا بکشد. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر