نفوذ آسان به خودروهای تسلا مدل اس

نفوذ آسان به خودروهای تسلا مدل اس

گروهی از محققان توانسته‌اند کنترل تسلا مدل اس۱ را در دست بگیرند، آینه‌ها را تنظیم کنند، قفل‌ها را دست‌کاری کرده و حتی از فاصله‌ی ۱۲ مایلی ترمز این خودرو را تحت کنترل خود دربیاورند.

این محققان چینی که در آزمایشگاه Keen Security مشغول به کار هستند، حدود یک هفته‌ پیش راجع به این آسیب‌پذیری هشدار دادند، به همین سبب این سازنده‌ی وسايل نقلیه‌ی الکتریکی به سرعت برای برطرف کردن شکاف موجود دست به کار شد.

بعد از آن‌که آسیب‌پذیری مورد بحث وصله شد، کارشناسان اقدام به انتشار ویدئویی نمودند که نشان می‌داد مدل اس را می‌توان به‌طور بی‌سیم و از راه دور هدف حمله قرار داد.

به گزارش گاردین، این مسئله شبکه‌ی کنترل خودرو یا گذرگاه CAN را هدف قرار می‌دهد؛ CAN مجموعه‌ای از رایانه‌ها هستند که در وسائل نقلیه‌ی مدرن یافت می‌شوند و کنترل همه‌چیز از چراغ‌ها گرفته تا برف‌پاک‌کن شیشه‌ی جلو، و از همه مهم‌تر ترمز را در اختیار داشته باشند.

این حمله، که روی مدل S P۸۵ و ۷۵D پیاده شده، مستلزم آن است که خودرو به یک وای‌فای هات‌اسپات آلوده که از سوی تیم نفوذ تدارک دیده شده وصل شود، که این امر تنها از طریق مرورگر وب خودرو میسر است.

خودروسازی تسلا در گفت‌وگو با رویترز گفته که خطر ناچیزی مشتریانش را تهدید می‌کند، اما این موضوع باعث نمی‌شود که تسلا واکنش سریعی به مشکل پیش‌آمده نداشته باشد.

از آن‌جایی‌که پا به عصری نهاده‌ایم که خودروهایی همچون تسلا و جیپ با قابلیت اتصال به داده‌ها ارائه می‌شوند، بیش از پیش این نیاز حس می‌شود که تولیدکنندگان وسایل نقلیه اهمیت دادن به امنیت را در سرلوحه‌ی عمل‌کرد خود قرار دهند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر