همکاری فناوری اطلاعات بین دو شرکت بوش و SAP

همکاری فناوری اطلاعات بین دو شرکت بوش و SAP

در راستای گسترش همکاری های بین شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات، دو شرکت سخت‌افزاری بوش و شرکت نرم‌افزاری SAP اقدام به راه‌اندازی سامانه متمرکز تجزیه و تحلیل داده، کردند.

به گزارش واحد بین‌الملل سایبربان؛ شرکت نرم افزاری SAP با همکاری شرکت بوش آلمان در حال راه اندازی  برنامه ای برای اتصال ماشین ها و وسایل نقلیه به یکدیگر از طریق اینترنت است.
نرم افزار آنالیز داده «هانا»، محصول شرکت SAP به زودی روی سامانه پردازش ابری شرکت بوش اجرا خواهد شد و طریقه اتصال ابزارها و وسایل نقلیه را به متخصصان این شرکت آموزش خواهد داد. این همکاری که در پی دیدار گروه اینترنت صنعتی آلمان و ایالات متحده در دفتر مرکزی آن در والدروف آلمان برگزار شد، صورت پذیرفته است.
شرکت هایی از جمله جنرال الکتریک، زیمنس و بوش در حال سرمایه گذاری در زمینه ساخت سیستم های نرم افزاری حسگر هستند که می تواند داده های لیفتراک ها، آسیاب های بادی، تجهیزات کارخانه ها و ماشین ها را تجزیه و تحلیل کند. هدف این کار کاهش هزینه ها و بهبود کیفیت با اجازه دادن به کاربران در تشخیص زمان خاموش شدن وسایل است.
این پیمان راه را برای شرکت SAP هموار می کند تا برنامه های جدید طراحی نرم افزار در میان تولید کنندگانی که از ماشین آلات و خودروها و قطعات شرکت بوش استفاده می کنند، توسعه دهد. برای مثال بوش روی پروژه ای با نام «زنو» سرمایه گذاری کرده که در آن اطلاعات لیفتراک ها با استفاده ار دوربین  جمعآوری می شود و با انتقال به سامانه ابری شرکت بوش، از طریق نرم افزار شرکت SAP بازبینی و تعمیر می شود.

ولکمار دنر، مدیر اجرایی شرکت بوش و برند لاکرت، مدیر تولید و نوآوری SAP در نشست مشترکی که چهارشنبه گذشته  برگزار شد درباره این پیمان همکاری سخنرانی کردند. لاکرت در این باره گفت:« مزایای عظیمی برای کل صنعت ما وجود دارد. ما نمی خوایم که مشتریانی که به آنها خدمات رسانی می کنیم به مناطق خاصی محدود باشند.»
مدیر شرکت بوش نیز به سهم خود اعلام کرد که یک پروتکل ارتباطی کارخانه ای به نام PMMP تحت لیسانس Eclipse راه اندازی کرده است. این پروتکل امکان کنترل ماشینی و خودکار را در شرکت ها و سازمان ها را فراهم می کند.
لازم به ذکر است که هر دوی این شرکت ها در ایران نیز محصولات خود را ارائه می کنند. سال 2010 خبری مبنی بر اینکه شرکت SAP دچار چند آسیب پذیری جدی شده است، منتشر شد و این موضوع مستقیما برای 36 شرکت در سراسر دنیا مشکلاتی ایجاد کرد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر