بلک بری دیگر گوشی هوشمند نمی سازد !

بلک بری دیگر گوشی هوشمند نمی سازد !

از این به بعد سخت افزارهای این شرکت را شرکای آن تامین می کنند !

بلک بری اخیرا اعلام کرده است که دیگر گوشی هوشمند نمی سازد و ساخت قطعات سخت افزاریش را به شرکای تجاریش محول می کند . 

جان شن ، مدیر اجرایی این شرکت طی بیانیه ای که در رابطه با درآمد سه ماهه دوم این سازنده ایراد شده بود ، گفت : " بلک بری تصمیم دارد که به ساخت محصولات سخت افزاری خود پایان دهد و تامین این قطعات را به شرکای تجاریش واگذار کند . این کار ما را قادر می سازد تا نیاز به سرمایه خود را کاهش و درآمد خود را افزایش دهیم . 

استراتژی جدید و پویای ما به نشان دادن توانایی های جدید تولید محصولات نرم افزاری از جمله اولین توافق نامه بزرگ ساخت نرم افزار در قالب یک سرمایه گذاری مشترک در صنعت تلکام با یک سازنده مستقر در کشور اندونزی محدود می شود .  ما می خواهیم به واسطه این استراتژی به ساخت نرم افزار ( برنامه های امنیتی و کاربردی ) روی بیاوریم . "

این طرح ها سرمایه گذاری هایی بزرگ محسوب می شوند با وجود این نمی توانند به تنهایی بلک بری را به دوران اوجش باز گردانند . زمانی این سازنده تلاش می کرد که با ارائه یک محصول قوی پا به پای سیستم عامل اندروید و iOS پیش برود با وجود این عرضه دیر هنگام بلک بری 10 و رونمایی نه چندان موفقیت آمیز تبلت پلی بوک ( PlayBook ) باعث شکست بلک بری شد . 

این سازنده دوباره در سال 2014 تلاش کرد که با عرضه بلک بری کلاسیک جدید ( تصویر فوق ) و بلک بری پاسبورت به اصول پایه خود بازگردد اما در نهایت پذیرفت که بیشتر کاربران دیگر به محصولات بلک بری روی خوشی نشان نمی دهند . سال گذشته نیز این سازنده با عرضه بلک بری پریو با سیستم عامل اندروید تلاش کرد که توجه کاربران را به خود جلب کند اما این محصول هم نتوانست با گوشی های ساخته شده توسط اپل و سامسونگ رقابت کند . 

انجام چنین حرکت هایی چندان عجیب نیست . جان شن در سال 2015 اعلام کرد که اگر که پریو نتواند فروش موفقی داشته باشد بلک بری از صنعت ساخت گوشی های هوشمند کناره گیری می کند . این مطلب دوباره در ماه آوریل ( 13 فروردین تا 11 اردیبهشت ) در یک جلسه خبری که با خبرگزاری سی ان ان برگذار شده بود ، نیز تکرار شد ؛ سپس منابع خبری در ماه ژوئیه ( 11 تیر تا 10 مرداد ) اعلام کردند که بلک بری می خواهد به پروسه ساخت بلک بری کلاسیک هم پایان دهد ؛ هم اکنون نیز این سازنده رسما اعلام کرده است که می خواهد از صنعت ساخت سخت افزار خارج شود . 

منبع خبر: pcmag

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر