بیلد 14936 در حلقه ی فست رینگ ویندوز 10 منتشر شد.

بیلد 14936 در حلقه ی فست رینگ ویندوز 10 منتشر شد.

مایکروسافت امروز بیلد تازه ای در دسته ی Fast ،برای کاربران ویندوز 10 موبایل و کامپیوتر منتشر کرد.این بیلد ساعاتی پیش در دسترس کاربران اینسایدر قرار گرفت.

مایکروسافت امروز بیلد تازه ای برای نسخه پیش نمایش ویندوز 10 در دسته ی Fast منتشر کرد.مایکروسافت  کاربران اینسایدر را تشویق به تست و ارسال نظر در مورد بیلد 14936 کرده است و از آن ها می خواهد تا تجربه ی خود را بد استفاده از این بیلد با تیم اینسایدر به اشتراک گذاشته تا این تیم کیفیت ویندوز 10 را بهبود ببخشد. بیلد 14936 فقط پنج  بیلد از آخرین نسخه منتشر شده جدید تر است.لازم به ذکر است این بیلد هم برای کاربران ویندوز موبایل و هم کاربران ویندوز کامپیوتر منتشر شده است.
به دلیل این که همه ی کاربران اینسایدر به طور همزمان ای بیلد را دریافت نمی کنند و امکان دارد دریافت آن چندین روز به طول انجامد ، به طور خلاصه به امکانات و ماحصل این بیلد اشاره خواهیم کرد:
بیلد منتشر شده برای اینسایدری های PC (کامپیوتر)

  •   افزونه های تازه مرورگر مایکروسافت اج : مایکروسافت به کاربران اینسایدری خود افزونه های جدید معرفی کرده است  و از آن ها درخواست دارد که این افزونه ها را پس از برگذاری امتحان کرده و تجربه ی کاربری خود را با تیم مایکروسافت از طریق  Feedback Hub به استراک گذارند. Tampermonkey افزونه ای است برای سفارشی کردن محتوای صفحات موجود در وب که امکان مدیریت محتوا را به کاربر خواهد داد،به علاوه یک دستیار شخصی کاربردی برای خریدهای اینترنتی است.

 

  •    تغییرات جدید که در بخش امنیت به وجود آمده است.احتمالا این تغییر برای کاربران چندان مطلوب نخواهد بود و کمی هم گیج کننده و حتی دردسر ساز باشد. نحوه شناسایی با تغییراتی بر دیوایس های NAS یا Network-attached storage یا سرور های خانگی تاثیر می گذارد.با دریافت این بیلد احتمال دارد کاربران با ناپدید شدن دستگاه های به اشتراک گذاشته شده در فیلد شبکه ی خانگی مواجه شوند و یا درایورهای رسم شده برای شبکه غیر قابل دسترس شده باشند.مایکروسافت اعلام کرده است اگر کاربران با چنین مشکلی مواجه شدند باید شبکه خود را از حالت  Private و یا حالت Enterprise خارج کنند تا همه چیز مانند قبل شود.برای کسب اطلاعات ببش تر به بولتن امنیتی مایکروسافت مراجعه شود.

 

  •    این بیلد موجب آپدیت شدن فایل های زیر سیستمی لینوکس (WSL) شده است.با دریافت این بیلد ،ابونتو 16.04 یا Xenial به جای ابونتو 14.04  یا Trusty بر روی فایل های زیر سیستمی کاربر نصب می شود.لازم به ذکر است این بیلد برای اینسایدری هایی که Bash Shell را قبلا دریافت کرده اند انجام می شود.افرادی که Bash Shell را دریافت نکرده اند در نسخه ی 14.04 خواهند ماند و می توانند به 16.04 به کمک خط فرمان آپدیت کنند.( Shell  به عنوان یک زبان مترجم خط فرمانی یا Command Line ای شناخته می شود که دستوراتی که شما به سیستم عامل می دهید را به زبان آن ترجمه می کند ، در واقع Shell یک برنامه است که رابط بین Kernel و سخت افزار است و همچنین لایه رابط کاربری ما با هسته سیستم عامل نیز محسوب می شود. در سیستم عامل لینوکس انواع و اقسام Shell وجود دارد اما Bourne Again Shell یا BASH یکی از جدیدترین ، بروز ترین و پیشرفته ترین Shell هایی است که امروزه استفاده می شود و بصورت پیشفرض در اکثر توزیع های لینوکس وجود دارد . BASH به شما کنترل کاملی از سیستم عامل را ارائه می دهد به ویژه اینکه شما می توانید بر روی برنامه هایی که از طریق این Shell اجرا می شوند کنترل کاملی داشته باشید.)

مشکلات اصلاح شده در بیلد کامپیوتر
مشکل مربوط به  Narrator با دریافت این بیلد حل خواهد شد.یکی از موضوعاتی که کاربران را اذیت می کرد مربوط به تداخل  Narrator زمانی که آهنگی در گرو موزیک در حال پخش بوده است ،حل خواهد شد.همچنین مشکل مربوط به کلید tap هنگامی که برای جا به جایی میان گزینه ها استفاده می شد رفع شده است.برخی از کاربران که به طور مرتب بین شبکه ها جا به جا می شدند با مشکل کرش کردن   Explorer.exe مواجه می شدند  که با این بیلد حل شده است.

مشکلات بیلد جدید کامپیوتر
این بیلد نیز همانند بیلدهای دیگر ویندوز 10 عاری از باگ و مشکل نیست.یک از مشکلات شناخته شده تا به این ساعت :

  •    آبی شدن صفحه (Bluescreen)   زمانی که اپلیکیشن هایی که بر پایه ی Tencent هستند اجرا می شود.
  •   اجرای sfc /scannow در command prompt در 20 درصد با خطای “could not perform the requested operation” مواجه می شود.
  •   امکان غیر فعال شدن optional component.در صورت بروز این مشکل ، کاربران برای فعال سازی مجدد می توانند با مراجعه به    Turn Windows features on or off  ،در قسمت پایین صفحه، گزینه optional component را انتخاب تایید کنند.

 


مشکلات اصلاح شده در بیلد موبایل

  •    عدم نمایش صفحه وارد کردن پین برای باز کردن صفحه قفل تلفن همراه بعد از راه اندازی مجدد
  •    عدم کار کردن سیم کارت در برخی گوش های همراه
  •  رفع مشکل که برای hotspot به وجود می آمد و تا راه اندازی مجدد فعال نمی شد
  •     بسته نشدن اکشن سنتر هنگام کشیدن فضای خالی به سمت بالا
  •     نمایش ناخواسته لوگوی اپلیکیشن ها در اکشن سنتر
  •    رفع مشکل دستگاه هایی که به صورت پیش فرض با ویندوزفون 8.1 عرضه شده بودند مانند لومیا 930 و 1520 هنگام  اتصال هندزفری در هنگام تماس که باعث می شد صدا به هندزفری هدایت نشود
  •    رفع مشکل خطای 800703ed
  •    رفع مشکل خطای  0x80188308 در برخی گوشی های لومیا 650 هنگامی که بیلد تازه ای را دریافت می کنند.

 

مشکلات بیلد جدید موبایل
تنها مشکل مشاهده شده این بیلد ، تا این ساعت از نگاه سایت ویندوزسنترال مربوط به فضای ذخیره سازی پیش فرض کاربر برای ذخیره ی اپلیکیشن ها روی کارت SD است.با نصب اپلیکیشن هایی مانند فیسبوک، واتس اپ، فیسبوک مسنجر و وی چت با یک خطا غیر ممکن می شود. برای رفع موقتی این باگ،کاربر می بایست  فضای ذخیره سازی پیش فرض را بر روی حافظه داخلی تنظیم نماید.


فیسیت از کاربران ویندوز 10 که تا کنون موفق به دریافت این بیلد شده است می خواهد تا تجربه ی کاربری خود را به اشتراک گذارند.ضمنا مایکروسافت از تمامی کاربران اینسایدر خواسته است تا در صورت بروز مشکل از راه های ارتباطی به آن ها گزارش داده شود.

 

 

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر