پنج نکته برای مراقبت بیشتر از شارژر

پنج نکته برای مراقبت بیشتر از شارژر

شارژر دستگاه به اندازه باتری آن مهم است اما چگونه باید از آن مواظبت کنیم؟

ما همیشه اهمیت زیادی به شارژ باتری دستگاه هایمان  ( گوشی، تبلت، لپ تاپ و غیره) می دهیم چرا که بدون شارژ کاملا بی استفاده می شوند و با این که باتری گوشی بسیار مهم است ما معمولا فراموش میکنیم که این باتری ها بدون شارژرشان کاملا بی ارزش هستند. 
البته بحث ما این نیست که این باتری ها بی ارزش هستند و لازم نیست که مواظب آن ها باشیم اما باید بدانید که شارژر این دستگاه ها به اندازه باتری هایشان اهمیت دارند. 
1-    همیشه آن را از قسمت سر جدا کنید- هیچ گاه برای در آوردن شارژر سیم آن را نکشید. شاید به نظر برسد که بلایی سرش نمی آید اما با گذشت زمان این کار باعث ایجاد خرابی های غیر قابل تعمیر می شود. 
2-    آن را خشک نگاه دارید- شارژر خود را از جایی که آب موجود است دور نگاه دارید. آن را در آشپزخانه و یا دستشویی شارژ نکنید.
3-    آن را خنک نگاه دارید- دماهای شدید، چه گرم چه سرد می تواند شارژر را خراب کند. شارژر را روی فرش یا موکت نگذارید، به خصوص در هواهای گرم. وقتی که در زمستان شارژر را با خود به جایی می برید آن را عایق کنید. 
4-    آن را جمع کنید- وقتی که انتظارش را ندارید یک شارژر که به برق نیست می تواند برق داشته باشد. نه تنها ممکن است خود شارژر خراب شود ممکن است به شما نیز آسیب بزند 
5-    از محافظ جریان برق استفاده کنید- هیچ گاه نمی دانید چه زمانی جریان برق قوی می شود، و اگر این جریان خیلی شدید باشد می تواند اجزای الکترونیکی دستگاه شما را خراب کند. ریسک نکنید به خصوص در زمان طوفان و یا در خانه هایی که به صورت حرفه ای برق کاری نشده اند. 
البته در دنیایی که همه چیز در حال تبدیل شدن به وایرلس است جای نگرانی نیست. اما تا آن زمان شارژر خود را خراب نکنید. 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر