اتو شوی پاریس و خودروهای الکتریکی آینده نگرانه بنز و فولکس واگن !

اتو شوی پاریس و خودروهای الکتریکی آینده نگرانه بنز و فولکس واگن !

همه چیز با لرزش آهسته موتورهای الکتریکی شروع شد اما همچنان دنیا اتومبیل رانی توسط خودروهای پرخور بنزین سوز اداره می شود !

علی رغم این که در اتو شوی پاریس سازندگانی مانند لامبورگینی ، ولوو و ... حضور ندارند باز هم به جرات می توان گفت که این همایش یکی از بزرگ ترین همایش های دنیای فناوری خودرو می باشد . این نمایشگاه در شهری برپا شد که در آن خودروهای گاز سوز ماهیانه یک روز نمی توانند در خیابان ها تردد کنند و به همین دلیل خودروسازانی مانند بنز و فلوکس واگن  با مدل های اولیه الکتریکی خود در آن حاضر شده اند تا این محدودیت را نیز در دنیای خودروسواران از بین ببرند . 

حضور چنین خودروهایی بدون شک می تواند احساس بهتری را در دل طرفداران محیط زیست ایجاد کند با وجود این هنوز  هم این نمایشگاه پاتوق خودروهایی است که قلب آن ها با سوخت های فسیلی تغذیه می شود ، خودروهایی نظیر جگوار اف تایپ ( خودروی زیر ) که سازنده اش در ساخت آن اصلا به کم کردن مصرف سوخت اهمیتی نداده است .

در این نمایشگاه فلوکس واگن ، به رهبری هربرت دیس مدیر اجرایی این شرکت ، اولین کنفرانس خبری را اجرا کرد . وی سخنرانی خود را با یک لحن مصالحه آمیز انجام داد و اعلام کرد که فروش شرکتش در طول چند ماه گذشته افزایش یافته است . هربرت در خلال سخنرانی خود از مدل اولیه فلوکس واگن ID نیز رونمایی کرد ، خودرویی که به گفته سازنده آلمانی با هر بار شارژ 596 کیلومتر مسافت را طی می کند و قرار است در سال 2020 وارد بازار شود .

بعد از این سازنده نوبت به شرکت مرسدس بنز رسید تا از خط تولید جدید خودروهای الکتریکی خود با نام Generation EQ رونمایی کند . سخنگوی شرکت بنز اعلام کرد که این خودرو هرگز وارد خط تولید انبوه نمی شود با وجود این از فناوری آن در ساخت خودروهای الکتریکی جدید این سازنده استفاده می گردد . 

این دو سازنده در سخنرانی های خود از تسلا به عنوان اولین رقیب خود یاد کردند . در کل می توان از اتو شوی پاریس به عنوان یک مهمانی بزرگ یاد کرد که بیشتر سازندگان بزرگ نظیر جگوار ، لکسوس ، اینفینیتی ، پورشه ، آئودی ، رنج روور و ... در آن حضور یافته اند تا از خودروهای جدیدشان رونمایی کنند ، خودروهایی که قیمت برخی از آن ها فراتر از حد تصور بیشتر طرفداران این صنعت می باشد !

 

منبع خبر: engadget

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر