گرند تور تنها از آمازون پرایم پخش نمی شود !

گرند تور تنها از آمازون پرایم پخش نمی شود !

شبکه های دیگری هم به پخش کردن این مستند علاقمند هستند !

مستند گرند تور ( Grand Tour ) که یکی از پرطرفدارترین برنامه های شبکه آمازون پرایم می باشد از تاریخ هجدهم ماه نوامبر ( 28 آبان ) پخش می شود . این مستند را جرمی کلارکسون ، ریچارد هموند و جیمز می ، مجریان قبلی مستند تخته گاز ( Top Gear ) ، اجرا می کنند . 

گزارش های منتشر شده در این زمینه از این امر حکایت می کنند که هم اکنون عده زیادی از طرفداران دنیای اتومبیل رانی منتظر پخش شدن این برنامه هستند ، از این رو می توان گفت که پخش گرند تور برای آمازون پرایم یک سود بزرگ مجسوب می شود .

بیزنس اینسایدر ( Business Insider ) نیز اخیرا اعلام کرده است که آمازون پرایم تنها پخش کننده این مستند مشهور نخواهد بود . طبق گزارش های منتشر شده توافق هایی بین شبکه آمازون و تیم سابق مستند تخته گاز صورت گرفته است که این شبکه را قادر می سازد که حق پخش مستند جدید را به سایر شبکه های تلویزیونی نیز بدهد . 

به موجب این توافق هم اکنون شبکه آمازون در تلاش است که با همکاری آژانس IMG حقوق ثانویه پخش و فروش مستند گرند تور را دریافت کند . این خبر باعث تعجب همگان شده است زیرا چند وقت پیش جی مرین ، یکی از کارمندان آمازون ، اعلام کرد که شایعه های منتشر شده در زمینه فروش امتیاز پخش گرند تور به سایر شبکه ها دروغ است و از این رو آمازون هیچ علاقه ای به انعقاد چنین قراردادهایی ندارد . 

حتی اگر که شایعه های منتشر شده در زمینه همکاری آمازون با آژانس IMG در یافتن یک شبکه پخش کننده دیگر صحت داشته باشد ، باز هم هیچ تضمینی نیست که گرند تور از پرایم خارج شود زیرا طبق توافق انجام شده بین تیم قبلی تخته گاز و آمازون این شبکه حق دارد که به هر نحوی که می خواهد زمان پخش دوم مستند گرند تور را تعیین کند .

ممکن است که آمازون تصمیم داشته باشد که با همکاری آژانس IMG به دلیل محبوبیت جهانی گرند تور ، حق پخش این مستند را فقط به شبکه های داخلی کشورهایی بفروشد که در آن ها شبکه آمازون پرایم پخش نمی شود . اگر که این امر صحت داشته باشد شبکه آمازون می تواند بدون کم کردن ارزش حق پخش پرایم ویدئو برای مخاطبان ساکن در کشورهایی که به این شبکه دسترسی دارند ، بیشترین تعداد مخاطب را برای مستند گرند تور پیدا کند . 

منبع خبر: techradar

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر