رونمایی از سرویس Google Station برای دسترسی به اینترنت پرسرعت

رونمایی از سرویس Google Station برای دسترسی به اینترنت پرسرعت

سرویس Google Station که یک سرویس عرضه اینترنت Wi-Fi پرسرعت و رایگان در مکان‌های عمومی است، حالا بعد از طی دوره آزمایشی در هند، قرار است در تمام دنیا اجرا شود.

گوگل سرویس جدید خود را با نام Google Station برای عموم معرفی کرد. این سرویس با شعار «Wi-Fi سریع برای تمام مردم» رونمایی شد. پیش از این سرویس Google Station که یک سرویس عرضه اینترنت Wi-Fi پرسرعت و رایگان در مکان‌های عمومی است، به شکل آزمایشی در هند به بهره‌برداری رسیده بود. در طرح آزمایشی Google Station در هند که در ایستگاه‌های راه آهن این کشور با همکاری خطوط ریلی هند و شرکت RailTel اجرا شد، هزاران نفر از مردم هند برای اولین بار به اینترنت دسترسی پیدا کردند. حالا گوگل قصد دارد این طرح را در تمام دنیا پیاده‌سازی کند.

گوگل برای گسترده‌تر کردن مناطق تحت پوشش Google Station به دنبال شریک‌های تجاری می‌گردد تا این خدمات را در هرجایی که فکرش را بکنید عرضه کند. از کافه‌ها و پاساژ‌ها گرفته تا رستوران‌ها و تمام مراکز عمومی‌ای که ممکن است به اینترنت پرسرعت در آن مکان نیاز پیدا کنید. گوگل برای سرویس جدید خود وعده یک اینترنت امن، پرسرعت و در دسترس با کمترین اشکالات را می‌دهد. گوگل می‌تواند برای توسعه این سرویس در دیگر نقاط به کاربران تبلیغات بیشتری نمایش دهد، از آن‌ها هزینه‌ای بابت حق دسترسی دریافت کند یا حتی آن را کاملا رایگان عرضه کند. این مسئله که گوگل از چه راهی هزینه‌های جاری این پروژه را تامین می‌کند، بستگی زیادی به همکاران تجاری‌ای دارد که در این راه آن‌ها را همراهی می‌کنند.

مدیران گوگل می‌گویند ۱۵ هزار نفر در کشور هند برای اولین بار توسط گوگل استیشن به اینترنت متصل شده و ماهانه نیز نزدیک به ۳.۵ میلیون نفر از این سرویس برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند. این سرویس فعلا در ۵۲ ایستگاه راه آهن هند قابل دسترسی است و گوگل قصد دارد تا انتهای سال ۲۰۱۶ این رقم را به ۱۰۰ عدد برساند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر