چگونه فرآیند ارتقای ویندوز 10 را سرعت بخشیم

چگونه فرآیند ارتقای ویندوز 10 را سرعت بخشیم

ویندوز 10 برای دارندگان ویندوزهای 7 و 8، امکانات ارتقای رایگان به ویندوز 10 را ارائه داده است ولی در بعضی از موارد، فرآیند ارتقا، بسیار بیشتر از آنچه انتظار می رود، طول می کشد. بر اساس گزارش های مایکروسافت، ارتقای ویندوزهای قبلی به ویندوز 10 بیشتر از دانلود و نصب ویندوز 10، براساس پیکربندی کامپیوترها، طول می کشد و گاهی نیز 24 ساعت زمان لازم است تا سیستم عامل بخوبی توسعه یابد.


لحظاتی وجود دارد که ممکن است حس کنید که ارتقای ویندوز متوقف شده است:
-    زمانی که صفحه ی سیاه با دایره ای آبی رنگ در بازه 30 تا 39درصد، در حال دانلود به روزرسانی های پویای ویندوز 10 است.
-    در 96 درصد که ویندوز مشغول پشتیبان گیری از داده هاست.
-    زمانی که پیامی ظاهر می شود که تنظیمات دستگاه شما ممکن است کمی بیش از حد معمول طول بکشد، ولی سیستم عامل به زودی آماده می شود.
به عنوان اولین و مهمترین کار، باید از سازگاری کامل کامپیوتر خود با ویندوز 10 مطمئن شوید. مایکروسافت توضیح داده است که ارتقای ویندوز ،10 برروی سخت افزارهای قدیمی مدت زمان بیشتری برای دانلود و نصب طول می کشد در حالیکه در کامپیوترهای جدید بیست دقیقه زمان کافی است.
اگر ارتقای سیستم عامل با سخت افزار سازگار بیش از حد طول کشید، دستگاه های USB که احتیاج ندارید، قطع کنید.
کابلهای مربوط به صفحه نمایش را نیز قطع کنید زیرا مایکروسافت توضیح داده است که این کار باعث بالارفتن فرآیند دانلود می شود.
اگر باز هم ارتقا به بیش از 24 ساعت رسید، اکیدا توصیه می شود که با پشتیبانی مایکروسافت تماس گرفته و نوع و مدل پردازنده، کشور، درصد نصب و دیگر جزئیات را مطرح کنید. شاید احتیاج به setup log داشته باشید.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر