ايميل جعلي ارتقاي ويندوز 10 که مي تواند کنترل کامپيوتر شما را به دست گيرد

ايميل جعلي ارتقاي ويندوز 10 که مي تواند کنترل کامپيوتر شما را به دست گيرد

یک ایمیل جعلی در مورد ارتقای ویندوز 10 در حال پخش در سراسر جهان است که قابلیت از کار انداختن کامپیوتر شما را دارد. این کلاهبرداری، که توسط تیم امنیتی سیسکو کشف شد، به کاربران ایمیلی ارسال می کند که نشان می دهد از مایکروسافت آمده است.

در این ایمیل از کاربر خواسته می شود که فایلی را برای ارتقای رایگان به ویندوز 10 دانلود کند. ولی در واقع اگر این فایل نصب شود، در واقع یک باج افزار(Ransomware)  بر روی کامپیوتر شما نصب شده است. ایمیل جعلی، چیزی شبیه به این است:

email
باج افزار نوعی برنامه است که کنترل کامپیوتر شما را تا زمانی که با پرداخت باج به فرد کلاهبردار، موافقت کنید، در دست می گیرد. این افراد معمولا درخواست پول دیجیتال دارند که غیرقابل تعقیب است.
اگر فایل مذکور را دانلود کنید، چیزی شبیه عکس زیر به شما نشان داده می شود. این برنامه تا زمانی که پرداخت درخواست شده انجام نشود، کامپیوتر شما را قفل خواهد کرد.

payload
باید بدانید که مایکروسافت هیچگاه از طریق ایمیل، کامپیوتر را به ویندوز 10 ارتقا نمی دهد. اگر ایمیلی مشابه این ایمیل دریافت کردید، در واقع ایمیلی برای کلاهبرداری است. فورا آن را پاک کنید. کاربران ویندوز 7 و 8، می توانند به صورت رایگان سیستم عامل خود را به ویندوز 10 ارتقا دهند. از هشت تیرماه، مایکروسافت پیامهایی را به میزکار کاربران برای ارتقای ویندوزشان ارسال کرده است. این تنها راه برای ارتقای ویندوز به ویندوز 10 است.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر