بررسی دقیق airpod اپل

بررسی دقیق airpod اپل

ایرپادها نتیجه تلاش اپل برای آوردن یک محصول وایرلس بهتر و کامل‌تر به دنیای امروزی ما است. اگرچه از نظر ظاهری آن‌ها شبیه به هدفون‌های معمولی اپل هستند که تنها بخش سیم از بدنه آن‌ها حذف شده، اما عملکرد این هدفون‌های بی سیم واقعاً جادویی است.

حدود 10 روز از این ایرپادها در شرایط و موقعیت‌های مختلف بر روی آیفون 7 استفاده کردیم و در این مطلب قصد داریم تجربه استفاده از ایرپادها را با شما در میان بگذاریم.

قاب ایرپاد

بخش بزرگی از قسمت بالایی قاب خاصیت مغناطیسی دارد و این دقیقاً همان مقدار مناسب از آهنربا برای باز و بسته کردن این بخش به روش صحیح است. چنین روندی درباره ایرپادها نیز صدق می‌کند و آن‌ها نیز با سهولت داخل و خارج می‌شوند، آن‌ها نیز مغناطیسی هستند و به میزان مناسب از آهنربا استفاده می‌کنند، بطوریکه اگر بخواهید این هدفون‌ها را به جای خود بازگردانید آن‌ها خود به خود به عقب کشیده می‌شوند و اگر بخواهید آن‌ها را از جای خود بردارید باید دست خود را جلو بکشید، به این ترتیب به سادگی در دست، جیب یا هرجای دیگر نمی‌افتند.

همچنین زمانیکه قاب ایرپاد را باز می‌کنید، نوری میان ایرپادها مشاهده خواهید کرد، اگر هدفون‌ها و قاب از شارژ کافی برخوردار باشند این نور سبز رنگ خواهد بود در غیر اینصورت با رنگ نارنجی نمایان می‌شوند.

در انتهای قاب نیز یک پورت لایتنینگ دیده می‌شود بنابر این می‌توانید قاب ایرپاد را به همان روشی که آیفون خود را شارژ می‌کنید، شارژ کنید.

هدفون ایرپاد

همانطور که در ابتدا گفتیم در واقع ایرپادها شبیه به هدفون‌های فعلی اپل هستند با این تفاوت که بخش سیم از آن‌ها حذف شده است.
هدفون سمت چپ و سمت راست آینه یکدیگر هستند اما از سایر جهات مشابه اند و یک نوع بلندگو و میکروفون در هر دو هدفون قرار گرفته است.

4همچنین از آنجایی که هیچ گونه کابل و سیمی در ایرپادهای اپل دیده نمی‌شود، آن‌ها بهتر از هدفون‌های قبلی بر روی گوش شما قرار می‌گیرند و عملکرد بهتر و راحت تری نسبت به هدفون‌های معمول به کاربر ارائه می‌کنند. به طور کلی طبق تجربه‌ای که از عملکرد ایرپادها به دست آوردیم، این هدفون‌های بی سیم در همه حال از قدم زدن و رانندگی تا رقصیدن در وضعیت مناسبی باقی می‌مانند.

جفت شدن ایرپادها

جادوی واقعی این هدفون‌ها در ظاهر آن‌ها نیست، بلکه در نحوه عملکرد آن‌ها است.کافی است قاب ایرپاد را نزدیک به آیفون کنید و آن را باز کنید سپس یک رابط کنترلی نمایان می‌شود که ایرپاد و قاب آن را نشان می‌دهد. در اینجا کافی است روی گزینه اتصال کلیک کنید تا جفت شدن انجام شود.


ایرپادها تنها با آیفون جفت نمی‌شوند بلکه قابلیت جفت شدن آن‌ها با تمام دیوایس ها متصل به iCloud وجود دارد که از این بین می‌توان به اپل واچ، آیفون‌های دیگر، آیپد و یا مک بوک اشاره کرد و این اتفاق به کمک چیپست W10 اپل محقق می‌شود.

اپل تراشه وایرلس W10 را درون ایرپادها قرار داده تا علیرغم نبود سیم اتصال بین آن‌ها، وظیفه همگام نگه داشتن دو هدفون را بر عهده داشته باشد و با آی او اس 10 برای جفت شدن، عدم جفت شدن، پخش موسیقی، صحبت کردن و … در ارتباط است.

این اولین تلاش عمومی اپل در زمینه تراشه وایرلس است و این تراشه نیز به خط تولید تراشه‌های این کمپانی نظیر تراشه‌های سری A، M و S اضافه می‌شود و اپل در اینجا نشان می‌دهد که می‌تواند با چه سرعتی سخت افزار خود را گسترش دهد. باید دید در آینده چگونه این تراشه‌ها تکامل خواهند یافت چراکه هنوز 22 حرف الفبا برای ساخت سری تراشه باقی مانده است!

عملکرد ایرپادها

اگر یکی از ایرپادها را از قاب خود خارج کنید، مشاهده می‌کنید که آن ایرپاد به همراه سطح شارژش در کنترل سنتر نمایان می‌شود و اگر هر دو ایرپاد را خارج کنید هر دو بر روی صفحه نمایان می‌شوند. حالا اگر یکی از ایرپادها را بر روی گوش خود قرار دهید، سنسورهای مادون قرمز متوجه می‌شوند که شما آن‌ها را پوشیده‌اید و در حالت مونو آغاز به کار می‌کنند سپس اگر هدفون دیگر را روی گوش خود قرار دهید آن هم شناسایی می‌شود و کیفیت صدا به صورت خودکار به حالت استریو تغییر پیدا می‌کند. حالا یکی از هدفون‌ها را اگر از روی گوش خود بردارید پخش صدا متوقف می‌شود و باید برای ادامه پخش بر روی دکمه Play در آیفون یا ساعت هوشمند خود کلیک کنید یا اینکه بر روی ایرپاد ضربه بزنید تا از سیری بخواهد پخش موزیک ادامه پیدا کند و در این حالت پخش صدا به حالت مونو بازمی‌گردد.

airpod
همانطور که متوجه شدید در بالا به سیری اشاره کردیم، بله ایرپادها به طور مستقیم با دستیار مبتنی بر صوت آیفون شما در ارتباط هستند و با دوبار ضربه زدن بر روی هرکدام از ایرپادها ارتباط آن‌ها آغاز به کار می‌کند. سیری رابط اصلی شما با ایرپادها است و شما می‌توانید از سیری بخواهید که پخش موزیک را متوقف کند، بلندی صدا را افزایش دهد یا به قطعه آهنگ بعدی منتقل شود.

از آنجاییکه میکروفون ایرپادها می‌توانند حرکات فک را شناسایی کنند، شما می‌توانید به آرامی صحبت کنید و سیری نیز در این حالت همچنان دستورهای شما را دریافت می‌کند. در آزمایش عملکردی که از ایرپادها داشتیم، سیری به خوبی در محیط های شلوغ نظیر خیابان‌ها، رستوران‌ها، داخل ماشین و … می‌تواند دستورها را دریافت کند و مشکلی بابت نرسیدن صدا وجود ندارد.

با این حال اگر نخواهید از سیری استفاده کنید، می‌توانید همه چیز را از داخل آیفون یا اپل واچ کنترل کنید و در واقع به هیچ عنوان جای خالی دکمه کنترل واقع در هدفون‌های معمول حس نمی‌شود و مشکلی از نظر کنترل دستوری وجود ندارد.

در ادامه باید گفت امکان برقراری تماس نیز با ایرپادها وجود دارد، زمانیکه تماس دریافت کردید کافی است دوبار بر روی یکی از ایرپادها ضربه بزنید تا تماس پاسخ داده شود و برای قطع کردن تماس نیز باید از همین روش استفاده کنید. کیفیت صدا نیز عالی است و همانند فرمان‌های سیری، صدای شما به خوبی به طرف مقابل تماس منتقل می‌شود، این آزمایش را در محیط‌های مختلف انجام دادیم و تمام کسانی که با آن‌ها صحبت می‌کردیم از کیفیت صدای مکالمه راضی بودند. در واقع کیفیت صدای ایرپادها حداقل به اندازه هدفون‌های معمول موجود در بازار خوب است و صدا واضح، روشن و بلند است.

سخن پایانی

این آزمایش پیش از عرضه محصول انجام شده بنابراین نباید تا زمان عرضه رسمی محصول نهایی به بازار درباره این هدفون قضاوت قطعی کرد. اما تا به اینجای کار عملکرد هدفون‌ها راضی کننده بوده و استفاده از آن‌ها برای ما لذت بخش بود.

در این مدت همچنین عمر باتری ایرپادها را مورد بررسی قرار دادیم که طی آن هر ایرپاد می‌تواند 5 ساعت انرژی خود را حفظ کند و این میزان برای قاب ایرپاد تا 24 ساعت است. قطعاً 5 ساعت مدت زیادی نیست اما اگر برای کارهایی نظیر شنیدن پادکست یا کتاب صوتی از یکی از هدفون‌ها در حالت مونو استفاده کنید می‌توانید پس از پایان شارژ یکی از آن‌ها دیگری را بر روی گوش خود قرار دهید و دیگری را در این زمان به شارژ بزنید.

همچنین باید در نظر داشت که با وجود عملکرد جذاب، این ایرپادها اولین نسل از هدفون‌های وایرلس اپل هستند بنابراین قطعاً در آینده پیشرفت نیز خواهند کرد و باید منتظر ماند و دید در نهایت این هدفون‌ها به کجا می‌رسند. با این حال به طور کلی عملکرد این هدفون های بی سیم فراتر از انتظار ما بود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر