رونمایی از شبکه ۴G پلاس ایرانسل

رونمایی از شبکه ۴G پلاس ایرانسل

شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل از پروژه شبکه ۴G پلاس خود رونمایی کرد.

علیرضا قلمبر دزفولی، مدیر عامل ایرانسل، از تعداد بیش از 47 میلیون مشترک در نسل دوم، 18.6 میلیون مشترک و 7426 نود در نسل سوم، و 5668 نود و 2.6 میلیون مشترک در نسل چهارم خبر داد.

مدیر عامل اپراتور دوم با اشاره به ورود 1406 نود در زمینه نسل چهارم ثابت به بازار، گفت: در حال حاضر 49 شهر تحت پوشش TD-LTE است.

دزفولی تصریح کرد: روزانه 1200 ترابایت مصرف دیتا داریم و رشد سرانه دیتای مشترکان ما 10 برابر شده است. رشد ترافیک دیتای روزانه هم 24 برابر شده که هیچ جای دنیا سابقه ندارد.

به گفته وی، ایرانسل دارای 5.4 میلیون گوشی نسل چهارم، 27.5 میلیون گوشی هوشمند و 27 میلیون مشترک دیتا می‌باشد و ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند در شبکه ایرانسل 67 درصد است.

مدیر عامل ایرانسل با تاکید براینکه این اپراتور بیشترین سهم ترافیک کشور را دارد، گفت: ترافیک شبکه دیتای ما از سال 2014 تا 2016 حدود 25 برابر رشد داشته در حالیکه رشد مصرف دیتا در دنیا دو برابر بوده است. ابزار تست سرعت اوکلا نشان می‌دهد بیشترین سرعت دانلود را در میان سایر اپراتورها ایرانسل دارد.

دزفولی با اشاره به مذاکرات با 22 دریافت کننده موافقت اصولی اپراتور مجازی خاظرنشان کرد: بیش از 60 جلسه در این زمینه داشتیم و کار را با هشت متقاضی جهت مذاکرات قراردادی پیش می‌بریم.

وی ادامه داد: 6.3 میلیارد دلار کل سرمایه گذاری‌های ما طی این 10 سال بوده است و کل سرمایه گذاری‌های خارجی ما طی این سال‌ها حدود 2 میلیارد دلار بوده است.

ایرانسل همچنین شبکه نسل چهارم ثابت و سایت 3G/4G شلمچه را نیز افتتاح کرد که مجموع سایت‌های این اپراتور را به 14500 رسانید.

تست شبکه نسل 4.5 این اپراتور هم با سرعت دانلود 1220Mbps و آپلود 65.96Mbps در حضور وزیر ارتباطات انجام شد که روی سه کریر (Carrier) نسل چهارم و دو کریر 1800Mbps صورت گرفت.

مدیر عامل اپراتور دوم درباره خدمات ارائه شده به زوار اربعین حسینی نیز گفت: ظرف دو سال گذشته مصرف دیتا 400 برابر و مکالمات 10 برابر شده است. از سویی دیگر شاهد رشد چهار برابری تعداد مشترکان ایرانسلی در این بازه زمانی بوده‌ایم.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر