خودروی الکتریکی اتمی شکل فولکس واگن ، انقلابی جدید در صنعت خودروسازی !

خودروی الکتریکی اتمی شکل فولکس واگن ، انقلابی جدید در صنعت خودروسازی !

این خودرو آمده است تا مشکلات مرتبط با نحوه پنهان شدن غربالک فرمان را برطرف سازد و یک صندوق پست متحرک را در اختیار راننده خود بگذارد .

شرکت فولکس واگن بالاخره در نمایشگاه موتور شوی پاریس از خودروی تمام الکتریکی و خودکار مفهومی خود با نام آی . دی . (   I.D.) رونمایی کرد ، خودرویی که در نوع خود اولین نمونه تولید شده توسط سازنده آلمانی می باشد . این خودرو قرار است در سال 2020 وارد بازار شود و طبق اطلاعات موجود با یک بار شارژ می تواند 600 کیلومتر پیمایش داشته باشد که چیزی در حدود 254 کیلومتر از پیمایش تسلا مدل 3 بیشتر است .

سازنده آلمانی تبار گفته است که این خودروی آبی نقره ای قرار است که یادآور پیروزی های مدل های گلف و بیتل باشد با وجود این بیشتر طرفداران دنیای اتومبیل رانی معتقدند که هدف فولکس واگن از ساخت این خودرو مخفی کردن رسوایی صورت گرفته توسط این شرکت در زمینه آلایندگی های زیست محیطی می باشد .

رفع این بدنامی برای فولکس واگن چندان آسان نخواهد بود به این ترتیب که هنوز تیترهای بدی در مورد این سازنده در فضای رسانه ای زده می شود زیرا سازمان EPA پارسال اعلام کرد که فولکس واگن با نصب کردن یک نرم افزار خاص بر روی 11 میلیون دستگاه از خودروهای خود سعی در دور زدن آزمون سنجش میزان آلایندگی و تمیزتر جلوه دادن خودروهای خود داشته است . ماه گذشته نیز یکی از مهندسان کهنه کار این سازنده به دلیل اقدام برای گمراه سازی خریداران آمریکایی در مورد میزان آلایندگی خودروهای این برند مجرم شناخته شد . 

سازنده آلمانی از ایجاد یک ارتباط مستقیم بین خودروی آی . دی . و موضوع دیزل گیت اجتناب کرد اما در قالب یک بیانیه طولانی گفت که آی . دی . اولین مدل از خودروهای پاک و بدون آلایندگی جدید می باشد . 

شکی نیست که خودروی جدید ظاهر بسیار پیشرفته ای دارد . این خودرو به یک باتری لیتیوم یونی مجهز است و اولین خودروی تمام خودکار فولکس واگن محسوب می شود . سازنده آلمانی در مورد این قابلیت جدید گفته است که راننده می تواند حالت تمام خودکار رانندگی خودرو را با لمس کردن لوگوی نصب شده بر روی فرمان فعال سازد . با انجام این کار غربالک قابل تنظیم الکتریکی فرمان در داشبرد خودرو قرار می گیرد تا فضای راحتی و لوکس بیشتری در اختیار سرنشینان گذاشته شود .

هنوز مشخص نیست که قوانین رانندگی در سال 2020 اجازه تردد خودروهای مجهز به فرمان تاشو را بدهند یا خیر ، با وجود این سیاست گذاران سخت در تلاش هستند که با اصلاح کردن قوانین موجود رانندگی راحت تری را برای سرنشینان به ارمغان بیاورند . از دیگر ویژگی های عجیب خودروی آی . دی . می توان به صندوق آن اشاره کرد که نقش یک صندوق پستی را ایفا می کند . 

فولکس واگن این امکان را فراهم ساخته است که ماموران پست بتوانند به کمک یک دستگاه جی پی اس مکان خودرو را ردیابی کنند و سپس با کمک یک نرم افزار در صندوق خودرو را باز کنند و بسته پستی صاحب خودرو را در آن بگذارند ؛ بعد از قرار گیری بسته در صندوق و بسته شدن صندوق صاحب خودرو از طریق ایمیل و یا یک نرم افزار نسبت به دریافت بسته مطلع می گردد . سازنده آلمانی گفته است که می خواهد با سرویس های لجستیک بین المللی همکاری کند تا چنین طرح هایی را عملی سازد . 

حال سوالی که مطرح می شود این است که آیا این تجهیزات ابتکاری می توانند باعث شوند که رسوایی آلایندگی فولکس واگن فراموش گردد ؟ شاید نه ؛ اما مسلما زمان می تواند این مشکل را کم رنگ تر سازد . به نظر می رسد که سازنده آلمانی بر روی یک برنامه فراموش سازی کوتاه مدت سرمایه گذاری کرده است . 

هربرت دیس ، مدیر امور تجاری فولکس واگن ، در این زمینه می گوید : " زمانی که سال 2020 فرا رسد ما به 4 سال تلاش سخت برای محو کردن رسوایی صورت گرفته پایان می دهیم . ما 3 تا 4 سال سخت را پیش روی خود داریم تا فولکس واگن را دوباره بازسازی کنیم ، سود مورد نیاز را کسب نماییم و توان رقابتی خود را افزایش دهیم . " 

 

منبع خبر: theverge

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر