3 گوشی هوشمند قدیمی که باید دوباره در بازار عرضه شوند !

3 گوشی هوشمند قدیمی که باید دوباره در بازار عرضه شوند !

گوشی های اندروید از سال 2008 به بخشی از زندگی ما تبدیل شده اند . از آن زمان تا به حال دستگاه های زیادی وارد بازار شده اند که برخی از آن ها مانند گلکسی نوت 7 سامسونگ توانسته اند برای مدت زمان زیادی به تیتر خبرهای جهان مبدل شوند با وجود این برخی دیگر هم توانسته اند به دلیل داشتن ویژگی هایی خاص به نقاط اتکای طراحی صنعت گوشی سازی تبدیل گردند . در این نوشتار به معرفی سه دستگاه از چنین گوشی هایی پرداخته شده است .

نکسوس 4 ( Nexus 4 )

نکسوس 4 که توسط شرکت ال جی ساخته شد به سخت افزارها و ویژگی های بسیار خوبی در سال 2012 مجهز بود . این گوشی هوشمند اولین گوشی موبایلی بود که با سیستم عامل اندروید ژلی بین 4.2 وارد بازار شد و توانست به محض عرضه در سر تا سر جهان به فروش برسد . حال که گوگل به حیات خط تولید گوشی های نکسوس پایان داده است و می خواهد در روز چهارم اکتبر ( 13 مهر ) گوشی های جدیدی را با نام پیکسل و پیکسل XL وارد بازار کند ، همه کاربران می خواهند بدانند که آیا نکسوس 4 در قالب این گوشی های جدید وارد بازار می شود یا خیر !

گلکسی اس ادونس ( Galaxy S Advance )

 در سال 2012 برای اولین بار سامسونگ یک محصول پیشرفته را در قالب یک دستگاه ساده وارد بازار کرد . شاید امروزه به چشم یک گوشی ابتدایی به گلکسی اس ادونس نگاه شود اما حقیقت این است که این گوشی هوشمند در دوران عرضه خود یکی از پیشرفته ترین گوشی های موجود در بازار بود . برای کاربران این گوشی هوشمند اصلا مهم نبود که سازنده کره ای در ساختن بدنه این دستگاه از مواد پلاستیکی استفاده کرده است و از طرفی قیمت گوشی ها نیز در آن سال ها به گرانی قیمت کنونی گوشی های هوشمند نبود .

شاید سازنده کره ای نزد همه کاربران محبوبیت نداشته باشد با وجود این باید قبول کرد که مدل 2016 گلکسی ادونس چندان هم محصول بدی نیست . بدون شک سامسونگ باید در ساختار سخت افزاری گوشی هوشمند گلکسی اس ادونس تغییراتی ایجاد می کرد اما باید اعتراف کرد که عرضه یک گوشی با دوربین 5 مگاپیکسلی در آن زمان پیشرفت بسیار مهمی محسوب می شد . سازنده کره ای مدل ابتدایی گلکسی اس ادونس را تنها در چند کشور عرضه کرد اما باید امیدوار بود که مدل جدید این گوشی هوشمند در سطح جهانی عرضه گردد و البته با نرم افزارهای پیش فرض کمتری به دست کاربر برسد .

اکسپریا آرک اس ( Xperia Arc S )

بسیاری از کاربران از این که توانسته بودند آرک اس را با یک رم 512 مگابایتی و حافظه داخلی 1 گیگابایتی در دست بگیرند خوشحال و راضی بودند اما آنچه که در واقع این گوشی هوشمند را از سایر مدل های هم طبقه خود متمایز می کرد ظاهر و طراحی آینده نگرانه آن بود ؛ البته باید امیدوار بود که در مدل جدید این گوشی هوشمند دیگر خبری از یک سیستم ناوبری مجهز به دکمه فیزیکی نباشد . 

اکسپریا آرک اس حتی با در نظر گرفتن معیارهای امروزی هم نمونه ای از یک کیفیت خوب طراحی و ساخت محسوب می شود هرچند که استفاده از مواد پلاستیکی در ساختن بدنه یک گوشی هوشمند امروزه دیگر طرفداران زیادی ندارد . کسانی که گوشی های اکسپریای سونی اریکسون را داشتند می دانستند که این سازنده در ساخت محصولاتش از پلی کربنات اثر انعکاسی استفاده می کند . سونی اریکسون مدل اکسپریا آرک اس را با یک بدنه بسیار زیبا وارد بازار کرد که احساس بسیار خوبی را در دستان کاربر ایجاد می کرد . این گوشی هوشمند با ظاهری شبیه به ظاهر گوشی موتو G4 پلاس وارد بازار شد . 

منبع خبر: androidpit

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر