موزیلا به دنبال آوردن افزونه های کروم به فایرفاکس است

موزیلا به دنبال آوردن افزونه های کروم به فایرفاکس است

رقابت بین مرورگرهای بزرگ مثل کروم، اپرا، فایرفاکس و آج همچنان ادامه دارد و در این میدان رقابت نکات مهمی نیز مطرح است.

به گزارش هم رسان، یکی از بزرگترین مسائل مربوط به هر مرورگری پشتیبانی آن از پلاگین یا افزونه ها است زیرا عدم وجود یک پلاگین خاص می تواند منجر به مهاجرت یک کاربر از یک مرورگر شود و یا اینکه وجود یک افزونه می تواند منجر به تداوم استفاده از آن مرورگر امتحان پس داده شود.
در همین زمینه موزیلا برنامه ای به نام Project Mortar را معرفی نموده تا به کمک آن تا جایی که ممکن است توسعه و نگهداری فایرفاکس را ارزانتر و آسانتر سازد. برای انجام این کار، این شرکت در حال بررسی امکان قرض گرفتن قابلیت های پلاگین مرورگرهای دیگر و پشتیبانی فلش از مرورگر کروم است.


موزیلا به جای اینکه به خود زحمت برنامه نویسی افزونه ها را بدهد، می خواهد قابلیت انتقال ویژگی های مرورگر گوگل را به فایرفاکس امتحان کند و این کار را با افزونه های PDFium و Pepper Flash آغاز نموده است.
«Johnny Stenback» مدیر ارشد مهندسی شرکت موزیلا می گوید: «به منظور تمرکز قوی بر روی پیشرفت های وب، کاهش پیچیدگی و هزینه نگهداری بلند مدت فایرفاکس و به عنوان بخشی از استراتژی ما برای حذف پشتیبانی از پلاگین های عمومی، در حال راه اندازی Project Mortar هستیم.
Project Mortar به دنبال کاهش زمان صرف شده توسط موزیلا در زمینه فناوری های لازم برای تجربه مرور وب است و ما به دنبال فرصت هایی مثل استفاده از افزونه های دیگر مرورگر ها در فایرفاکس هستیم تا از فناوری های موجود حداکثر استفاده را نماییم.»

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

میثم

شنبه, 22 اردیبهشت 1397

سلام واقعا اگه اینطور بشه چی میشه ؟؟؟

پاسخ

ثبت نظر