دستیابی به دانش فنی بازیافت بخارات بنزین

دستیابی به دانش فنی بازیافت بخارات بنزین

پژوهشگران پژوهشگاه نفت موفق به دستیابی به دانش فنی ساخت پایلوت بازیافت بخارات هیدروکربنی با استفاده از جاذب نانوساختار برای جایگاه‌های پمپ بنزین شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با تحقق این دانش، بازیافت ۹۵ درصدی بخارات بنزین فراهم می شود. این دستاورد، یکی از دستاوردهای ملی پژوهشگاه صنعت نفت در حوزه نانو است که قرار است در نهمین نمایشگاه نانو تهران رونمایی شود.

نهمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی نانو تهران، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های این حوزه از فردا به مدت ۴ روز با هدف ارائه آخرین دستاوردها و توانمندی‌های محققین و متخصصین فناوری نانو برگزار می‌شود که در این رویداد، پژوهشگاه صنعت نفت ۱۴ دانش فنی جدید خود را ارائه می کند. یکی از این آنها، دانش فنی ساخت پایلوت بازیافت بخارات هیدروکربنی با استفاده از جاذب نانوساختار برای جایگاه‌های پمپ بنزین است.

در تهران حدود ۳۰۰ جایگاه پمپ بنزین وجود دارد و به طور متوسط روزانه یک یا دو بار ، بسته به میزان مصرف بنزین در جایگاه، مخازن ذخیره توسط تانکرهای سوخت بارگیری می‌شوند.

بر همین اساس با هر بار بارگیری مخازن، بخشی از بخارات بنزین وارد اتمسفر شده و باعث آلودگی محیط زیست می شوند از همین رو با نصب واحد بازیافت ترکیبات هیدروکربنی بر روی مخازن سوخت، بازیافت ۹۵درصدی از بخارات بنزین معادل امکان پذیر شده و در نتیجه از ورود آنها به اتمسفر ممانعت به عمل می آید.

متقاضی این پروژه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بوده و در طی آن تولید جاذب کربن فعال نانو ساختار، طراحی و ساخت پایلوت بازیافت بخارات بنزین و پایش بخارات بنزین در جایگاه پمپ بنزین و بررسی عملکرد پایلوت، انجام خواهد شد. در حال حاضر طرح نهایی پایلوت مورد تایید کارفرما قرار گرفته و پروژه در مرحله ساخت پایلوت است

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر