سنگ فرش های خورشیدی به خیابان می آیند!

سنگ فرش های خورشیدی به خیابان می آیند!

یک شرکت اروپایی پنل های خورشیدی ویژه ای طراحی کرده است که می توان با قرار دادن آن ها در کف زمین، علاوه بر زیباسازی شهر، مقدار قابل توجهی انرژی تولید کرد.

 به نقل از کلیک، سرانجام پس از سال ها تلاش و چندین بار تاخیر های لحظه آخری، شرکت Solar Roadways (به معنی جاده های خورشیدی) اولین کاشی های انرژی ساز عمومی خود را در سندپوینت شهر آیداهو به مرحله آزمایش گذاشت. این پنل ها علاوه بر تولید نور و اجرای نمایش های مبتنی بر نور، قادرند تا انرژی لازم برای آبنما ها و دستشویی های موجود در میادین را تامین کنند. همچنین با توجه به مجهز بودن این پنل ها به المنت های گرمایی، آن ها قادرند حتی در قلب زمستان نیز به کار خود ادامه دهند. اگر شما کنجکاو بدانید که این کاشی های جالب چگونه کار می کنند، می توانید تصاویر زنده ای که از طریق وب کم نصب شده در سندپویت ارسال می شوند را مشاهده کنید.

این آزمایش در ابعاد کوچک و تنها با به کارگیری ۳۰ پنل انجام شده است و تا زمانی که بتوان آن ها را در خیابان ها دید، مدت زیادی طول می کشد. با این حال، این آزمایش نشان می دهد که امکان پیاده سازی چنین ایده ای در عمل وجود دارد. اگر تعداد اندکی از این کاشی های خورشیدی می توانند انرژی لازم برای یک میدان شهر را تولید کنند، پس می توان خیابان های خورشیدی را در آینده تصور کرد که قادرند میزان قابل توجهی انرژی تولید کرده و به نیاز کل شهر پاسخ دهند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر