پروانه شبکه ثابت بی‌سیم برای ارائه خدمات عمده‌فروشی صادر شد

پروانه شبکه ثابت بی‌سیم برای ارائه خدمات عمده‌فروشی صادر شد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پروانه شبکه ثابت بی‌سیم مبتنی بر فناوری نسل چهارم ارتباطات ثابت ( TD-LTE ) را برای ارائه خدمات عمده‌فروشی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق عباسی شاهکوه، معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، گفت: با توجه به مصوبه ۲۰۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مورد صدور پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) درخصوص واگذاری فرکانس برای خدمات دسترسی باند پهن ثابت (LTE)، به دلیل محدودیت منابع فرکانسی، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، پیشنهاد رگولاتوری را مبنی بر صدور «پروانه ایجاد و بهره‌برداری شبکه ثابت بی‌سیم برای ارائه خدمات عمده‌فروشی» به شیوه مزایده تصویب کرد.

وی با اشاره به برگزاری مزایده افزود: براساس شرایط تعیین شده در مصوبه این کمیسیون، کنسرسیوم خدمات جامع آوای ارتباطات نوین خاورمیانه در خرداد ۹۵ با کسب امتیاز لازم در مزایده برنده شد و با توجه به اینکه کنسرسیوم، شرکت فن‌آوران نوین بنیاد پاسارگاد را به عنوان شرکت دریافت‌کننده پروانه معرفی کرد، پس از ارائه مدارک و مستندات و مبلغ اولیه حق‌الامتیاز، «پروانه ایجاد و بهره‌برداری شبکه ثابت بی‌سیم برای ارائه خدمات عمده‌فروشی» به این شرکت اعطا شد که عضو مجموعه‌ای متشکل از ۶ شرکت FCP است.

معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری، دوره اعتبار این پروانه را ۱۰ سال عنوان کرد و گفت: دارنده پروانه ایجاد و بهره‌برداری شبکه ثابت بی‌سیم برای ارائه خدمات عمده‌فروشی ، موظف است علاوه بر ایجاد بستر ارتباطی، امکان ارائه هرگونه خدمت دسترسی رادیوئی را مستقل از فناوری، برای دارندگان سایر پروانه‌های مجاز در چارچوب قرارداد عمده‌فروشی و قوانین و مقررات جاری کشور فراهم کند.

عباسی شاهکوه تصریح کرد: دارنده پروانه باید تا پایان سال دوم فعالیت در شهرهای بزرگ شامل تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، کرج، شیراز، اهواز و قم و تا پایان سال سوم برای تمامی مراکز استانها و تا پایان سال چهارم برای شهرهای با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر، ظرفیت و پوشش رادیوئی و جغرافیائی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه این شرکت باید تمامی ظرفیت شبکه موضوع پروانه خود را به صورت عمده‌فروشی و براساس شرایط رقابتی عادلانه و اصل عدم تبعیض در اختیار دارندگان سایر پروانه‌ها قرار دهد، گفت: ۳ درصد از ظرفیت شبکه دسترسی این شرکت نیز باید برای نقاط مشمول خدمات الزامی عمومی (USO) که از سوی رگولاتوری اعلام می‌شود، اختصاص یابد.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر