پیکسل دقیقا همان گوشی مورد نظر کاربران است اما ... !

پیکسل دقیقا همان گوشی مورد نظر کاربران است اما ... !

در این گوشی به دنبال چه معیار خاصی هستیم ؟

یک دینامیک نادر در روانشناسی انسان وجود دارد که به وسیله آن ساخته های دست بشر ارتقاء می یابند و یا گاهی مورد انتقاد قرار می گیرند. مو ابراهیم، یک بشر دوست بین المللی،  در این زمینه و در رابطه با آفریقا می گوید : " هرچه ارائه اقدامات بهداشتی در این قاره توسط دولت و نهادهای مربوطه افزایش می یابد، طرز فکر مردم در مورد کیفیت این خدمات کاهش می یابد زیرا انتظارات اغلب سریعتر از پیشرفت واقعی پیشروی می کنند و هیچ چیز بهتر از گوشی پیکسل گوگل از دنیای تکنولوژی نمی تواند این قضیه را بیان کند . "

امسال با رویدادهای مهمی شروع شد؛ به این نحو که نکسوس 6P و گلکسی S6 به عنوان دو محصول بسیار خوب از طرف گوگل و سامسونگ وارد بازار شدند، محصولاتی که به نحوی آیفون های دنیای اندروید محسوب می شدند. در این میان ال جی، اچ تی سی، سونی و سایر سازندگان هم سعی کردن که گوشی های خوبی را وارد بازار کنند اما نتوانستند نظر تعداد زیادی از کاربران را به خود جلب نمایند. 

ماه ژانویه هم ( 11 دی تا 11 بهمن ) دوران خوبی برای دنبال کنندگان صنعت گوشی های هوشمند نبود زیرا برای مثال با وجود این که نکسوس گوگل یک محصول بسیار خوب بود این دستگاه عضوی از خانواده فبلت ها به شمار می رفت که تنها از طریق برخی کانال های خاص قابل عرضه بود و به همین دلیل اپل و سامسونگ تنها عرضه کنندگان این دوره به شمار می رفتند. 

گوگل به دنبال مونتاژ و چکاندن عصاره بهترین های سخت افزاری و نرم افزاری دنیای اندروید در یک محصول!

چند سالی است که گوشی های اندروید از نظر ابتکار و برتری های دنیای نرم افزار و سخت افزار بر گوشی های آیفون برتری پیدا کرده اند ولی مشکل این است که این برتری در بین برندهای مختلف پخش شده است و هنوز هم هیچ سازنده ای نتوانسته همه این خصوصیات را در یک محصول گرد هم آورد؛ البته تا دیروز.

به طور کلی می توان گفت که کاربران دنیای اندروید تا به حال می خواسته اند که اسکنر اثر انگشت هواوی، سنسور دوربین سونی، نمایشگر سامسونگ، طراحی اچ تی سی و بروز شدن سروقت و پشتیبانی طولانی مدت سیستم عامل گوشی های نکسوس را در یک دستگاه داشته باشند و حال گوگل آمده است که به این خواسته ها پاسخ دهد.

هر ساله گفته می شود که اگر که گوشی های اچ تی سی به سیستم عامل گوشی های گوگل و دوربین های با کیفیت تری مجهز می شدند، بهترین محصولات دنیای اندروید به شمار می رفتند. این خواسته ها دقیقا همان چیزهایی می باشد که گوگل با عرضه پیکسل در اختیار کاربران گذاشته است؛ یک گوشی اندروید که توسط یک تیم با تجربه از طرف اچ تی سی ساخته شده است، بهترین اندروید گوگل را بر روی خود دارد و به یک دوربین بسیار خوب نیز مجهز شده تا هر گوشی دیگری را در DxOMark سرکوب کند. 

اگر که کسی اچ تی سی 10 را با همین مشخصات عرضه می کرد بدون شک تعداد زیادی از کاربران آن را انتخاب می کردند پس چه دلیلی وجود دارد که باعث می شود که محصول جدید گوگل که همه این ویژگی ها را در خود دارد نتواند به چنین نحوی از طرف کاربران مورد استقبال قرار گیرد؟ جواب این است که همه چیز توسط نحوه نگاه ما و تفکری که در مورد اجسام داریم شکل می گیرد.

حضور گوگل در مقایسه با گوشی های جدیدش بسیار کم رنگ تر بود!

 یکی از مشکلات گوگل این بود که نتوانست همان گونه که گوشی جدیدش را در دنیای آنلاین معرفی کرد در دنیای واقعی هم نشان دهد. اپل نسبت به این موضوع آگاهی پیدا کرده و سعی کرده است که آن را تا حدی حل کند ولی گوگل به دنبال چنین القای هیجانی نبود و به همین دلیل کاربران پیکسل را مانند هر گوشی عادی دیگری که تازه از آن رونمایی شده بود، یافتند. 

گوگل همچنین از یک استراتژی کلی استفاده کرد، در مورد هدف های رقابتی خود چیزی نگفت و علاوه بر این مطالب زیادی را در مورد مقایسه مشخصات و ویژگی های گوشی های جدیدش در برابر محصولات مدرن موجود در بازار بیان نساخت. 

پیکسل ، ابزاری برای گوگل اسیستنت ( GOOGLE ASSISTANT ) که هنوز ویژگی هایش مشخص نشده است!

می توان به راحتی درک کرد که چگونه پیکسل از بازمانده های قفسه های سخت افزاری و نرم افزاری ساخته شده و سبک طراحی آن تفاوت زیادی با سبک طراحی سایر محصولات مشابه موجود پیدا نکرده است با وجود این نباید فراموش کرد که برترین ویژگی این گوشی هوشمند به نرم افزار آن ،گوگل اسیستنت، بر می گردد. این سازنده دیروز بیشتر از هر چیزی در مورد ویژگی های این دستیار مجازی سخنرانی کرد و به همین دلیل می توان پذیرفت که هنوز کمی برای قضاوت کردن در مورد پیکسل زود است. 

اچ تی سی رقیب خوبی برای سامسونگ بود اما مقام آن هم اکنون رو به افول است از این رو بهتر است که گوگل به عنوان یک رقیب جدید برای به چالش کشیدن اپل و سامسونگ ظاهر شود. اشتیاق گوگل برای دستیابی به این موقعیت جالب توجه می باشد و پیکسل نیز یک گوشی بسیار پیشرفته است که می تواند این موقعیت را برای گوگل ایجاد کند.

برای مدت زمان زیادی کاربران منتظر بودند که ببینند که آیا گوگل یک گوشی از طرف خود می سازد یا خیر؟ پیکسل آنچه که کاربران می خواستند نیست اما بیانگر همان استراتژی مورد انتظار کاربران می باشد، از طرف دیگر عرضه گوگل اسیستنت و ماهیت معمایی این محصول نیز نشان می دهد که گوگل می خواهد آینده روشنی را در زمینه ساخت سخت افزار و نرم افزار برای خود رقم بزند. 

منبع خبر: theverge

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

f@ck pixle

پنج‌شنبه, 15 مهر 1395

چیزی که حال منو از پیکسل بهم میزنه اینه که همتون انگار یه پولی گرفتید تا پیکسل رو بیارین بالا حالم از پیکسل بهم میخوره و هیچ وقت این گوشی رو نمیخرم

پاسخ

ثبت نظر