5 مورد از بزرگترین رونمایی‌ها از رویداد گوگل پیکسل

5 مورد از بزرگترین رونمایی‌ها از رویداد گوگل پیکسل

رویداد دیروز گوگل به این اختصاص داشت که چگونه نرم افزار و سخت افزار جدید آن با یکدیگر ترکیب شده‌اند.

گوگل بعد از دوهفته شایعات و انتشار تصاویر، با رونمایی از یک گوشی پیکسل رسمی شروع کرد. این گوشی تمرکز خود را بر روی نرم افزار قرار داده است، و مخصوصاً شیوه‌ای که نرم افزار دستیار جدید (Assistant) گوگل گوشی‌های هوشمند پیکسل و پیکسل XL و گوگل هوم (Google Home) را قدرت می‌دهد. گوگل همچنین Daydream View خود را به نمایش گذاشت، یک هدست واقعیت مجازی خوش فرم که با پارچه پوشیده شده است. کروم کست اولترای جدید گوگل نیز مانند سیستم روتر وایفای گوگل، و گوگل هوم، اسپیکر AI-powered به منظور سازگاری با اکوی آمازون نیز پرده برداری شدند. ما جزئیات این محصولات را در زیر پوشش دادیم.
گوگل پیکسل و پیکسل XL

بعد از هفته‌ها انتظار، گوگل از چیزی که کامل پیش بینی می‌کردیم، رونمایی کرد: گوشی‌های هوشمند پیکسل و پیکسل XL. هر دو طراحی مشابهی دارند و عمدتاً توسط اندازه صفحه نمایش خود از هم متمایز شده‌اند. گوگل پیکسل شامل یک صفحه نمایش 5 اینچ 1080 پیکسل، و XL دارای یک صفحه بزرگتر 5.5 اینچ Quad HD می‌باشد. هردو دستگاه توسط HTC ساخته شده‌اند و با آخرین پردازنده اسنپ دراگون 821، 4GB رم، و 32 یا 128 گیگ حافظه ارائه شده‌اند.
گوگل حسگر تشخیص اثرانگشت را در دوربین عقب قرار داده، و هردو گوشی‌های هوشمند پیکسل یک نسخه اختصاص یافته از نرم افزار اندروید گوگل را اجرا می‌کنند، که شامل پشتیبانی ا ز هدست واقعیت مجازی Daydream و نرم افزار دستیار جدید گوگل می‌باشد. دستیار جدید گوگل یک بخش کلیدی پیکسل و به طور کلی یک محصول اصلی گوگل است، و این غول جستجو زمان زیادی را صرف این کرد که Assistant چه کاری می‌تواند انجام دهد، از پاسخ به پرسش‌های جستجوی سنتی تا رسیدن به اپلیکیشن ها برای انجام کارهایی مثل رزرو رستوران یا پخش آهنگ.
گوگل همچنین با جلوه دادن DXOMark که نمره 89 را برای دوربین پیکسل رقم زد، که بالاترین نوع برای یک اسمارت فون است، با این گوشی بر روی عکاسی نیز تمرکز کرد. گوگل حافظه نامحدود آزاد برای صاحبان پیکسل ارائه داده است، بنابراین می‌توانید تصاویر و ویدیوهایی با وضوح کامل را بر روی Google Photos ذخیره کنید. هردو دستگاه پیکسل با آخرین نسخه اندروید نوقا عرضه می‌شوند، و آپدیت‌ها نیز بلافاصله در دسترس قرار خواهند گرفت. قیمت آن از 649 دلار برای پیکسل کوچکتر 5 اینچی شروع می‌شود، که در حال حاضر برای پیش فروش نیز آماده است. گوگل همچنین با پیش فروش پیکسل، کدهای ارتقاء برای Daydream View را نیز ارائه می‌دهد.
هدست Daydream View

گوگل از اولین هدست خود برای پلت فرم واقعیت مجازی Daydream رونمایی کرد: یعنی Daydream View. سازگار با هر گوشی پشتیبانی کننده از Daydream، این هدست سبک وزن جدید به لطف این حقیقت که از یک نوع پارچه لباسی ساخته شده، بسیار نرم و راحت طراحی شده است. گوگل برای عالی کردن طراحی با طراحان لباس کار کرده است، اما با وجود پارچه آن، بازهم مانند یک هدست واقعیت مجازی معمول به نظر می‌رسد. گوگل یک قسمت روی هدست را برای مخفی کردن ریموت کنترل ایجاد کرده است، و به خوبی در جلوی دستگاه تعبیه شده است.
درست مانند رونمایی پیکسل، گوگل زمان زیادی را صرف تمرکز روی جنبه‌های نرم افزاری Daydream View پرداخت. اپلیکیشن های نمای خیابان گوگل (Street View)، یوتیوب و تصاویر گوگل (Google Photos) که از طریق ریموت کنترل می‌شوند نیز وجود دارند. طبیعتاً، می‌توانید ویدیوهای واقعیت مجازی 360 را با اپلیکیشن یوتیوب ببینید، و با کلیک یک دکمه در خیابان‌های اطراف گردش کنید. Daydream View و کنترل کننده در ماه نوامبر با قیمت 79 دلار به فروش می‌رسند.
کروم کست اولترا


کروم کست با اولترا ارتقاء یافت، یک نسخه‌ای که از محتوای HDR، Dolby Vision، و 4K پشتیبانی می‌کند. اصول اولیه اولترا عمدتاً مانند پیشینیان خود است- یک دیسک که به تلویزیون متصل می‌کنید- اما حالا یک پورت اترنت جاگذاری شده در آداپتور برق نیز دارد. همچنین قیمت آن گران‌تر شده و 69 دلار است. می‌توانید اولترا را در نوامبر پیش خرید کنید، و در دسامبر عرضه خواهد شد. فیلم‌های گوگل پلی نیز در نوامبر محتوای 4K را استریم می‌کنند.
گوگل وای فای


بعد از اعتراضات پارسال به مشارکت روتر با OnHub، گوگل حالا روترها را خودش می‌سازد. سیستم جدید، که به سادگی گوگل وای فای نامیده می‌شود، یک شبکه چند نقطه‌ای مشابه Eero می‌باشد، که به شما امکان می‌دهد نقاط روتر مدولار را در سراسر خانه خود برای به حداکثر رساندن پوشش آن، قرار دهید. همانطور که در طول خانه حرکت می‌کنید، سیستم اتصال شما را مدیریت می‌کند، و بهینه سازی می‌کند که شما به کدام روتر وصل شده‌اید. همچنین می‌توانید به طور فعال شبکه را از طریق اپلیکیشن مدیریت کنید- شامل اینکه، در نسخه آزمایشی، توانایی جدا کردن بچه‌ها از اینترنت با فشردن دکمه "توقف". یک روتر تکی 129 دلار است، در حالی که یک پکیج سه تایی آن 299 دلار قیمت دارد. پیش فروش در نوامبر شروع می‌شود و در دسامبر عرضه خواهد شد.
گوگل هوم (Google Home)


گوگل هوم ماه بعد با قیمت 129 دلار به فروش خواهد رسید. گوگل دستیار هوم هوشمند I/O خود را در ماه می میلادی معرفی کرد، اما دیروز در نهایت قیمت و تاریخ عرضه گوگل هوم مشخص شد. هوم در 4 نوامبر و با قیمت 149 دلار، و پکیج سه تایی آن با قیمت 299 دلار عرضه خواهد شد. این یک مکمل بسیار آگاهانه برای آمازون اکو (که در حال حاضر 179 دلار می‌باشد) است، و با ویژگی‌های دستیار هوشمند جدید گوگل، دیدن اینکه این دو چگونه با هم کار می‌کنند جالب خواهد بود. اگرچه تیم گوگل در حال کار روی پشتیبانی برای حساب‌های مختلف گوگل هستند، هوم برای کار با واحدهای مختلف در یک خانه نیز طراحی شده است. گوگل هوم همچنین با یک نسخه آزمایشی شش ماهه رایگان یوتیوب رد (YouTube Red) می‌آید.

 

منبع خبر: theverge

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر