18 ترفند برای اینکه در مایکروسافت ورد استاد شوید

18 ترفند برای اینکه در مایکروسافت ورد استاد شوید

مایکروسافت ورد یک برنامه محبوب مورد استفاده توسط تایپیست ها در سراسر جهان است.

این برنامه با انواع زیادی از ویژگی ها بسته بندی شده، که ممکن است هنگام تایپ یک گزارش، داستان کوتاه، مقاله، یا هرچیز دیگری که روی آن کار می کنید،  هرگز به بسیاری از آن ها برخورد نکنید. برای کمک به شما جهت کشف برخی از این ترفندهای کمتر شناخته شده ای که نرم افزار قابلیت آن ها را دارد، ما دسته ای از ترفندهای مورد علاقه فعلی خود را ارائه می دهیم. در اینجا 18 ترفند وجود دارد که شما را به یک استاد در مایکروسافت ورد تبدیل می کنند.

1) به ورد بگویید که می خواهید چکار کنید

نسخه های اخیر ورد یک فیلد "به من بگو می خواهی چکار کنی" در بالای نوار ابزار دارند که احتمالاً قبلاً آن را نادیده می گرفتید. این فقط برای مبتدیان نیست. چند کلمه مرتبط با هر فرمانی را تایپ کنید تا سریعاً شما را از بین منوهای تودرتوی ورد راهنمایی کند.

2) مکان قبلی خود را پیدا کنید

برای اسناد بخصوص طولانی، قابلیت رفتن به محل قبلی مکان نما اغلب بسیار مفید است، مخصوصاً بعد از بستن و دوباره باز کردن یک سند. برای رفتن به جایی که مکان نما در آخرین باری که یک سند را ذخیره کردید، قرار گرفته بود، از کلیدهای میانبر Shift+F5 استفاده کنید.

3) متن پرکننده را به طور خودکار ایجاد کنید

در اینجا یک ترفند قدیمی، اما مفید وجود دارد. ورد می تواند متن lorem ipsum (یا پرکننده) را هر زمان که به آن نیاز داشته باشید به طور خودکار ایجاد کند. مستقیماً “=lorem(p,l)” را در سند خود تایپ کنید. “p” و “l” را با تعداد پاراگراف ها و خطوطی که نیاز به تولید دارید، جایگزین کنید.

4) برای مخفی کردن فضای سفید دابل کلیک کنید

اگر درحال خواندن یک سند در حالت پرینت هستید (که در واقع در یک صفحه است)، پس می توانید سریعاً فضای سفید اضافی را با توقف مکان نمای موس بالای فاصله بین صفحه و نوار ابزار، و سپس دابل کلیک کردن، مخفی کنید. دوباره دابل کلیک کنید تا آن را برگردانید.

5) لینک ها را سریع وارد کنید

هنگامی که لینک ها را به این شیوه وارد کنید، دیگر هرگز به روش های خسته کننده تر و طولانی باز نخواهید گشت. متنی که میخواهید روی آن لینک قرار دهید را هایلایت کرده، Ctrl+K را بزنید، و سپس آدرس خود را paste کرده و Enter را بزنید. به همین سادگی. راستی، این روش در Google Docs هم کار می کند.

6) دابل کلیک کنید تا هرجایی بنویسید

درگیرشدن با جداول و ستون ها برای دریافت یک طرح بندی عالی می تواند وقت گیر باشد، اما ورد قادر است که طرح بندی پایه صفحه را بدون هیچ گونه کمکی از شما مدیریت کند. فقط کافی است در هر موقعیتی از صفحه که می خواهید متن قرار گیرد، دابل کلیک کرده و شروع به تایپ کنید.  

7) با Smart Lookup وب را جستجو کنید

یک کلمه یا عبارت را هایلایت کنید، راست کلیک کرده و Smart Lookup را انتخاب کنید. این میانبر شما برای جستجوی موضوعی در وب بدون درگیر شدن با مرورگر وب تان می باشد. این عملکرد همیشه عالی کار نمی کند اما داشتن آن هنوز مفید است، و همچنین معانی کلمات را نیز ارائه می دهد.

8) فونت پیش فرض را تغییر دهید

کاربران باتجربه ورد می دانند که می توانید فونتی که ورد برای اسناد جدید استفاده می کند را در کادر محاوره ای Font تغییر دهید. در ورد 2016، روی علامت فلش در سمت چپ پایین قطعه Font بر روی نوار ابزار کلیک کنید، مقادیر خود را بر این اساس وارد کرده، و سپس بر روی Set As Default کلیک کنید.

9) نوار خود را بسازید

آیا می دانید که لازم نیست به طرح نوار پیش فرضی که مایکروسافت به شما می دهد، قانع باشید؟ ابزاری که اغلب اوقات استفاده می کنید را جلوی چشم بیاورید. برای این کار File را انتخاب کنید، سپس Options، و بعد Customize Ribbon. تب های موجود را ویرایش کرده یا یک تب جدید مختص به خود را راه اندازی کنید.

10) مناطق دلخواه از متن را انتخاب کنید

آیا نیاز دارید متن را به طور عمودی و نه افقی هایلایت کنید؟ آیا میخواهید از وسط ورد انتخاب کنید؟ برای این کار فقط کلید Alt را پاینن نگه داشته و سپس کلیک کرده و بکشید (درگ کنید)، به این صورت می توانید هر مستطیل از متن را که دوست دارید انتخاب کنید، و برای قالب بندی یا حذف آن آماده شوید.

11) اشتباهات نگارشی و دستوری را در یک سند مخفی کنید

نسخه های جدیدتر ورد به شما امکان می دهند که آن خطوط سبز و قرمز را برای سند فعلی غیرفعال کنید، تنها در این صورت که نخواهید آن ها ظاهر صفحات شما را بهم بریزند. منوی File را باز کنید، سپس روی Options و بعد از آن Proofing کلیک کنید. دو گزینه Hide... را در پایین کادر محاوره ای تیک بزنید.

12) به spike متن اضافه کنید

Spike یک مکان نگهداری موقت برای متن بریده شده (cut شده) از سند است. از Ctrl+F3 برای اضافه کردن متن به spike استفاده کنید، یا از Ctrl+Shift+F3 برای paste کردن آن استفاده کنید. در تب Insert، منوی Quick Parts را (در بالای عنوان Text) باز کنید، سپس برای مشاهده محتوای فعلی spike، گزینه AutoText را انتخاب کنید.

13) قواعد AutoCorrect مختص به خود را بسازید

AutoCorrect می تواند هم بسیار مفید و هم بسیار خسته کننده باشد، اما شما می توانید قواعد خود را با باز کردن File و Options، و سپس تب Proofing، و بعد کلیک روی AutoCorrect Options بسازید. شما می توانید اگر دوست دارید قواعد جایگزینی خودکار برای بخش های کوچکی از متن تنظیم کنید.

14) از قالب بندی های ناخواسته خلاص شوید

قالب بندی اشتباه واقعاً می تواند یک سند را بهم بریزد، چه آن را خودتان ویرایش کرده باشید یا اینکه از جای دیگری آن را paste کرده باشید. برای حذف قالب بندی از متن هایلایت شده، از Ctrl+Space استفاده کنید یا بر روی دکمه Clear All Formatting (در تب Home، یک پاکن که روی آن حرف A قرار دارد) کلیک کنید.

15) از فشار آوردن به چشمان خود بکاهید

پیش رفتن در اسناد طولانی خیلی سرگرم کننده نیست (بسته به نوع سند)، اما شما می توانید با تغییر به Read Mode از فشار به چشمان خود بکاهید (از آیکون نوار View) و سپس View و بعد Page Color و Sepia را از لیست انتخاب کنید.

16) کل کلمات را در یک زمان حذف کنید

این مورد شاید کاملاً ابتدایی باشد که ممکن است  از آن آگاه نباشید. نیازی نیست برای حذف متن به کیبورد ضربه بزنید. درحالی که Backspace  را فشار می دهید Ctrl را پایین نگه دارید و می توانید کل کلمات را در یک زمان پاک کنید، که این کار پاک کردن متن ناخواسته شما را راحت تر می کند.

17) همه تصاویر را در یک سند جایگزین کنید

یک روش سریع برای عوض کردن هر عکس در یک سند وجود دارد. تصویر جایگزین خود را درون ورد در کلیپ برد قرار دهید، سپس Find & Replace (Ctrl+H) را باز کنید: “^g” (همه گرافیک ها) را به عنوان مقدار جستجو قرار دهید و “^c” (محتوای کلیپ برد) را به عنوان جایگزین قرار دهید، سپس Replace All را بزنید.

18) از ماشین حساب درونی ورد استفاده کنید

منوی Quick Access Toolbar (بالا سمت چپ) را باز کنید، سپس More Commands و All Commands را انتخاب کنید و گزینه Calculate را اضافه کنید. هنگامی که یک معادله جمع (مثل “=2+2") را هایلایت کردید، این گزینه را از این لیست Quick Access انتخاب کنید و نتیجه آن در نوار وضعیت ظاهر می شود.

منبع خبر: gizmodo

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر