پتنت جدید ال جی ، یک نمایشگر قابل انحنای شفاف !

پتنت جدید ال جی ، یک نمایشگر قابل انحنای شفاف !

صنعت ساخت نمایشگر با سرعت زیادی در حال پیشرفت می باشد و یکی از دلایل این امر این است که کاربران از سر و کار داشتن با فناوری های پیشرفته ای نظیر نمایشگرهای OLED و پنل های منحنی شکل لذت می برند. پنل های منحنی شکل تقریبا فناوری های جدیدتری به شمار می آیند که هدف نهایی ساختن نمایشگرهای منحنی شکل را در خود نمایش می دهند.

این نمایشگرها هم اکنون تجهیزاتی شناخته شده محسوب می شوند و رقابت برای ساختن آن ها از چند وقت پیش بین سازندگان شروع شده است. مانند همیشه سامسونگ و ال جی در میان سایر سازندگان در این صنعت پیشروی بیشتری داشته اند به این نحو که سامسونگ برای اولین بار در سال 2014 از پنل منحنی شکل خود رونمایی کرد و قول داد که در سال 2015 محصولی را با این فناوری وارد بازار کند و ال جی هم اعلام کرده است که در سال 2017 یک محصول جدید را با این فناوری وارد بازار می سازد؛ البته اطلاعاتی که در مورد محصول جدید این سازنده منتشر شده است چندان زیاد نیست با وجود این همین جزییات اندک نیز نشان می دهند که پنل منحنی شکل ال جی یک پنل شفاف و لمسی هم می باشد.

جزییات منتشر شده از این امر حکایت می کنند که این سازنده در رویای ساخت یک دستگاه کتابی شکل که قابلیت تا شدن را نیز در خود دارد، به سر می برد. ظاهرا در سمت چپ این محصول نمایشگر لمسی شفاف آن قرار گرفته است که پنل کنترل کننده فایل های رسانه ای را نیز در خود دارد. طبق اطلاعات موجود این پنل کنترلی امکان کنترل کردن فایل هایی را که در نیمه سمت راست نمایش داده می شوند، در اختیار کاربر می گذارد. 

ویژگی جالب دیگر این پتنت در این است که نمایشگر لمسی به کار رفته در قسمت شفاف آن فعل و انفعالات رخ داده در دو طرف را بر روی خود ثبت می کند.

اطلاعات منتشر شده از یک طرح جالب حکایت می کنند با وجود این باید در نظر داشت که به گفته سازنده محصولی که قرار است با چنین طرحی وارد بازار شود در سال آینده تولید می گردد به همین دلیل تنها باید منتظر ماند و دید که ال جی چگونه می خواهد با محصول جدیدش از کاربران استقبال کند، هرچند که عده زیادی از کاربران خواستار عرضه چنین محصولاتی هستند.

منبع خبر: gsmarena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر