تصاویر یک تست آزمایشگاهی از نحوه شعله ور شدن گلکسی نوت 7 !

تصاویر یک تست آزمایشگاهی از نحوه شعله ور شدن گلکسی نوت 7 !

این تست توسط یک آزمایشگاه مستقر در سنگاپور انجام شده است !

سامسونگ ماه گذشته فراخوان گوشی های گلکسی نوت 7 را به دلیل معیوب بودن باتری های این محصول که به آتش گرفتن آن در هنگام شارژ منجر می شد، آغاز کرد. این سازنده به همین دلیل مجبور شد که قبل از آغاز کردن برنامه جایگزین سازی خود تعداد زیادی از گلکسی نوت 7 های فروخته شده خود را تعویض کند. 

حال گزارش های منتشر شده از این امر حکایت می کنند که نوت 7 های جدید هم ممکن است آنقدر که سازنده کره ای ادعا کرده است ایمن نباشند زیرا اخیرا چند انفجار دیگر رخ داده است که از این میان می توان به آتش گرفتن یک گلکسی نوت 7 جایگزین شده در یک هواپیمای مسافربری اشاره کرد که باعث شد تمام سرنشینان و خدمه از هواپیما خارج شوند؛ چنین حوادثی می توانند سازنده کره ای را مجبور سازند که استراتژی کنونی خود را نیز تغییر دهد.

هم اکنون سازمان CPSC در حال بررسی این موضوع می باشد و احتمال دارد که سازنده کره ای یک برنامه فراخوان دیگر را نیز اجرا کند. شرکت های توزیع کننده آمریکایی هم این امکان را برای کاربران فراهم کرده اند که گوشی های نوت 7 خود را با گوشی های دیگری جایگزین سازند؛ اخیرا یک واحد خبری هم اعلام کرده که یک آزمایشگاه در سنگاپور باتری گلکسی نوت 7 را تست کرده است.

گلکسی نوت 7 سامسونگ در شعله های آتش !

محققان این آزمایشگاه سنگاپوری یک نوت 7 کاملا شارژ شده را تحت فشارهای مختلفی قرار داده اند تا تعیین کنند که چه چیزی باعث محترق شدن این محصول می شود. این افراد به طور تدریجی فشارهای اعمال شده را افزایش داده اند. 

نتایج گزارش شده از این امر حکایت می کنند که هنگام رسیدن مقدار فشار به یک حد معین گوشی نوت 7 آتش گرفته است. این پروسه در تصاویر زیر نیز نشان داده شده است؛ البته هنوز مشخص نیست که گوشی تست شده از خانواده گوشی های قبلی نوت 7 بوده است و یا مدل های جایگزین شده این محصول !

در هر حال باید به این نکته اشاره کرد که همه گوشی های هوشمندی که در ساخت آن ها از باتری های لیتیوم یونی استفاده شده است در صورتی که تحت چنین فشارهایی قرار بگیرند، مشتعل می شوند زیرا ثابت شده است که زمانی که چنین باتری هایی تحت فشار قرار می گیرند اجزای داخلی آن ها با یکدیگر تماس پیدا می کنند و این امر محترق شدن آن ها را به دنبال دارد.

شباهت هایی بین تصاویر این گلکسی نوت 7 منفجر شده و مدل های قبلی وجود دارد. همان طور که دیده می شود باتری گوشی کاملا سوخته است و شعله ها تا حدی بزرگ بوده اند که به دستگاه اعمال کننده فشار نیز رسیده اند. 

منبع خبر: softpedia

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر