نه، مایکروسافت: هدف اجرای نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل ویندوز روی یک میلیارد دستگاه، دست یافتنی نیست!

نه، مایکروسافت: هدف اجرای نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل ویندوز روی یک میلیارد دستگاه، دست یافتنی نیست!

نه، مایکروسافت: هدف اجرای نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل ویندوز روی یک بیلیون دستگاه، دست یافتنی نیست!


در واقع آنچه در حال حاضر اهمیت دارد این است که شرکت مایکروسافت چگونه می‌خواهد به این هدف تقریباً دست نیافتنی، برسد. این دستگاه‌ها شامل کامپیوترهای شخصی، تب‌لت و تلفن‌های همراه می‌شود. بدون در نظر گرفتن ایکس‌باکس و یا دستگاه‌های شبکه‌ی اشیا. به این ترتیب با این مجموعه‌ی متنوع از دستگاه، به نظر می‌رسد این هدف یک بیلیونی آن چنان هم دست نیافتنی نباشد. به دلایلی می‌توان اشاره کرد که نشان می‌دهند این هدف یک میلیارد قابل حصول است.
به عنوان اولین دلیل باید به این مورد اشاره کرد که نسخه‌ی جدید ویندوز بهترین سیستم‌عاملی است که مناسب کامپیوترهای شخصی مرسوم است. برخی معتقد هستند که این سیستم‌عامل از نظر کاربرد، روی کامپیوترهای شخصی رایج، موفقترین سیستم‌عامل است.
بیشتر کامپیوترهای شخصی در حال حاضر، سیستم‌عامل ویندوز را اجرا می‌کنند. سیستم‌عامل این کامپیوترهای شخصی دیر یا زود، گاهاً به صورت مجانی و رایگان،به نسخه‌ی بالاتر ارتقا می‌یابند و یا اینکه کاربران، کامپیوترهای شخصی جدید با سیستم‌عامل ویندوز با نسخه‌ی جدید آن را می‌خرند. تا همین جا با در نظر گرفتن تنها کامپیوترهای شخصی از میان سایر دستگاه‌ها مثل تلفن همراه و تب‌لت، باید گفت که شرکت مایکروسافت بیش از دو سوم از هدف یک میلیارد را تحقق بخشیده است.
اما وقتی به جای کامپیوترهای شخصی، تب‌لت‌ها بررسی می‌کنیم، اوضاع فرق خواهد کرد. در این زمینه رسیدن به موفقیت زمان‌بر و پیچیده خواهد بود.
باید اشاره کرد که سیستم‌عامل ویندوز ده در مورد تب‌لت‌ها به اندازه‌ی کامپیوترهای شخصی نمی‌تواند موفق عمل کند و برای تحقق هدف اجرای نسخه‌ی جدید ویندوز روی یک میلیارد دستگاه،نمی‌توان روی این مجموعه دستگاه‌ها حساب کرد.
آنچه باقی می‌ماند دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند است. در این حوزه ویندوز ده اصلاً تا به حال استفاده نشده است و آن طور که شرکت مایکروسافت اعلام کرده است تا یک سال آینده و یا حتی بیش از یک سال آینده هم روی دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند اجرا نخواهند شد. در حال حاضر سیستم‌عامل ویندوز با نسخه‌ی پایین‌تر روی دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند اجرا می‌شود.
اما برای اینکه شرکت مایکروسافت به هدف اجرای نسخه‌ی سیستم‌عامل ویندوز روی یک میلیارد دستگاه برسد، لازم است که در زمینه‌ی تلفن‌های همراه هوشمند هم، ویندوز ده را به گونه‌ای کارا، موفق و حساب‌شده به کار بگیرد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر