کمپانی چینی لنوو کمپانی ژاپنی فوجیتسو را می‌خرد

کمپانی چینی لنوو کمپانی ژاپنی فوجیتسو را می‌خرد

اشتهای سیری‌ناپذیر لنوو برای خرید تمامی ندارد و این بار قصد خرید کمانی ژاپنی فوجیتسو را کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، رسانه‌های ژاپنی تأیید کردند که لنوو می‌خواهد واحد پی سی فوجیتسو را خریداری کند و قول داده تا 2000 نفری که مشغول بکار هستند را به کمپانی چینی منتقل کند.

در اوایل دهه 2000 فوجیتسو یکی از 5 کمپانی برتر سازنده پی سی در جهان بود اما امروز میدان را به سازندگان موبایل و تبلت واگذار کرده و از هیبت افتاده است. در ماه فوریه امسال بود که واحد پی سی از بدنه اصلی فوجیتسو جدا شد  تا ساختاری جدید را شاهد باشیم.

فوجیتسو پیش‌تر قصد ادغام با وایو (که در سال 2014 از بدنه سونی جدا شد) و واحد پی سی توشیبا را در سر پروراند که عملاً امکان‌پذیر نشد و درنهایت باعث شد تا فوجیتسو برای مذاکره با لنوو خود را آماده کرد.

در حال حاضر لنوو با 21.1 درصد از سهم بازار جهانی، شماره یک سازندگان پی سی در جهان محسوب می‌شود و به نوشته آی دی سی با خرید فوجیتسو می‌تواند به 40 درصد از بازار پی سی ژاپن نیز دست یابد. جالب اینجاست که در بازار ژاپن، اتحاد NEC و لنوو (NEC Lenovo Japan Group) شماره یک بازار پی سی ژاپن است که از ترکیب NEC و لنوو به‌دست‌آمده و حالا لنوو 40 درصد دیگر از بازار ژاپن را با خرید فوجیتسو به‌دست خواهد آورد. گفتنی است اتحاد NEC و لنوو در سال 2011 رخ داد و امسال قسمت اعظم سهام NEC توسط لنوو خریداری شد و کارشناسان می‌گویند لنوو می‌خواهد مشابه چنین نقشه‌ای را با فوجیتسو پیاده کند و بدنی ترتیب بازار پی سی ژاپن را به‌طور کامل در دست گیرد.

البته سخنگوی فوجیتسو گفته است چندین امکان فروش مطرح‌شده اما هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر