گوگل کروم به نبرد اینترنت کم سرعت می‌رود

گوگل کروم به نبرد اینترنت کم سرعت می‌رود

گوگل می‌گوید با «فناوری فشرده سازی» می‌تواند تا ۶۷ درصد ذخیره سازی داده‌ها و مشاهده آن‌ها را بهبود بخشد. ضمناً امکان ذخیره فیلم‌ها و مشاهده آفلاین آن‌ها نیز فراهم شده است.

به گزارش هم رسان، «اینترنت کُند» مسئله‌ای است که خیلی‌ها را درگیر کرده و قطعاً این غول فناوری نمی‌خواهد به دلیل آفلاین بودن، کاربران خیلی از برنامه‌ها را از دست بدهند. در نتیجه مرورگر کروم را به نحوی ساخته تا حتی در هنگام سرعت پائین اینترنت، گشت و گذار سریع‌تر در وب و امکان ذخیره محتوا برای مشاهده در زمان‌های بعدی فراهم شود. بنابراین به هنگام مشاهده فیلم‌ها با فرمت MP4، حالت فشرده سازی داده‌ها سبب صرفه جوئی تا ۶۷ درصد می‌شود. همچنین کروم هوشمندتر نیز شده و هنگام اتصال ضعیف اینترنت با دانلود قسمت‌های مهم یک وب سایت به شما کمک زیادی می‌کند.
زمانی که سرعت اینترنت شما کُند است، کروم تلاش می‌کند بر روی جزئیات ضروری یک صفحه وب تمرکز کند و به شما اجازه دانلود بقیه مطالب در هنگامی که سرعت اینترنت بهتر است را می‌دهد.
برای استفاده از این ویژگی باید فشرده سازی داده (data compression) در کروم را فعال نمایید. اگر شما در هواپیما یا جای دیگری هستید که سرعت اتصال به اینترنت کُند است می‌توانید یک صفحه وب را به طور کاملاً آفلاین ذخیره نمایید تا بعداً سر فرصت به مشاهده آن بپردازید. برای این کار فشردن دکمه دانلود در تنظیم‌ها ضروری است. این صفحات و دیگر مطالب دیگر در یک بخش ویژه دانلود کروم ذخیره می‌شوند.
تمامی این ویژگی‌ها در آخرین نسخه کروم برای اندروید آورده شده تا هنگامی که در مناطق روستایی و برخی از ساختمان‌ها که اینترنت ضعیف هست به سر می‌برید، برای مرور وب و ذخیره اطلاعات با کمترین مشکل مواجه شوید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر