هشدار سازمان غذا و دارو علیه سایت‌های داروهای تقلبی در فضای مجازی

هشدار سازمان غذا و دارو علیه سایت‌های داروهای تقلبی در فضای مجازی

مدیر کل بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو، نسبت به رشد قارچ‌گونه سایت‌های غیرمجاز توزیع داروهای تقلبی و قاچاق در کشور هشدار داد و گفت: سایت‌های غیرقانونی، مخاطره جدی سلامت است.

به گزارش همشهري آنلاين از سازمان غذا و دارو، دکتر شهریار اسلامی تبار گفت: امروزه، سایت‌های غیرقانونی مثل قارچ می‌رویند و محل فروش و عرضه داروهای غیرمجاز، تقلبی و غیر ایمن مي‌شوند و مخاطرات جدی برای سلامت جامعه بشری به همراه می‌آوردند.

وي افزود: تاکنون بیش از 53هزار و 420 داروی غیرمجاز در کشور ضبط و کشف شد که ارزش آن بیش از 600 میلیون تومان بود.

وي اظهار کرد: تامین خدمات مراقبت سلامت با توسل بر منافع مالی، انسانی و غیره امکان پذیر است.استفاده بهینه از این منابع نیازمند حکمرانی خوب با توسل برسلامت در مقابل فساد میسر است و به همین دلیل است که حکمرانی خوب، در نهایت به ارتقای بهره وری می‌انجامد.

دکتر اسلامی تبار افزود: درسال 2014 و در عملیات پانجیا، کشورما با حضور 11 کشور دیگر به طور همزمان به جمع آوری اطلاعات فروشندگان داروهای غیرمجاز در فضای مجازی و همچنین دستگیری آنها پرداخت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طرح و برنامه‌های بسیاری در سطح جهانی درمقابله با تبلیغات کذب در اینترنت و فضای مجازی مطرح است که "پانجیا" یکی از مهمترین آن‌ها است.

وی بیان کرد: اصطلاح پانجیا اشاره به شکل گیری کره زمین در 25میلیون سال پیش دارد که سه تکه اصلی کره زمین به هم پیوستند و پانجیا را به وجود آوردند و بعدها 5 قاره اصلی از تفکیک آنها ایجاد شدند بنابراین، پانجیا به معنی ائتلاف و اتحاد جهانی است.

دکتر اسلامی تبار گفت: برای تحقق اهداف این ائتلاف جهانی علاوه بر مسئولان باید تمام مردم جهان شرکت فعالی داشته باشند زیرا صحنه تجارت اینترنتی بسیار گسترده و گنگ است.

این مقام مسئول اظهار کرد: برای مقابله با این خطر جدی، پلیس بین‌الملل در رشته عملیات‌هایی که با نام پانجیا1، 2، 3 و غیره شناخته می‌شوند، اقدام به کشف، مسدود کردن و پیگیری قانونی مجرمین کرده است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر