آنچه که باید در مورد تهدیدات رباتهای اینترنت اشیا (lot botnets) بدانید !!

آنچه که باید در مورد تهدیدات رباتهای اینترنت اشیا (lot botnets) بدانید !!

تهدیدات رباتهای اینترنت اشیا چیست ؟؟

تحلیلگر امنیتی مشترک برایان کریس، سرور اختصاصی OVH فرانسه و شرکت بازی معروف بلیزارد چه بود ؟؟

آنها همه، قربانیان اخیرسرویس DDOS که شامل حملات، ضرب و جرح، غیرفعال شدن خدمات آنلاین شدند !

این حملات به اینگونه بودند که وبلاگ کریس به 620 گیگابایت در ثانیه رسید. سرور اختصاصی OVH فرانسه دچار ترافیک 1.1 ترابایت در ثانیه شد و شرکت بلیزارد پس از حملات DDOS به صورت آفلاین به سرور خود رسید !

حملات DDOS چیز جدیدی نیست ! این حملات باعث درخطر افتادن اینترنت می شود و کاملاً مخفیانه می توانند در حمله به سرورهای وب و سایت ها و ... دخالت کنند.

چرا تغییر به سمت LOT (اینترنت اشیا) ؟؟؟

پیش از این هکرهای مخرب، BOTNETS خود را با دستگاه های مرسوم مانند لپ تاپ و ایستگاه کاری رومیزی تشکیل می دادند. اما اخیراً دستگاه های LOT تبدیل به یک هدف بسیار جذابتر برای صاحبان سازنده شده است که برای این تغییر دلایل متعددی وجود دارد .

این دستگاه های اینترنت اشیا، بعنوان BOTNETS استخدام شده اند و از اهمیت زیادی برخوردارند.

براساس گزلرش GARTNER، بیش از 6 میلیارد "چیز" تا پایان سال 2016 به اینترنت متصل خواهند شد. رقمی که بالاتر از 20 میلیارد تا سال 2020 افزایش پیدا خواهد کرد و درصد زیادی از این دستگاه ها از آسیب پذیری های امنیتی رنج خواهند برد !!

برخلاف کامپیوترهای شخصی یا سرورها، بیشتر دستگاه های LOT به خوبی محافظت نشده اند یا در اکثر موارد، دستگاه های LOT منابع موردنیاز برای محافظت از خود در برابر نرم افزارهای مخرب BOTNETS ندارند !

همانطور که روند حملات DDOS نشان میدهد، LOT BOTNETS  در ماه های آینده افزایش خواهد یافت و این تلاش جمعی برای کاهش این تهدید است .

در این سطح، امنیت باید سازنده بخش یکپارچه ای از دوره ی عمر توسعه محصول باشد.

و درآخر، بروزرسانی امنیتی باید به صورت دوره ای بعد از حملات صورت گیرد.

 

 

 

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر