ICANN برنامه های خود را برای پایان سلطه ی آمریکا بر اینترنت اعلام نمود

ICANN برنامه های خود را برای پایان سلطه ی آمریکا بر اینترنت اعلام نمود

ICANN برنامه های خود را برای پایان سلطه ی آمریکا بر اینترنت اعلام نمود


قرار است تا کنترل اینترنت به سازمان ICANN و مجموعه ای از سازمان های علاقه مند فاقد وابستگی سیاسی به هر دولتی سپرده شود. بسیاری از وابستگان سیاسی آمریکایی مخالف از دست دادن نظارت آمریکا بر روی اینترنت بودند چرا که از سانسور اینترنتی در برخی از فرهنگ ها واهمه داشتند. جمهوری خواهان همچنین گفته اند که مخالف هرگونه تغییری در روال مالکیت اینترنت هستند. در عوض به نظر آنها بهتر است این موقعیت به کمک یک کمیته ی حمایت از مصرف کننده (Customer Standing Committee) (CSC) که از چندین صاحب سهام در صنعت مانند آکادمی ها، سازمان های دولتی چون ناسا و گروه های مدیریت پروتکل همانند کنسرسیوم سیستم های اینترنتی تشکیل یافته است، مدیریت شود.

ICG Report Visual Summary

جنبه های تکنیکی آدرس اینترنت و سیستم نام گذاری آن می تواند به کمک یک سازمان جدید قانونی که تحت نظارت ICANN باشد، مدیریت گردد. اگر شرکتی احساس نماید که این سازمان به وظایف خود عمل نمی کند، می تواند هشداری را به ICANN ارسال نماید و ICANN سپس ممکن است به CSC مشورت نماید. ایده ی اصلی این است که سازمانی برای محافظت در برابر قرار گرفتن اینترنت تحت نظر هر نیرویی، تشکیل گردد.

در حقیقت این پیشنهاد جدید درست مانند چیزی است که اینترنت هم اکنون هست و به صورت کلی همان چیزی است که دولت آمریکا می خواهد. ICANN تقاضای روسیه و چین را برای درگیر کردن سازمان ملل در مساله تملک اینترنت رد نموده و اطمینان داده است که از قوانین اروپایی در مورد مسایل مربوط به حریم خصوصی پشتیبانی نماید. پس از پایان مهلت نظرسنجی رییس جمهور آمریکا، آقای اوباما این قانون را به سنای امریکا عرضه خواهد نمود و مراحل انتقال تا جولای 2016 پایان خواهد یافت.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر