4 کارمند اپل استور به دلیل دزدیدن تصاویر خصوصی کاربران اخراج شدند !

4 کارمند اپل استور به دلیل دزدیدن تصاویر خصوصی کاربران اخراج شدند !

ظاهرا یکی از فروشگاه های استرالیایی مجبور شده است که یکی از مدیران اهل کرواسی خود را برای بازجویی به دادگاه بفرستد.

یک اپل استور دیگر هم در کشور استرالیا رسوا شد و این بار صحبت از تصاویر خصوصی کاربران به میان آمده است. به گفته کوریر میل ( Courier Mail )  اپل استور چهار کارمند مذکر خود را در ایالت کویینز لند  به دلیل دزدیدن تصاویر خصوصی کاربرانی که گوشی هایشان را برای تعمیر به این مرکز فرستاده بودند و همچنین گرفتن تصاویر مخفی از کارمندان مونثی که در این واحد کاری خدمت می کردند، اخراج کرد. 

طبق گزارشات منتشر شده این چهار نفر تصاویر دزدیده شده را در مکالماتشان با سایر افراد رد و بدل می کرده اند. ظاهرا زمانی که این افراد به دست قانون افتاده اند تعداد تصاویر گرفته و دزدیده شده از 100 عدد هم بیشتر شده است. 

این ماجرا زمانی خبر ساز شد که یکی از اعضای بخش مدیریت فهمید که یکی از کارمندانش در اتاق تعمیرات مشغول جست و جو کردن در آیفون یکی از کاربران می باشد. 

اپل در بیانیه ای که به تعدادی از مجلات معتبر فرستاده شده اعلام کرده است که بازرسان نتوانسته اند هیچ مدرکی را دال بر ذخیره کردن و گرفتن تصاویر دزدی و رد و بدل کردن آن تصاویر پیدا کنند هرچند که این سازنده تایید کرده است که تعدادی از کارمندانش را به دلایلی نامعلوم اخراج کرده است. هنوز مشخص نیست که در صورتی که هیچ اتفاقی نیفتاده است چرا این تعداد از کارمندان باید اخراج شوند.

متن کامل بیانیه منتشر شده توسط شرکت اپل به شرح زیر است :

" ما در حال رسیدگی به یک قانون شکنی در زمینه سیاست های اجرای کارهای تجاری خود در شهر کاریندال هستیم که در آن چند کارمند به دلیل نقض قوانین شرکتی اخراج شده اند.

با توجه به بررسی هایی که تا به حال صورت گرفته می توان گفت که هیچ مدرکی مبنی بر این که داده ها و یا تصاویر کاربران و یا کارکنان به دلایل نامطلوب و غیر اخلاقی رده و بدل شده است، وجود ندارد. ما با تیم فروشگاهی خود نیز ملاقاتی داشته ایم تا آن ها را در جریان بازجویی ها قرار دهیم و نسبت به قدم هایی که توسط شرکت اپل برای محافظت از حریم خصوصی کاربران و کارکنان برداشته شده است، مطلع سازیم.

اپل معتقد است که باید با همه با احترام و انصاف رفتار شود. ما رفتارهایی را که خلاف ارزش هایمان باشد، تحمل نخواهیم کرد. "

سال گذشته هم یک اپل استور در ملبورن به دلیل این که تعدادی از کارمندان چند نوجوان سیاه پوست را از یک فروشگاه بیرون انداخته بودند به شدت با مشکل مواجه شد. ظاهرا علت این کار کارمندان نگرانی آن ها از این مسئله بوده است که شاید کالایی توسط بچه ها دزدیده شود؛ در نهایت فروشگاه مجبور شد که به دلیل رویداد پیش آمده عذر خواهی کند و تیم کوک هم در قالب یک ایمیل این کار را کاملا غیر قابل قبول خواند. 

منبع خبر: engadget

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر