تماشا کنید: ربات Braava Jet 240

تماشا کنید: ربات Braava Jet 240

Braava Jet 240 یک ربات کوچک است که توانایی جاروکردن و تمیزکردن کف زمین را دارد. این ربات برای فضاهای کوچک مانند، حمام و آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. همراه با فیسیت از ادامه این مطلب آگاه شوید.

Braava Jet 240 یک ربات کوچک است که توانایی جاروکردن و تمیزکردن کف زمین را دارد. این ربات برای فضاهای کوچک مانند  حمام و آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

Baraava Jet 240 یک اسپری آب دارد و با استفاده از لنت های مختلف به سرعت و بطور موًثر، مکان های مختلف را تمیز می کند.

قیمت این ربات 199 دلار است که در بین ربات های شرکت IROBOT، دارای کمترین قیمت است !

بر خلاف Braava 380t که در آمازون 269.99 دلار قیمت دارد و یک سطح گسترده تر را پوشش میدهد، این جت برای فضاهای کوچک و دارای رطوبت قابل استفاده است.
اگر شما در یک آپارتمان زندگی می کنید و رباتی می خواهید که همه چیز را مرتب و پاک نگهداری کند، Baraava Jet 240 انتخاب خوبی برای این تصمیم است.

طراحی و ویژگی ها

این ربات با قیمت 179.99 دلار در آمازون بعنوان یک ربات تصفیوی (تصفیه کننده)  مورد استفاده قرار میگیرد نه بعنوان یک ربات خلاء (رباتی که مانند یک جارو برقی هوشمند کار میکند) !!
اگرشما به دنبال یک ربات خلاء هستید میتوانید Neato XV Signature Pro  را با قیمت 396 دلار در آمازون تهیه کنید.
Baraava Jet 240، کوچک وبه شکل جعبه است و در رنگ های آبی و سفید عرضه شده است.
حمل و نقل این ربات بسیار آسان است.
در قسمت جلوی آن، دکمه ی آبی رنگی برای روشن و خاموش کردن قرار دارد. اگر دستگیره ای که در قسمت بالا است را بردارید، مخزن آب و پد تمیزکننده را خواهید دید. پشت آن  یک محفظه ی باتری نصب شده است. در زیر آن نیز، سنسورهایی را مشاهده می کنید و حرکت آن با دو چرخ  صورت می گیرد.
Baraava Jet 240 دارای سه نوع حالت تمیزکردن است: "عملیات های تصفیوی مرطوب، مرطوب گسترده و خشک فراگیر" که دوام (عمر) باتری بسته به نوع تمیزکردن شما، متفاوت است !
در عملیات تصفیوی مرطوب، مصرف نیروی باتری زیاد است. زیرا ارتعاشات و حرکات، دارای الگوی پیچیده تری است. این عملیات تا 150فوت مربع، قادر به تمیزکردن است. اما در مقایسه با Braava 380t که توانایی تمیزکردن تا 1000 فوت مربع را دارد، گزینه ی بهتری برای خانه و آپارتمان است.
این جت با یک باتری لیتیومی قابل شارژ کار می کند.
یک شارژر باتری، دو پد تصفیوی مرطوب، دو پد مرطوب گسترده و دو پد خشک فراگیر را دارا است که پدهای اضافی در بسته های ده تایی با قیمت 7.99 دلار عرضه میشود.

راه اندازی و کارایی

راه اندازی این ربات نسبتاً ساده است. باتری این ربات ازآن جدا است.  بنابراین، برای شارژ کردن باید آنرا در بیاورید و به یک پریز متصل کنید و منتظرشوید که شارژ شود. حدود 2ساعت طول می کشد که شارژ آن کاملاً پر شود و وقتی که شارژ شد یک چراغ زرد به طور چشمک زن روشن می شود.
بعد ازاینکه باتری را در سرجای خود قرار دادید، یک پد تمیز انتخاب کنید و ربات را روشن کنید.

این ربات به طور خودکار متوجه می شود که از کدام لایه برای تمیزکردن، استفاده کند !

اگر شما پد تصفیوی مرطوب را انتخاب کرده باشید، احتیاج به پرکردن مخزن آب دارید. برای انجام این کار، دستگیره ی قرار گرفته در بالا را بردارید و با بازکردن درپوش مخزن، آن را با آب گرم پر کنید.
کمپانی IROBOT برای استفاده از هرنوع مایع دیگری غیر از آب هشدار داده است !!
این کار باعث خراب کردن سخت افزار داخلی ربات می شود.

نتیجه گیری پایانی

Baraava Jet 240، کوچک، آرام، نسبتاً ارزان، ساکت و نشانی از یک کار خوب برای تمیزکردن کف زمین است.
این ربات فاقد از بین بردن لکه های واقعاً دشوار است. بنابراین، بعضی اوقات کمک های دستی نیز احتیاج است.
گفته شد که بین رباتهای دیگر IROBOT، این ربات ارزانتر است و برای فضاهای کوچک کاربرد دارد دارد.
اگر شما میخواهید ناحیه گسترده ای را تمیز کنید میتوانید Braava 380t را با قدرت 5 برابرتمیزکردن تهیه کنید که البته قیمت آن نیز100دلار بیشتر است. همچنین اگر می خواهید یک ربات خلاء داشته باشید میتوانید Neato XV Signature Pro  را تهیه کنید.

Braava Jet 240 را در فیلم زیر تماشا کنید.

 

 

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر