بهتر است از آی دیوایسز( i devices) پریز برق هوشمند بخرید یا بلکین ( Belkin)؟

بهتر است از آی دیوایسز( i devices) پریز برق هوشمند بخرید یا بلکین ( Belkin)؟

پریز های هوشمند زیادی هستند، می توان گفت که بهترین آن ها آی دیوایسز و بلکین است. اما از بین این دو کدام یک بهتر است؟

گاهی اوقات فقط دلتان می‌خواهد کسی به شما بگوید که یک محصول را بخرید و یا از خرید یک محصول دیگر خودداری کنید. به خصوص در این بازارهای اشباع شده از محصولات. در نتیجه ما دو نوع از پریز برق‌های معروف را آزمایش کردیم تا بفهمیم که کدام یک بهترین است.
محصولات: آی دیوایسز سوئیچ(iDevices Switch)   و بلکین ویمو اینسایت سوئیچ (Belkin WeMo Insight Switch)  
عوامل مؤثر: انعطاف پذیری، قیمت و سادگی

آزمایش 1: قابلیت‌ها
هر دو اینسایت سوئیچ و آی دیوایسز قابلیت‌های بسیار زیادی دارند. می‌توانید آن‌ها را برنامه ریزی کنید، دیتا مربوط به مصرف انرژی را دنبال کنید و از طریق اپلیکیشن آن‌ها را کنترل کنید.
هر دو آن‌ها به فرمان‌های صوتی مثل " چراغ‌های آشپزخانه را خاموش کن" پاسخ می‌دهند، بلکین با الکسا و آی دیواسز با سیری. بلکین با اپل هوم کیت (Apple HomeKit) کار نمی‌کند اما آی دیواسز یک قابلیت شخص ثالث روی آمازون اکو دارد که توسط آن می‌توانید از جملاتی مانند " الکسا، به آی دیواسز بگو که لامپ اتاق نشیمن را خاموش کند" نیز استفاده کنید. استفاده از هر دو هوم کیت و اکو خوب است اما این ترکیب غیر مستقیم برای مدت طولانی آزار دهنده است. در کنار اضافه گویی که خسته کننده می‌شود، ادغام غیر بومی آی دیوایسز به این معنی است که نمی‌توان آن را به گروه‌های الکسا مانند: آشپزخانه" اضافه کنید که روی بهره وری از دستورات گروه تأثیر منفی می‌گذارد.
برای فرمان‌های صوتی آی دیوایسز از بلکین پیشی می‌گیرد ولی بلکین در زمینه نظارت بر استفاده از انرژی در سطح آی دیوایسز است. هر دو دستگاه میزان مصرف انرژی و برآورد هزینه را در طول زمان نشان می‌دهند، اما اینسایت سوئیچ آن دیتاها را در قالب یک رابط کاربری بصری به شما نشان می‌دهد.
تقریباً می‌توان گفت که آی دیوایسز سوئیچ و بلکین ویمو اینسایت سوئیچ مشابه هم هستند. اما بلکین یک برتری دارد:
سازگاری
IFTTT یک اپلیکیشن است که صدها دستگاه و اپلیکیشن را به هم متصل می‌کند و به هرکدام از آن‌ها اجازه می‌دهد که دیگری را فعال کند. برای یک پریز برق هوشمند این به معنی تعداد " گیرنده‌های، از جمله روشن کردن لامپ‌ها وقتی که از محل کار به خانه می‌روید

 (با استفاده از تعیین موقعیت جغرافیایی)، روشن کردن هیتر وقتی که دمای اتاق زیادی پایین می‌آید (استفاده از ترموستات هوشمند)، یا روشن کردن تصویه هوا وقتی که زنگ هشدار کیفیت هوا به صدا در می‌آید (با استفاده از یک مانیتور کنترل کیفیت هوا) می‌باشد.
یک پریز برق متصل باید انعطاف پذیر باشد، تا هر دستگاه برقی را " هوشمند" کند. در این زمینه هر دو آی دیوایسز و بلکین روش‌های هوشمند خود را نشان می‌دهند. بلکین اینسایت سوئیچ با قابلیت‌های IFTTT همگام می‌شود و این کار را انجام می‌دهد.
انعطاف پذیرترین: بلکین ویمو اینسایت سوئیچ
یکی از بهترین قابلیت‌های آی دیوایسز سوئیچ نور شب LED آن است که البته با IFTTT سازگار نیست.

آزمایش 2: قیمت
قیمت فقط ارزان‌تر بودن نیست بلکه مقرون به صرفه بودن است. برای مثال یک محصول ممکن است ده هزار تومان از یک محصول دیگر گران‌تر باشد اما قابلیت‌های آن خیلی بهتر باشند. در نتیجه آن دستگاه مقرون به صرفه‌تر است.
خوشبختانه تصمیم گیری بین قیمت این دو دستگاه ساده است: سوئیچ آی دیوایسز 50 دلار امریکا قیمت دارد و سوئیچ بلکین ویمو اینسایت 45 دلار. بلکین انعطاف پذیر تر و ارزان‌تر است، پس در این آزمایش برنده می‌شود.
مقرون به صرفه‌ترین: سوئیچ بلکین ویمو اینسایت

آزمایش 3: طراحی
برای مشتریانی که زیبایی برایشان مهم است، استفاده از وسایل پلاستیکی سفید در خانه زیاد انتخاب جالبی نیست.
آی دیوایس سوئیچ براق است. در جلوی آن یک ردیف لامپ LED رنگی قرار دارد، و پریز آن در یک قسمت آن قرار دارد. برعکس بلکین ویمو اینسایت سوئیچ مانند یک پریز محدب است.
گرچه بهیچ کدام زیبا نیستند دومی به نظر بهتر است، چرا که زیاد جالب نیست یک پریز برق هوشمند رنگی در خانه جلب توجه کند. اما هر کسی و سلیقه‌اش!
البته فقط ظاهر مهم نیست. هردو آی دیوایسز سوئیچ و بلکین ویمو اینسایت سوئیچ کوچک هستند اما خیلی جلوی دست و پا هستند. بلکین سوئیچ پریز را در بالای آن و آی دیوایسز آن را در کنارش مسدود می‌کند.
هیچ کدام از آن‌ها ظاهر خیلی بدی ندارند ولی هیچ کدام هم زیبا نیستند.

حکم
اگر اپل هوم کیت را به عنوان یک پلت فرم ترجیح می‌دهید آی دیوایسز سوئیچ گزینه بهتری برای شماست. اما اگر به گزینه‌های دیگر مانند آمازون اکو فکر می‌کنید بلکین ویمو اینسایت سوئیچ در کل محصول بهتری است. به خاطر سازگاری با IFTTT قابلیت‌های آن بهتر هستند و مقرون به صرفه‌تر هم هست.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر