ضرر 5 میلیارد دلاری برای سامسونگ

ضرر 5 میلیارد دلاری برای سامسونگ

پس از لغو فروش و عرضه جهانی فبلت گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy Note 7) شرکت سامسونگ بیانیه‌ای صادر کرده و عنوان داشته که پیش‌بینی می‌کند درآمدهایش طی شش ماه آینده در حدود 3 میلیارد دلار و در مجموع چیزی در حدود 5 میلیارد دلار کاهش یابد!

بدون تردید در جریان مشکلات فنی فبلت گلکسی نوت 7 هستید. این فبلت برای دومین بار از سوی سامسونگ فراخوانی شده و فروش و عرضه این محصول در سراسر دنیا لغو شده است. به بیان دیگر نسخه جدید سری محصولات گلکسی نوت سامسونگ امسال راهی بازار نمی‌شود و مشخص نیست که سرنوشت دقیق آن به چه صورت خواهد بود.

همانطور که می‌دانید سری محصولات گلکسی نوت سامسونگ از جمله پرطرفدارترین محصولات اندرویدی هستند که هر ساله روانه بازار می‌شوند. بخش عظیمی از درآمدهای سامسونگ وابسته به فروش سری فبلت‌های گلکسی نوت است. با مشکلاتی که برای فبلت گلکسی نوت 7 به وجود آمده و با لغو فروش آن، سامسونگ طی بیانیه رسمی عنوان کرده که پیش‌بینی می‌کند طی شش ماه آینده میزان درآمدهایش تا 3 میلیارد دلار کاهش پیدا کند!

شرکت سامسونگ عقیده دارد که درآمدهای این شرکت در مجموع چیزی در حدود 5 میلیارد دلار کاهش می‌یابد. بدون تردید این ضرر برای سامسونگ بسیار ناامیدکننده است. کاملا مشخص است که در این بین سامسونگ باید حساب ویژه‌ای بر روی پرچمدار جدید سری گلکسی اس خود باز کند. به نوعی می‌توان انتظار داشت که گلکسی اس 8 سامسونگ (Samsung Galaxy S8) محصولی است که باید اعتبار از دست رفته این شرکت کره‌ای را بازگرداند.

بدون تردید افت درآمد چشمگیری که سامسونگ به واسطه لغو فروش گلکسی نوت 7 پیش‌بینی کرده، شرایط را برای این کمپانی دشوار می‌کند. اگرچه می‌توان گفت که مشکلات پدیدار شده برای فبلت نوت 7 برای اولین بار در تاریخ تولید محصولات سامسونگ برای این شرکت کره‌ای به وجود آمده، اما سامسونگ تجربه دست و پنجه نرم کردن با بحران‌ها مالی عظیم را دارد. پیش‌بینی می‌کنیم که افت درآمدهایی که به موجب عدم عرضه نوت 7 برای سامسونگ به وجود می‌آیند به هیچ وجه نتوانند منجر به جلوگیری از پیشرفت این غول کره‌ای شوند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر