جی‌ای و بوش برای ارتقا اینترنت اشیا باهم همکاری می‌کنند

جی‌ای و بوش برای ارتقا اینترنت اشیا باهم همکاری می‌کنند

شرکت جی ای و بوش برای ساخت پلت فرم منبع باز جدید خود با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

جی‌ای و شرکت نرم‌افزاری بوش (Bosch Software Innovations) اعلام کرده‌اند که برای ساخت و توسعه یک پلت فرم اینترنت اشیا منبع باز آغاز به همکاری خواهند کرد.
این شرکت‌ها معتقدند که منبع باز باعث همکاری بیشتر و توسعه اپلیکیشن بهتر خواهد شد. هر دو شرکت از بنیاد ایکلیپس (Eclipse) برای سرعت بخشیدن به روند کاری خود کمک گرفته‌اند.
طی این توافق نامه، این شرکت‌ها پشته اینترنت اشیا هسته‌ای که شامل نرم افزار منبع باز می‌باشد تولید خواهند کرد. این پشته امکان همکاری بین سیستم عامل پردیکس جی‌ای و دستگاه اینترنت اشیا بوش را فراهم می‌کند.
جی‌ای دیجیتال و بوش سافتور اینوویشن (Bosch Software Innovations) دستگاه‌های نرم‌افزاری مکمل را برای پلت فرم‌های ابری یک دیگر توسعه می‌دهند تا خدمات وسیع‌تری را به مشتریانشان ارائه دهند.
مدیر عامل آزول سیستمز (Azul Systems)، اسکات سلرز گفت: این ابتکار بسیار با ارزش است و مورد توجه جاوا، اینترنت اشیا غیره قرار خواهد گرفت.

سرمایه گذاری اکتشافی
مت جنینگز، رئیس بوش سافتور اینوویشن بخش آمریکا گفت: «هدف بیشتر بررسی امکان موفقیت است و نه ساخت استاندارد اینترنت اشیا منبع باز».
او همچنین گفت: «این نگرش اکتشافی باعث ایجاد این همکاری شد. این دو شرکت با هم تصمیم گرفتند تا به کمک همدیگر صنعت اینترنت اشیا را ارتقا بخشند.»

رد درست
توسعه نرم افزار شامل ارتقا کار در چندین پروژه تحت نظر بنیاد اکلیپس می‌باشد. نرم افزار در ساخت کدگذاری برای پیام رسانی، احراز هویت کاربر، دسترسی به کنترل و توصیف دستگاه می‌شود.
شاید همه نرم افزارهای مرتبط با پلت فرم‌های موجود در جی‌ای و بوش منبع باز نباشند. هر دو شرکت‌ها بعضی از بخش‌های نرم افزار موجود خود را برای خودشان نگاه دارند.
احتمال می‌رود که بنیاد اکلیپس در زمینه مسائل اتصال نقش پررنگ‌تری داشته باشد. پروژه‌های این بنیاد که روی اتصال دستگاه‌ها تمرکز دارند شامل اکلیپس هونو، اگلیپس ورتو و اکلیپس لشان می‌شوند. دیگر پروژه‌های ایکلیپس شامل حساب کاربری و احراز هویت ارتقا یافته توسط جی‌ای و دستگاه‌های کنترل دسترسی اکلیپس می‌باشند.

نیاز فوری
به گفته مسئول فروش ازول سیستمز نیاز به ابتکار اینترنت اشیا کاملاً حس می‌شود. این تکنولوژی به نیازهای مربوط به ابزارهای با کیفیت و پلت فرم‌های توسعه دهنده پاسخ می‌دهد.
هردو جی‌ای و بوش پلت فرم‌های کلود فوندری (Cloud Foundry) و میکروسرویس محور را توسعه داده‌اند، در نتیجه این همکاری باید بسیار قوی و حساب شده باشد.

موفقیت تضمین نشده
شرکت‌هایی مانند جی‌ای، بوش و دیگر شرکت‌ها بسته به این که اینترنت اشیا را چگونه روانه بازر کنند ممکن است که در این پروژه موفق شوند و یا شکست بخورند.
این همکاری به جی‌ای و بوش اجازه می‌دهد که به بازارهای بین المللی راه پیدا کنند. این تلاش‌ها باید قوی و انعطاف پذیر باشد.
به خصوص این تلاش‌ها از طرف سازندگان و شرکت‌هایی که به دنبال یک پلت فرم اینترنت اشیا هستند که می‌خواهند در همه محصولات خود گسترش دهند با استقبال رو به رو خواهد شد. متکی نبودن پلت فرم جی‌ای و بوش به هیچ یک از پلت فرم‌های خاص IT برای شرکت‌هایی که نمی‌خواهند به چند فروشنده خاص محدود شوند جذاب خواهد بود.

عوامل محدود کننده
مانند همه ابتکارات منبع باز، باید بین دانلود رایگان و قابلیت پشتیبانی امنیت طولانی مدت تعادل برقرار شود، چه از طریق جامعه توسعه دهنده اکلیپس و بوش/جی‌ای، چه به صورت مستقیم از طریق خود فروشنده‌ها.
این پروژه هنوز در مراحل اولیه خود است. ممکن است تعداد کسانی که به آن می‌پیوندند با گذشت زمان در روند توسعه افزایش یابند.
همچنین باید دید که کدام فروشنده‌ها همکاری خواهند کرد یا خیر. هرچه بیشتر بهتر. اما ممکن است از نظر بعضی‌ها آنچه که جی‌ای و بوش پیشنهاد می‌دهند تهدیدی برای امیدها و آرزوهای آن‌ها در زمینه اینترنت اشیا باشد.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر