سامسونگ یا ترامپ ؟ کدام برند مشکل سازتر است ؟

سامسونگ یا ترامپ ؟ کدام برند مشکل سازتر است ؟

هر دو سازنده هم اکنون با مشکلاتی مواجه هستند از این رو بهتر است که بپرسیم کدام سازنده راحت تر می تواند از پس مشکلاتش بر آید ؟

زمانی که یک سازنده به زمین می خورد همیشه نمی داند که چه واکنشی را باید از خود نشان دهد زیرا در هر حال اغلب این گونه بوده که سقوط را مشکل سازندگان ضعیف دانسته اند و نه سازندگان قدرتمند؛ با وجود این آنچه که حقیقت دارد این است که در طول چند هفته گذشته دو برند سازنده مشهور هم به دلیل بی دقتی های خود با مشکلات سنگینی مواجه شده اند. 

در این زمینه ابتدا می توان از برند سامسونگ نام برد که نه یک بار بلکه دو بار در عرضه گوشی هوشمند گلکسی نوت 7 با مشکل مواجه شده است؛ دستگاهی که طبق اطلاعات موجود به طور ناگهانی مشتعل می شود. این امر باعث شده که برند سازنده کره ای به گونه ای لکه دارد شود که در این زمینه نوع واکنش نشان دادن سامسونگ به مشکل پیش آمده هم بی تاثیر نبوده است زیرا سریعا تلاش نکرده که موضوع را به کمک کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی حل کند و به نحوی به دنبال راه حلی بوده تا شاید بتواند همه چیز را مخفی نگه دارد.

در کنار این جریان به طور همزمان برند ترامپ هم اگرچه که به دست دونالد ترامپ اداره می شود، با مشکلات زیادی روبرو شده است به این نحو که منابع خبری به طور ناگهانی شروع به نوشتن مطالب تاسف باری در مورد برند و کمپین انتخاباتی این شخصیت مشهور کرده اند. نکته جالب این است که برند این شخص هنوز توانسته با وجود سخنرانى های دراز و شديد الحن این فرد علیه مکزیکی ها، زن ها، مسلمانان و معلولان جسمی هنوز سر پا بایستد. اخیرا منابع خبری مختلفی نیز این شخص را به سوء استفاده های جنسی علیه زنان متهم کرده اند.

حال چه بلایی سر برند تجاری این شخص می آید ؟

مارک کوبان، یکی از کارآفرینان مرتبط با فناوری، هفته گذشته در توییتر خود مطالب زیر را نوشته است :

 " دیگر کار هر هتل و یا زمین گلفی که نام دونالد ترامپ را بر روی خود دارد، تمام است تا حدی که می توان با اطمینان گفت که حتی برندی مانند برنی مدآف ( Bernie Madoff ) نیز هم اکنون در مقایسه با برند ترامپ شرایط بهتری دارد. "

آیا این مطالب حقیقت دارد ؟

یک تفاوت بزرگ بین معضل سامسونگ و معضل ترامپ وجود دارد به این نحو که مشکل سامسونگ غیرعادی است اما آنچه را که به ترامپ ربط داده اند از نظر شخصیتی می توان تنها به خود دونالد ترامپ مرتبط دانست. 

بسیاری از کاربران زمانی که دیدند که یک سازنده بسیار مشهور نه تنها در حال فروش محصولات معیوب و خطرناک است بلکه سعی در کوچک جلوه دادن مشکل دارد، تا حد زیادی حیرت زده شدند؛ حال مشکل زمانی بدتر شد که سازنده کره ای قول داده بود که محصولات جایگزین شده ایمنی بیشتری دارند اما چنین اتفاقی نیفتاد.

چند نفر زمانی که به شخصیت واقعی دونالد ترامپ پی بردند، حیرت زده شدند ؟

بسیاری از مردم می گویند که دونالد ترامپ می خواهد در مقام یک سازنده کوچک بعد از پایان یافتن انتخابات یک جلسه گفت و گوی رسانه ای برگزار کند. ظاهرا مخاطبان این برند و یا شخصیت جنجالی برخلاف مخاطبان سامسونگ به واسطه هیچ حرف بدی تحریک نشده اند بلکه بیشتر افراد به دلیل عصبانیتی که نسبت به او دارند دور او جمع شده اند، احساسی که ترامپ را برخلاف سایر همکارانش خوشحال کرده است در حالی که سامسونگ ظاهرا در محاسباتش در مورد احساسات کاربران نیز اشتباه کرده است زیرا به نظر می رسد که اگر که این سازنده سعی کند که موضوع را کم اهمیت جلوه دهد همه چیز به ضررش تمام می شود. 

بعید نیست که تعداد کاربرانی که می خواهند همچنان به نوت 7 پایبند باشند کم نیست اما نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که تعداد کاربرانی که به دلیل مسائل اخیر نه تنها نسبت به نوت 7 بلکه نسبت به خود برند سامسونگ هم بد گمان شده اند، بسیار بیشتر است. 

گمانه زنی ها و شوخی ها باز هم ادامه می یابند !

برند ترامپ همیشه باعث خنده بوده ولی با وجود ماهیتش باز هم به جنبه های انسانی توجه داشته است. حتی اگر که هتل ها و زمین های گلف این برند تعطیل شوند باز هم اتفاقی برای این سازنده نمی افتد زیرا ترامپ با این مسائل آشنایی دارد و می داند که چگونه خود را از معرکه نجات دهد به این نحو که بعد از پایان یافتن انتخابات نام خود را برای مثال به یک برند پر زرق و برق جدید می چسباند، در حالی که برای سازنده کره ای مسیر سفر کمی غیر هموارتر و طولانی تر است. 

ترامپ تغییر نمی کند و همان گونه که هست با مقصر جلوه دادن منتقدانش،دسیسه چینی هایش و طرفداری از کسانی که در موردش چاپلوسی می کنند، پیش می رود اما سامسونگ جایی برای پنهان شدن ندارد و مجبور است که دوباره اعتماد مردم را کسب کند، کاربران را به هیجان بیاورد و صداقت پیشه کند درست در زمانی که گوگل دو گوشی قدرتمند را به عنوان تهدیدهایی طولانی مدت علیه گوشی های این سازنده وارد بازار کرده است. 

بر مبنای این تفاسیر می توان گفت که سامسونگ راهی طولانی را در پیش رو دارد درحالی که ترامپ تنها باید به حرف زدن ادامه دهد که به هیچ وجه کار سختی محسوب نمی شود. 

منبع خبر: cnet

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر