چگونه مشکل باز شدن منوی استارت ویندوز ۱۰ را حل کنیم؟

چگونه مشکل باز شدن منوی استارت ویندوز ۱۰ را حل کنیم؟

اگر شما با باز شدن منوی استارت ویندوز ۱۰ مشکل دارید و این منو مثل همیشه کار نمی‌کند، بدانید راه حل غلبه بر این مسئله پیدا شده است.

به گزارش هم رسان، بسیاری از افراد با به روز رسانی به سیستم عامل جدید و یا با به روز رسانی به بیلد جدید ویندوز ۱۰ با این مشکل مواجه شده‌اند.
راه اندازی مجدد یا ریبوت کردن شاید بتواند این مشکلات موقتی را رفع کند اما برخی راه حل‌های پیشرفته‌تر نیز به شرح زیر وجود دارد:
۱. رفع مشکل منوی استارت با استفاده از جست و جوگر فایل سیستم (System File Checker)
جست و جوگر فایل سیستم می‌تواند سیستم شما را از نظر فایل‌های مشکل دار اسکن نماید و به محض پیدا کردن هر نقص یا ایراد آن را رفع نماید، از جمله مشکل باز شدن منوی استارت. کافی است بر روی منوی استارت، راست کلیک نمایید و گزینه ” “Command Prompt (Admin) را انتخاب کنید. سپس در آن “sfc / scannow ” را تایپ کنید و دکمه اینتر را فشار دهید.
۲. اجرا کردن Troubleshooter
مایکروسافت Troubleshooter عیب یابی را معرفی کرده که می‌تواند مشکلات مربوط به منوی استارت و یا کورتانا
۳. نصب کلاسیک شل (Classic Shell)
کلاسیک شل یک استارت منوی جایگزین عالی است که شبیه به منوی ویندوز ۷ عمل می‌کند. اگر منوی پیش فرض ویندوز ۱۰ شما کار نمی‌کند، استفاده از کلاسیک شل می‌تواند راه حل خوبی باشد، هر چند که شما با این کار دسترسی به کورتانا و کاشی‌های زنده را از دست خواهید داد.
۴. تنظیم مجدد ویندوز ۱۰
اگر به هیچ وجه مشکل شما برطرف نشد، بهتر است به ریست کردن یا بازنشانی ویندوز ۱۰ خود اقدام نمائید. این مسئله بدون پاک شدن فایل‌هایتان، سبب نصب مجدد سیستم عامل می‌شود.
شما از طریق Update & Security > Recovery می‌توانید به گزینه تنظیم مجدد (Reset) دسترسی پیدا کنید. اگر شما نمی‌توانید به داخل ویندوز وارد شوید، کافی است در هنگام ریست شدن دکمه Shift را نگه دارید تا بتوانید به گزینه‌های عیب یابی (Troubleshooting) وارد شوید.
همچنین یک ابزار رفرش ویندوز ۱۰ نیز وجود دارد که به دانلود آخرین نسخه ویندوز ۱۰ مایکروسافت می‌پردازد و مراحل نصب ر ا آغاز می‌کند.را رفع نماید. کافی است آن را دانلود و به اجرا در آورید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

فرشته

دوشنبه, 26 مهر 1395

مایکروسافت Troubleshooter عیب یابی را معرفی کرده که می‌تواند مشکلات مربوط به منوی استارت و یا کورتانا
باقیش چی شد؟!

پاسخ

ثبت نظر