دسترسی ۹۸ درصدی انگلیسی‌ها به اینترنت ۲۴ مگابیت

دسترسی ۹۸ درصدی انگلیسی‌ها به اینترنت ۲۴ مگابیت

شرکت تلکام BT‌ متعهد شده تا سال 2020 پهن‌باندی با حداقل سرعت 10 مگابیت بر ثانیه در سراسر جزیره بریتانیا در دسترس شهروندان باشد. تعهد ذکر شده در برابر نمایندگان پارلمان انگلستان داده شده و این شرکت مسئولیت کامل اجرای پروژه و پیامدهای آن را پذیرفته است.

این تعهد از طرف این غول تلکام در جریان مناظره‌ای که در خصوص هزینه‌های اقتصاد دیجیتالی (Digital Economy Bill) صورت گرفته بود؛ داده شد و طبق آن دولت این کشور می‌تواند با پیاده‌سازی زیرساخت‌های لازم توسط BT تا پایان دهه میلادی جاری به هدف خود یعنی USO‌ با سرعت 10Mbps دست پیدا کند. هم‌چنین یکی از شروط این برنامه؛‌عدم نیاز به کمک‌های مالی از سوی دولت انگلستان است.

طبق گزارشی که توسط Computer Weekly داده شده؛ «شان ویلیامز» مدیر استراتژی و سرویس‌های رگولاتوری شرکت تلکام BT به اعضای پارلمان این کشور خاطرنشان کرد که: "ما قصد داریم تا سال 2020 پوشش سرویس خود را به ۱۰۰ درصد برسانیم. برای رسیدن به این هدف؛ به دولت و هم‌چنین Ofcom این اطمینان را می‌دهیم که تمام تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد. از نظر ما؛ هر شهروند این کشور حق دارد تا سال 2020 به اینترنتی با سرعت ۱۰ مگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشد."

این شرکت مطمئن است که تا سال 2020 بین ۹۷ تا ۹۸ درصد جمعیت این کشور تحت پوشش FTTC قرار خواهند گرفت. علاوه بر آن؛ BT تأکید می‌کند که با رسیدن به این نقطه؛ هدف دولت در رسیدن به اینترنت فوق سریع یعنی سرعتی برابر با ۲۴ مگابیت بر ثانیه و بیشتر امکان‌پذیر می‌شود. بنابراین؛ حداقل سرعت 10Mbps‌ مختص تنها یک درصد از جمعیت خواهد بود و مابقی یک درصد که در مکان‌های دورافتاده و به‌طور کلی خارج از محدوده قرار دارند؛ از طریق پهن‌باند ماهواره‌ای یا فناوری 4G‌ به ارتباط سریع‌تر دسترسی خواهند داشت.

هنوز کارهای بیشتری نیاز است

دور از انتظار نبود که سایر ISPها ی رقیب که در این مناظره شرکت داشتند نسبت به برنامه‌های BT ایراداتی وارد کنند. اکثر آن‌ها معتقد هستند که رسیدن به حداقل سرعت ۱۰ مگابیت بر ثانیه برای تمامی ساکنان جزیره آ‌ن‌هم تا سال 2020 شدنی نیست. علاوه بر این؛ آن‌‌ها پیشنهاد کردند که Openreach که زیرمجموعه BT در زمینه تأمین زیرساخت‌های پهن‌باند است باید به‌طور کامل از شرکت مادر جدا شود تا رقابت در محیطی سالم و با رعایت شرایط یکسان برای همه فراهم شود. در نتیجه می‌توان خیلی راحت‌تر برنامه‌های مرتبط با ارتباطات سریع‌تر را پیگیری کرد.

البته این مسئله از تابستان گذشته بر سر زبان‌ها بوده و صحبت‌های زیادی مبنی بر جدا شدن این بخش از BT‌ مطرح شده؛ اما به‌نظر می‌رسد که شرکت آفکام با جدیت تمام پیگیر این مسئله است و می‌خواهد هر چه زودتر Openreach از BT جدا شود و هویت کاملا مستقلی به‌دست آورد.

اما افرادی که نسبت به عواقب و پیامدهای این جدایی شک دارند؛ می‌گویند که در شرایط فعلی همه‌چیز به خوبی پیش می‌رود و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این بخش باید هم‌چنان جزئی از BT باقی بماند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر