وقتی که سایز یک رایانه شخصی ویندوز 10 به اندازه یک آیفون 7 پلاس می شود !

وقتی که سایز یک رایانه شخصی ویندوز 10 به اندازه یک آیفون 7 پلاس می شود !

این رایانه شخصی که با حمایت مالی عموم مردم ساخته شده، قرار است که با یک نمایشگر لمسی 6 اینچی و در ابعادی به طول 150 میلی متر و عرض 85 میلی متر وارد بازار شود.

آیا به دنبال خرید یک رایانه شخصی ویندوز 10 هستید ؟ نظرتان در مورد یک دستگاه 15 سانتی متری چیست ؟ دستگاهی با نام اوکل سیریوس ( Ockel Sirius ) می خواهد چنین ویژگی هایی را در اختیار شما قرار دهد.

این مینی رایانه شخصی 150 میلی متر طول، 85 میلی متر عرض و 20 میلی متر ضخامت دارد از این رو می توانید به راحتی آن را در جیب خود بگذارید و تا حدی از نظر اندازه به گوشی آیفون 7 پلاس شبیه بدانید. اوکل سیریوس نسخه 64 بیتی سیستم عامل ویندوز 10 را نیز پشتیبانی می کند در نتیجه کاربران می توانند هر نرم افزاری را که بر روی رایانه خود نصب کرده اند بر روی این دستگاه نیز نصب کنند.

مشخصات فنی

در داخل این مینی رایانه از یک پردازشگر چهار هسته ای اینتل اتم x7-Z8750، رم 4 گیگابایتی LPDDR3-1600 و یک حافظه داخلی 64 گیگابایتی eMMC با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD استفاده شده است. 

از دیگر مشخصات این دستگاه هم می توان به نمایشگر 6 اینچی 1920 در 1080 پیکسلی، باتری 3,000mAh، دو پورت USB 3.0 مجهز به کانکتور USB نوع C، یک پورت فول سایز HDMI، جک صوتی، پورت اترنت، بلوتوث 4.2 و وای فای 812.11ac اشاره کرد. این رایانه جالب دستگاه های جانبی مانند مانیتور، صفحه کلید و ماوس را نیز پشتیبانی می کند.

و ... ؟

سازنده اوکل در هنگام ساختن این رایانه قدرتمند از راهنمایی های مایکروسافت هم استفاده کرده است تا بتواند این دستگاه را به قابلیت switch mode هم مجهز سازد، از این رو هنگامی که این مینی رایانه را به یک نمایشگر خارجی متصل می کنید می توانید از آن به عنوان یک دستگاه ورودی استفاده کنید و برای مثال به عنوان یک ماوس و یا صفحه کلید از آن استفاده نمایید.

اوکل سیریوس فاقد فن خنک کننده است که البته با توجه به اندازه آن پدیده عجیبی نیست. طبق اطلاعات موجود در ساخت این دستگاه از یک انباره حرارتى استفاده شده است تا به واسطه این قطعه همه بخش های سخت افزاری این محصول خنک کاری شود.

سازنده این دستگاه اعلام کرده است که می خواهد در ماه مه سال آینده ( 13 اردیبهشت تا 12 خرداد 96 ) رایانه خود را با یک برچسب قیمت 699 دلاری به همراه یک نسخه از سیستم عامل 64 بیتی ویندوز 10 Home ( و ویندوز 10 Pro به صورت آپشنال ) و چند کابل جانبی صادر کند؛ البته کاربرانی که می خواهند از همین الان این دستگاه را سفارش دهند می توانند آن را با قیمتی ارزان تر ( 549 دلار ) خریداری نمایند. 

منبع خبر: techradar

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر